Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Aziraphale »

Wij wilden eigenlijk ook twee katertjes, maar Bo stal ons hart (kater) en Bella 10 minuten later ook. Toen maakte het ons niks meer uit wat haar geslacht was ;) Ben elke dag nog blij met deze combi, ze passen qua karakter perfect bij elkaar (nu zijn ze ook als broer/zus opgegroeid vanaf Bo 12 en Bella 9 weken was).

Wij zijn ook bezig met een tuinafzetting. Houten panelen die aan de binnenkant schuin omhoog lopen met gaas erop. Tussen de latten van de schutting moeten wij nog extra latjes maken, want anders kunnen ze ertussen vallen. Ben erg benieuwd of het daadwerkelijk de katten in de tuin houdt....ik mag het hopen voor al dat geld :lol:.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door pearlsofpassion »

SteefenLoekie schreef:oke,

nou loekie heb als ik het weet nog nooit gesproeit! gelukkig maar.
maar als je ze helpt is dat ook anders voor hun lichamelijke ontwikkeling?
loekie is een klein mannetje vooral als je naar de katers in de buurt kijkt is ie veel kleiner!

groet

In grootte van uitgroeien, maakt het helemaal niet uit wanneer je hem laat helpen. Kijk maar naar Bob van Dinie, die weegt 10 kg en is op 5 maand geholpen... Er zijn wel mensen die zeggen dat heel jong laten helpen (op 6 weken) katers geeft met een erg klein hoofdje, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
6 maanden is de ideale leeftijd om te laten helpen! Als ze ervoor beginnen katergedrag te vertonen, of je ruikt verdachte geur in de kattenbak, kan je het beter iets vroeger laten doen. Dan ben je zeker dat hij niet gaat plots toch nog gaat sproeien (en in mijn geval mijn poes lastigvallen) ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Lovecat »

Er zijn wel mensen die zeggen dat heel jong laten helpen (op 6 weken) katers geeft met een erg klein hoofdje, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
En anderen beweren weer dat het vroeg castreren juist grote katers geeft! (ken iemand met 2 Ragdolls, 1 is op 13 weken gecastreerd en is vele malen groter dan de Ragdoll die op 6 maanden is geholpen, dus ja...)

In de 'kattenwereld' denken ze nu dat of je nou vroeg of later castreert, het echt geen invloed op het uitgroeien van de kat, er zijn in ieder geval geen bewijzen voor gevonden.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Nyncke »

Allebei is volgens mij waar, de katers worden groter van lichaam maar ze krijgen niet van de brede katerkoppen.
Plaats reactie