Marjan,
Wat lief van je dat je dit hebt gevraagd en dat je die kauwstokjes opstuurd!
Ik vind het verhaal van het 'castratie trauma' en het uitleggen daarover dan weer net iets te zweverig...Maar wie ben ik haha. En ik ben het zeker wel eens met de 'baat het niet dan schaadt het niet' slogan. En ja ik praat ook met mijn katten. En ja inderdaad indirect geloof ik wel dat het wat kan doen. (maar dan niet door de uitleg maar door de energie inderdaad. En ja haha dat geloof komt bij mij ook van Cesar Milan) Maar ik vind het ook een beetje snelle conclusie dat hij een trauma van de castratie zou hebben.
Maar ik zie dat Angel (mens

)zelf nog mag mailen. Dus misschien wordt het verhaal dan wat meer duidelijk en wordt en komt er ook een net wat ander advies uit. (als denk ik nog steeds wel dat een gedragskundige de kat eerst moet zien voordat hij een 'oordeel' en echt volledig advies kan geven)
Maar Angel wat naar dat hij zo agressief is! Dat spelen (met lichaamsdelen van je)dat doe je uberhaupt niet meer neem ik toch aan? Omdat je schrijft dat het dit keer niet van het spelen kwam. \
Ik denk om 1 of andere reden ook dat er nog hoop is. Ik weet alleen niet precies waarom. (wie is hier nou zweverig haha)
Oja over de andere kat. Ik weet niet of het zo'n ramp is als hij eens een keer goed vecht. Daar kan iemand anders hier vast wat meer over vertellen (?) Hij zal echt niet snel zwaargewond raken, toch? Een paar flinke schrammen lijkt me niet zo'n erge ramp. Van vechten leer je ook veel, als kat zijnde. Dat is wat kittens al doen die samen zijn, en katten later ook. Een soort van vechten, het is dan wel meestal 'voor de oefen' maar af en toe gaat er 1 te ver en krijst de ander eens hard of geeft de ander een optater, of misschien zelfs een keertje wat erger. En dan is er weer wat geleerd....toch? Hulp nodig van anderen hierin

(ik heb een broer en zus die alleen voor de oefen vechten...dus ik weet niet hoe ernstig het kan zijn als er een vreemde kat in het spel is...en hoe ver die kan gaan)
succes iniedergeval. Heb je al antwoord van Gend?