Misty

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Misty

Bericht door Dinky »

Je zal inderdaad moeten kijken hoeveel effect het infuus wat dat betreft heeft. Als ik dat van Liesje lees dat de waardes na 4 weken alweer hoger waren dan ze voor het infuus waren dan zou ik er inderdaad ook voor kiezen om het niet meer te doen.
Zou dus naar het effect kijken en niet naar de leeftijd.

Het is en blijft een persoonlijke keuze waarbij het belang van de kat altijd voorop zal moeten staan. Wens je in elk geval veel sterkte ongeacht de keuze die je zal maken!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Natuurlijk, wanneer het geen effect heeft, moet je stoppen want zinloos behandelen is onzin.
Maar dan moet je het wel eerst uitgeprobeerd hebben. Misty was 2 jaar geleden opgegeven want had extreem hoge waardes en heeft dus toch nog 2 jaar een fijn leven gehad.

Ik vind dat het criterium wel of niet onderhuids infuus wel degelijk met de leeftijd te maken heeft. Cochi's nieren worden langzaam slechter en wanneer hij stopt met eten, gaat spugen, noem maar op, dan laten we hem inslapen omdat hij 17,5 is.
Echter, wanneer ditzelfde bij Noa gebeurt, dan laat ik haar opnemen en ga weer hetzelfde traject in als 2 jaar geleden. Vooral ook omdat bij Noa alle organen nog goed functioneren en bij Cochi is alles minder geworden.

En de vorige keer zakten de waardes ook amper, dus dat is bij Misty geen criterium: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=525
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door castratenkoor »

Dat is mijn overweging ook. 11 jaar geleden met Sjaak, van toen 4 jaar, maanden aan de gang geweest met infuusjes en dagelijks zelf injecties geven.
Als het nu weer zou gebeuren, hij wordt deze maand 15, dan zou ik hem laten gaan.
Aan Sjaak wordt niet meer gesleuteld. Sjaak is ook de schrik van elke dierenarts. waarschijnlijk ook door alles wat hij heeft meegemaakt.

Bella sterkte met Misty! Volg je gevoel dat is alles wat ik je mee kan geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door kansarmedieren »

Ik respecteer iedereen zijn keuze maar ik zou dat nooit doen, maar dat is mijn keuze. Ik heb hier gelezen dat er iedere dag een onderhuids infuus gegeven wordt en dat is voor mij echt een stap te ver. Maar zoals ik al zei dat is voor iedereen anders en dat respecteer ik ook.
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

kansarmedieren schreef:Ik respecteer iedereen zijn keuze maar ik zou dat nooit doen, maar dat is mijn keuze. Ik heb hier gelezen dat er iedere dag een onderhuids infuus gegeven wordt en dat is voor mij echt een stap te ver. Maar zoals ik al zei dat is voor iedereen anders en dat respecteer ik ook.
En wanneer het een kind betreft? Voor mij maakt dat namelijk geen verschil: kind of dier. Leven is leven en wanneer er maar een sprankje hoop is, moet je die pakken. Maar dat is dus mijn mening en misschien ga ik te ver volgens sommige, maar dat zal met mijn achtergrond te maken hebben.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door kansarmedieren »

Hoe is het nu met Misty?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Ze is thuis. Net viyo opgedronken, water bij haar gezet en straks wat eten. Heb haar wel in de bench eerst, zo kan ik zien wat ze eet en drinkt. Straks weer wart KD.
de dierenarts was verbaasd hoe energiek ze was ondanks haar hoge waardes. Ze is gewoon bijzonder. Het is nu afwachten hoe het gaat zonder de spoeling. Haar poot is wel heel dik waar het infuus aan heeft gezeten.

Geen discussie maken joh over onderhuidse infusen. De dierenarts kwam hiermee, omdat het gewone infuus niet leek te lukken. Ik kijk nu hoe het met haar gaat en hoop op weer een fijne periode. eens in de 1,5 of twee jaar spoelen en dan verder kan voor mij wel, maar het kan ook zo afgelopen zijn, dat besef ik mij.
Ze heeft in ieder geval de beste behandeling gehad met veel liefde en zorg.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Fijn Bella, dat ze weer thuis is en ook nog energiek. Dat is helemaal fantastisch! Och, Noa was ook energiek terwijl ze een crea had van dik in de 300 (nu 306) en Noa is dus niet het enige wonder!

Natuurlijk beseffen we allemaal dat het zo opeens anders kan gaan. Dat vrat in het begin aan me, maar nu heb ik het van me af gezet want dat kan voor iedereen gelden. Ik kan morgen ook wel dood neervallen (afkloppen!). Ik geniet van Noa en van haar streken en ik hoop dat jij binnenkort weer van Misty kan gaan genieten en wanneer ze zo nu en dan wat hulp nodig heeft in de vorm van een infuus, dan is daar toch niets mis mee?

Goed zo Misty, ga d'r voor meid!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Mijn dierenarts was het met me eens, niet kijken naar de cijfertjes, maar naar de kat en dat doen we. We laten onze katten niet lijden, maar ook niet te vroeg gaan ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Misty

Bericht door Adriana »

gelukkig heb je haar weer thuis en hopelijk is ze een beetje opgeknapt.
goeie dierenarts ook en heel redelijk, hoop dat Misty nog lang bij je mag blijven!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Zeker fijne dierenartsen. Ze is goed behandel. Het gaat nu prima. heb haar wel in de bench om helemaal bij te komen en haar rustig te laten eten en drinken. Ze heeft nu al ruim een half blikje KD op, straks weer. het gaat er lekker in. pootje is ook mooi geslonken. Hoop dat ze weer snel wat aankomt. Ze weegt nog maar twee kilo. Ze is niet groot en zal nooit zwaar worden, maar dit is wel weinig.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Misty

Bericht door kansarmedieren »

Fijn dat het weer goed gaat een van onze oude opvangkatten Vedder heeft ook nierfalen heeft een uruem van 46 maar goed eten en drinken. De cijfers zeggen niets kijk naar de kat en als het tijd is neem dan een beslissing. Maar nu vooral genieten van haar en lekker verwennen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Misty

Bericht door Kattenbella »

Vandaag weer heerlijk gegeten en vrolijk. Viyo vindt ze ook heerlijk. Zo nog een ronde en de bak schoonmaken. Ze eet in ieder geval een blik KD. de andere katten krijgen zo weer carnibest, maar ze raakt gewend aan de KD.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Misty

Bericht door Cerna »

Hoera! :eclap:
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misty

Bericht door Catfish »

Wat goed! Blij dat je haar op hebt gehaald neem ik aan?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie