Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

Jongens.., waar gáát dit nu over?
Is het nou daadwerkelijk zo erg dat iemand niet meteen bepaalde adviezen opvolgt?
Dat je hier adviezen plaatst, wil nog niet meteen zeggen dat dat meteen de juiste zijn en dat mevrouw deze per direct op moet volgen.

Ze heeft nu haar keuze gemaakt, zullen we die keuze dan nu gewoon respecteren?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Wie zegt dit nu dan? Lees jij wel goed? Ik zegt toch PRIMA als mevrouw iets niet wilt dan kan men verder denken over een andere oplossing. Ik was nooit boos of wat dan ook over dat iemand mijn adviezen niet opvolgt maar misschien Ilona moet je maar mijn berichten lezen en dan die van Marlies. En dan moet je me vertellen wie hier niet goed leest en wie hier niet leuk reageert.
Ik laat mij van niemand zeggen dat ik respectloos ben hoor! Wat dat ben ik zeer zeker niet!!!!

En Ilona als jij goed mijn berichten had gelezen had je je laatste vraag niet hoeven te stellen. Wat mijn advies om TIM weg te doen werd in eerste instantie afgewezen.
Ik heb juist wel respect voor Marlies omdat ze haar eigen gevoelens aan de kant zit en kiest voor een kat waar ze toch iets minder mee heeft. Omdat ze weet dat Tim meer kansen op herplaatsing maakt.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

Juist, in eerste instantie ja.
En kan het niet zijn dat iemand "in eerste instantie" niet aan die oplossing wilt denken, maar later daarop terug komt?
Ik vind jouw manier van reageren erg agressief.

En om even kinderachtig te doen over het wel of niet lezen....ik heet Ilone.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Ilone tuurlijk mag je erop terug komen maar je begrijpt het denk niet. Je vraagt aan mij of ik kan respecteren dat zei Tim weg wilt doen. Hoe moet ik iets niet respecteren als ik het zelf heb voorgesteld als een mogelijke oplossing.
En verder vind ik zelf niet dat ik agressief reageer maar mij moet verdedingen tegen jouw manier van schrijven mij tegenover. Je onderstelt mij dat ik respectloos ben, meningen van anderen niet kan accepteren en dat ik vind dat anderen mijn adviesen moeten opvolgen. Dat vind ik niet kunnen, sorry.
Nog steeds vind ik dat ik redelijk reageer maar er rare en verwijtende reactie op terug krijg. Maar we kunnen dit ook onder mekaar bespreken met persoonlijke berichten want nu gaat het zeer zeker niet meer om het belang van de katten van mevrouw.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Komaan he Nadia!
Natuurlijk wilde Marlies in eerste instantie Tim niet wegdoen, ze had er zo'n goede klik mee. Daar stond ze niet om te springen! Maar ze heeft er wat beter over nagedacht en is tot het besluit gekomen dat het toch het beste is en gaat hem dus wel wegdoen.
Dan heeft ze toch uiteindelijk je advies opgevolgd? Kan je het haar kwalijk nemen dat ze dat niet blindelings doet?


En over dat eten, dat heeft ze al geprobeert (voor je dat voorstelde) en dat heeft ze je vertelt ook. Dat werkte niet...

Ik ben het trouwens volledig met Ilone eens en in zeker mate met Cari.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 15 jan 2011 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door daantje »

Het is de "toon" waar het vaak om gaat ;-) .
Dit irriteert mij al enkele maanden (in verschillende topics) mateloos en is ook de reden waarom ik bijna nergens meer op reageer. Het begint echt heel vervelend te worden.

Marlies, ondanks de vervelende beslissing die je moet gaan nemen, toch van mij een heel warm welkom, hoor!
Overigens sta ik achter je beslissing en zou ik ook de "sterkste" een nieuwe kans geven.
Sterkte met alles!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Het gaat toch helemaal niet om mijn advies wel of niet opvolgen. Het gaat daarom dat jullie Cari aanvallen over respectloos maar ondertussen vind ik dat Cari en nu ook mij niet met respect wordt geantwoord.

Ik kan er nou eenmaal niet tegen als alle op een gaan! Dan kom ik op voor diegene die aangevallen wordt. Zo ben ik en zo blijf ik. Cari werd verweten dat ze niet goed leest maar dat doen jullie ook niet helemaal.
Zo een voorbeeld:
Cari is "respectloos" en moet rekening houden met de leeftijd van mevrouw en het verlies van haar kinderen (wat ik heel erg vind) maar waar had Cari dat van moeten weten??? Sommigen hier kennen mevrouw maar de rest kan maar weten wat er staat.
En nu wordt mij verweten dat ik haar mening niet kan respecteren??? Nou dan had ik niet meer verder mee gedacht toch? Toen ik het niet meer wist bleef ik wel respectvol en wenste mevrouw veel succes.
Ik vind nu eigenlijk dat mij te kort werd gedaan.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Ik heb dat besluit uiteindelijk ook niet zonder heel veel verdriet genomen maar moet ik 2 katten de dupe laten worden omdat ik ze geen van tweeen kwijt wilde?
Kan het over en weer geheibel nu ophouden? Alle begripvolle mensen hartelijk bedankt en de anderen: sorry dat ik je gemoedsrust verstoord heb.
Groetjes,
Marlies
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Marlies zoals gezegt ik vind je besluit heel dapper En mijn gemoedsrust heb je zeker niet verstoord!

Van mij kunnen wij dit topic sluiten en een nieuwe openen onder de naam respekt.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Anne »

Mevrouw, ik ken u niet maar ik vind het heel goed van u, dat u als 76-jarige, de moeite neemt om het internet op te gaan, dit forum op zoekt en zo op die voor u waarschijnlijk ingewikkelde manier, advies komt vragen over uw poezen.
Hier uit maak ik op dat u het beste voor heeft met beide poezen.
mijn respect daarvoor
Hopelijk ben ik op 76 jarige leeftijd ook zo betrokken bij het wel en wee van mijn (hopelijk) nog te hebben huisdieren.
Ik kan u geen advies geven maar ik hoop dat het allemaal goed komt. Heel veel sterkte
met alles, ik vind dit echt bewonderenswaardig
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Zo heel erg bijdehand ben ik nou ook weer niet hoor, ik werk al zo'n 35 jaar op de pc, eerst als tekstverwerker en zo steeds een stapje verder zonder cursussen Maar toch bedankt voor het compliment en ach, liefde voor beesten heeft ook niets met leeftijd te maken toch?
En met Nadia ben ik het eens, sluiten deze topic en verder gaan met respect.
Bedankt allemaal,
Marlies
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Anne »

Dan heb ik een heel verkeerd beeld!!! Ik begreep uit de verhalen dat het toch wel veel moeite koste het forum te lokaliseren en op te komen, haha, ben blij dat ik het mis heb!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Nee hoor, en ik hou wel van problemen oplossen.
Wat heb je een leuk stel katten, daar geniet je zeker erg van?
Groetjes,
Marlies
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Anne »

Elke dag geniet ik daarvan :-P En ik hoop dat nog heel lang te doen!! Ik hoop dat ik dat op uw leeftijd ook nog kan ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

tuuuuurlijk
Plaats reactie