Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem gewoon laten en proberen aan het natvoer te krijgen...
Het maakt het natuurlijk moeilijker dat hij niet wil eten omdat je zo onmiddelijk denkt dat er misschien iets scheelt. Maar ik denk dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft...
Hij is geen 3 maand meer... Een kater op zijn leeftijd die net gecastreerd heeft, heeft wat meer tijd nodig om te wennen.

Hij zal natuurlijk ook wel wennen in de bench, en misschien gaat dat sneller, maar ik zou het niet verkiezen. Puur persoonlijk gevoel...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Adriana

Bericht door Adriana »

neeeeejj, laat hem het tempo maar bepalen, hij heeft voorzichtige stapjes gezet en is ook heel hard teruggerend en als je hem forceert dan duurt het veel langer voordat hij weer voorzichtige stapjes zet... t is voor hem hard werken weet je, in je eentje uit zo'n vorige omgeving en dan zoveel beesten- en andere mensenspul, oeioeioei..
dat zijn absoluut geen zware middelen en ze kunnen heel erg helpen, dus wees daar niet benauwd van
katgevonden
Poema
Poema

Bericht door katgevonden »

Misschien heb ik nu wel iets doms gedaan maar het was een ingeving die misschien wel goed werkt. Ik vond Sharief zo zielig in dat vierkantje waar hij eigenlijk niet inpast. Dus heb ik maar de vervoerbox opgehaalt, de deken van KATIE erin gedaan en dan hem eringezet, samen met zijn kwijl/knuffeldoek met valeriaan. Nu heeft hij toch n stuk meer ruimte en toch een holletje waar hij zich in terug kan trekken. Hij lijkt het prima te vinden hier zo naast me in zijn doos op de bank. En ondertussen kan hij toch Katie ruiken en haar lucht een beetje overnemen.
Was mijn ingeving wel goed?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat is een prima manier om te wennen! Lijkt veel op de benchmethode!! Misschien is het een angstige kat in het algemeen, wat vertelde je oma over haar geheime kat? Was het een bange kat?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
katgevonden
Poema
Poema

tja dat is nou zo lastig, want ze heeft mij nooit iets over hem verteld. Ik hoorde dit weer van mijn moeder. En ja die weet het niet meer zo goed. 3van 6 kinderen dacht echt dat de kat niet bestond behalve mijn tante die mijn oma verzorgte maar met haar praten niemand meer. Hele familietoestanden, sorry. Maar heb ze allemaal gebeld om erachter te komen of iemand meer weet over Sharief. Maar niks waar ik iets mee kan. Mijn tante die hem beter moet kennen vind het maar een kat en heeft hem nooit aandacht gegeven. Hij had dus ook geen naam. Mijn oma noemde hem elke dag anders. Ik vrees dat hij het niet goed had daar. Want volgens mijn tante voerde mijn oma hem, maar zij kon nog niet voor zichzelf zorgen dus ja hoe had ze dat moeten doen met een kat. Ik weet alleen dat hij vaak dagen weg was en in huis wel op de bak ging en niet sproeide, dat hij met de honden kon en als hij eten kreeg dat met de pot mee was. Verder niets. Mijn oma en ik hadden het vaak over de honden omdat ik met mijn oma en de dogs ging wandelen als ik er was.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Tja... vreemd is dat wel.
Hij ziet er toch echt niet ondervoed uit. Dan moet hij toch voldoende eten gekregen hebben, anders zou hij brokken eten? (ofwel met de honden mee, ofwel van ergens in de buurt...)

Ik ben heel erg blij dat hij nu bij jou is! Hopelijk vind hij dat ook snel. Maar tenslotte is hij er nog maar een paar dagen. Ik vind het heel goed gaan!!
Hij zal misschien nooit echt vriendjes worden met de andere katten of bij hen gaat liggen, maar dan nog kan hij op zichzelf gelukkig zijn...
En misschien klikt het wel erg met de honden.
Echt boos is hij ook niet op de katten, dus dat komt wel goed (lijkt geen solo kat wil ik zeggen).

Hij krijgt alleszins alle ruimte en de keuze en dan doet hij maar zelf wat hij wil en waar hij zich goed bij voelt.

Komt wel goed!
Als hij geen naam had, is hij waarschijnlijk ook niet ingeënt en zo?
Vind ik eigenlijk wel vreemd voor een kat waar brits bloed in zit. Weet je waar ze hem dan vandaan heeft?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Sharief is gewoon een leuk tamme kat en als hij het bij je oma niet goed had, was hij duidelijk wel in staat elders te krijgen wat hij nodig heeft. Hij houdt van knuffelen, kan met honden, kan met katten... helemaal niks mis me. Geef hem even rustig de tijd. Dat je hem bij je hebt genomen in een wat ruimer mandje waar hij zich veilig voelt is prima, maar ga niet heen en weer zeulen met hem. Hij likt zelfs al eten van je vingers, dus dat gaat ook wel komen. Ik denk echt dat hij helemaal goed gaat integreren zonder verdere hulpmiddelen, zelfs met Katie, al zal dat misschien nog wat haken en ogen hebben ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
sam61070
Huiskat
Huiskat

Bericht door sam61070 »

gecondoleerd.

ik weet nog niet genoeg van katten om je advies te geven maar wil je in elk geval veel succes wensen. Hoop dat alle 3 de katten happy worden.
katgevonden
Poema
Poema

Nou Sharief heeft in eerste instansie genoeg eten binnen. Het is gelukt om 95 gram + water op te maken. Maar dat jongetje had ook echt wel honger, hij durft alleen niet te eten. Ik heb het idee dat hij zich ook wel veilig voelt als je hem zo stevig vasthoud dan spint hij namelijk wel. Gek want hij komt echt niet bij mij wat ik ook doe maar pak ik hem spartelt hij totaal niet tegen en spint ook nog eens. En het valeriaandoek...zo leuk neemt hij hem steeds mee na de plekken waar hij gaat liggen (kast, vervoerdoos onder het bed). Het is gewoon een grote kater met een heel klein hartje. Hou ik wel van ;)
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Weinig gereageerd, maar ik herken Teun in de omschrijving van Sharief.
een GVR (Grote vriendelijke reus).

Laat Sharief maar schuiven, die vindt z'n plekje wel in je huishouden.
Niet overdreven veel aandacht geven, gewoon je ding doen.
Wel laten weten, natuurlijk, dat hij zo welkom is in je leven.
Dat doet hem goed, maar teveel aandacht kan averechts werken.
Spelen dat was bij mij de grote eyeopener voor Teun.
Ik weet zeker dat Sharief daar heel goed op zal reageren.
Pak een hengel en speel met hem, Katie en Mauw komen (zeeeeeeeeeeeeeeker weten) dan ook.
Hou dan wat balletjes of muisjes in je hand en gooi die weg, zodat Mauw en Katie daar weer op gefocussed zijn, en speel dan weer verder met Sharief.

Komt goed, met veel geduld... maar dat is jou wel toevertrouwd
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
katgevonden
Poema
Poema

ow dank je voor het compliment! Spelen heb ik ookal geprobeert maar hij durft gewoon niets. Zal het blijven proberen en op een dag komt hij wel uit zijn schelp. Hem teveel aandacht geven lukt mij haast niet. De honden zijn wat betreft wandelen erg verwent en voor de rest ben ik ben ik ook met vanalles druk en blij als ik gewoon even kan ontspannen maar dan ben ik nog met dieren bezig in mijn hoofd, hihi (het forum bv). Ik zal hem zo veel nodig zo weinig mogelijk uit zijn veilige plek "trekken".

Nu is hij opgesloten op de slaapkamer zodat ik morgen zeker weet of hij op de bak is geweest en ze maken nu met zen allen via de spleet onder de deur contact met mekaar. Zie zijn pootjes eronderdoor komen en Katie en Mauw doen voorzicht terug. Nou dat is al wat! Geen grom en blaas te horen. Wel lekker veilig voor Sharief. Ik merk wel op dat hij even om de deur komt kijken als het donker is (vanmorgen en avond) zal hem wel wat zekerheid geven.
kat
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
katgevonden
Poema
Poema

ow dank je voor het compliment! Spelen heb ik ookal geprobeert maar hij durft gewoon niets. Zal het blijven proberen en op een dag komt hij wel uit zijn schelp. Hem teveel aandacht geven lukt mij haast niet. De honden zijn wat betreft wandelen erg verwent en voor de rest ben ik ben ik ook met vanalles druk en blij als ik gewoon even kan ontspannen maar dan ben ik nog met dieren bezig in mijn hoofd, hihi (het forum bv). Ik zal hem zo veel nodig zo weinig mogelijk uit zijn veilige plek "trekken".

Nu is hij opgesloten op de slaapkamer zodat ik morgen zeker weet of hij op de bak is geweest en ze maken nu met zen allen via de spleet onder de deur contact met mekaar. Zie zijn pootjes eronderdoor komen en Katie en Mauw doen voorzicht terug. Nou dat is al wat! Geen grom en blaas te horen. Wel lekker veilig voor Sharief. Ik merk wel op dat hij even om de deur komt kijken als het donker is (vanmorgen en avond) zal hem wel wat zekerheid geven.
Katie heeft trouwens het stampen ontdekt. Al vaak bij me gedaan vandaag, heerlijk. Nu nog graag in me nek, Katie. :lol:
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Adriana

Bericht door Adriana »

laat hem maar schuiven en zelf goed kijken en in de gaten houden hoe zijn gedrag zich ontwikkelt en dat is je goed toevertrouwd. het heeft gewoon tijd nodig en hij geeft zelf wel aan wanneer het hem te veel wordt want dan sjeest hij weg.
gelukkig reageert je groep erg goed, geen geblaas, geen gemep. en Sharief zal ook nog wel veel willen slapen.
met convalescence krijgt hij zijn voedingsstoffen binnen plus vocht.

Enzo durft ook niet te eten, na twee jaar oefenen voer ik hem nog steeds. eerst een paar dentabits, waar-ie dol op is en dan schuif ik in kleine porties de rest er achter aan terwijl ik er bij blijf en tegen hem praat.
missch komt het nooit meer helemaal goed maar je hebt er een lieve grote grijze knuffelbeer bij, die erg op jou gesteld is en missch beetje zijn eigen leven gaat leiden.
trekt hij nog steeds naar Elmo?
katgevonden
Poema
Poema

Zoals ik al een beetje had vervacht doet Sharief net een nieuwe poging om alles te verkennen. Deze keer lijkt hij ongeacht dat hij alsnog onderdanigheid uitstraakt toch wat meer op zijn gemak. Hij miauwt heel hard, het lijkt wel dat ik een baby in huis heb joh. Hij heeft toch een hapje zelf gegeten en heeft ook al zijen behoefde op de bak gedaan. Super! Alleen hij stinkt vrezelijk!!! Niet na poep maar een heel intense geur die ook niet prettig is. Het raam stond op een kier maar alsnog viel ik bijna flauw van de geur in de kamer. Weten jullie wat dat is? Na de operatie kwam er ookal soms zo een luchtje aanwaaien. Maar toen dacht ik dat het desinfectiemiddel/medicijn was door zijn castratie. Ik heb zoiets echt nog nooit uit een kattenbak vernomen. Het heeft wel wat weg van zweetlucht.
Maar hij loopt nog steeds alles te bekijken en dat is mooi
@Adriana Elmo gaat wel af en toe bij hem in de slaapkamer liggen en dan gaat Sharief er ook nog steeds bij liggen, maar Sharief komt niet uit de kamer om bij Elmo te komen hoor. Zijn angst is/ was toch te groot. Maar de honden hebben vanmorgen al een koppie en knipoog van hem gehad. Als ik gegromt wordt door wie dan ook dan staat Elmo er ook altijd gelijk tussen. Dat maakt het n beetje lastig voor de kennismaking, maar Katie en Mauw lopen gewoon onder Elmo door. Hahaha.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
katgevonden
Poema
Poema

Ik heb zonet heerlijk met Sharief op de grond geknuffelt, lekker koppies gehad ook. En het is nu heel leuk om na Sharief en Mauw te kijken. Ze meppen mekaar zachtjes en maken super geluiden en Mauw zit Sharief hele verhalen te vertellen. Mauwtje is echt super vriendelijk (staartje omhoog ect.) en ik trots op mijn lieverd. Ilk verwacht dat het vandaag wel los zal lopen want hij is tot nu toe nog niet weer weggevlucht. En als ik op de grond ga zitten komen ze allemaal na mij toe. Alleen mij Katietje zit als een princes op de tafel en heeft praatjes, hihi. Klein opdondertje ook. Maar ook zij gedragt zich best goed.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie