# Dan toch een nieuwe poezenbaby

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Camoth
Tijger
Tijger

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Camoth »

Lastig inderdaad. Wat als Merlijn straks altijd bij jullie wil slapen? Dat hij dingen gaat slopen of miauwen bij de deur als je hem niet meer bij jullie laat? Moeilijk :???:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Uumie
Panter
Panter

Bericht door Uumie »

Ja, precies, dat komt er ook nog bij... misschien leer je hem dan 'foute' dingen aan. Aan de andere kant ben ik een enorme softie en zou ik zelf niet kunnen slapen met de gedachte dat mijn kitten ergens anders in huis in zijn uppie zit. :oops: Ik ben een idioot :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Nee hoor, zo ben ik ook :-P Daarom slapen beide dames bij mij in bed elke nacht en lig ik in een kreukel om ze niet wakker te maken :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

Uumie schreef:Hmmm... het lijkt mij logisch dat je Merlijn het huis wilt laten verkennen zonder dat Benthe tussenbeide komt, dus dan zou ik Benthe in de slaapkamer houden. Maar aan de andere kant, Merlijn is dan wel heel eenzaam ineens, dus misschien is het fijner voor hem als hij bij jullie mag slapen. Moeilijke keuze, ik ben ook totaaaal geen expert op dat gebied. :oops: Ik zou zelf Merlijn bij me in de slaapkamer nemen, maar ik weet dus niet of dat wel het juiste advies is. ;)
ja dat was ook mijn eerste gedachte, Merlijn bij ons.. hij mag bij ons slapen hoor.. Benthe ligt soms ook bij ons (in) bed..
maar ik heb ook gelezen dat je de kitten juist de eerste nachten appart moet houden van jou..
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik had Sam gewoon de eerste nacht bij me op bed. Flea die slaapt meestal toch op zolder.
En nu slapen ze allebei bij me op bed of allebei op zolder. Of Sam slaapt in zijn mandje in de bench en Flea bij mij op bed. Het ligt er gewoon aan waar zij zin in hebben.
Soms jaagt Sam met zijn speelse gedrag Flea van mijn bed en gaat Flea ergens anders een plekje zoeken.
Sam ligt ook wel eens op de grond op mijn badjas (heb geen rek om mijn kleding e.d. op te hangen).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Uumie
Panter
Panter

Bericht door Uumie »

It's a boy!

Afbeelding
Dit is Charlie, een jongeman van pas 10 weekjes oud. Sinds gistermiddag half 5 woont hij bij ons! Hij was de enige rooie uit het nestje, de rest was grijs cypers.
Hij weet heel goed wat hij wil, en luistert voor geen meter. Hij kent echt totaal geen angst, dus het is wel ogen in je achterhoofd hebben. Hij is een lekker knuffelbeest en heel erg lief tegen ons.
Hij zoekt wel toenadering bij George en Morisson, maar die vinden hem nog een beetje eng. George is wel nieuwsgierig en besnuffelt hem af en toe eens, maar Morisson vindt het nog wat akelig. Die trekt zich terug in de badkamer. Als hij in de kamer ligt en Charlie komt te dichtbij, dan blaast hij eens. Maar er is nog geen poot uitgestoken naar elkaar. Klinkt vrij positief, toch?

Meer foto's zet ik zodadelijk in mijn album. ;)
Ik vond hem wel wat op jouw Flea lijken, Umimeis!
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

wat een popje!! hij heeft inderdaad wel wat weg van Flea..
leuke naam, Charlie... James, Morrison en Charlie.. past goed :)
Uumie
Panter
Panter

Bericht door Uumie »

Ja toch? ;)
Het was eigenlijk het idee van een paar forummensen om hem Charlie te noemen. ;) Maar het past er inderdaad mooi bij!
Lana
Poema
Poema

Bericht door Lana »

OEEEEEEEEEEEEEEEE hij is leuk!!! :woow:
Leuke naam inderdaad!!
Geniet van hem!
The good, the bad and the pussy!
Uumie
Panter
Panter

Bericht door Uumie »

Dank je, dat zal wel lukken!

Het is één en al hilariteit hier. :lol:
Charlie vindt het heerlijk om George en Morisson te bespringen. Hij wil heel graag met ze spelen, maar zij vinden het nog eng. Morisson had net zijn dagelijkse hyperbui, zo grappig om te zien hoe dat ging! Morisson (die ineens heel groot lijkt :eshifty: ) door het huis rennen, met Charlie achter hem aan. Elke keer als Morisson zag dat Charlie achter hem aan zat, schrok hij zich kapot en rende de andere kant op. Wat natuurlijk niet helpt. :lol:
George werpt zich op als de goeiige oude oom. Gisteren heeft hij Charlie gewassen en hij accepteert zijn aanwezigheid zo te zien heel goed. Charlie bespringt George wel eens als hij ligt te soezen, maar het kan George weinig schelen. Hij kijkt Charlie gewoon nieuwsgierig aan. Charlie loopt meestal weg, hij is toch nog wat huiverig voor die grote kat.
Charlie zit ook constant achter de staarten van de twee grote heren aan :lol:

Het enige is dat hij nog maar weinig gegeten heeft. Hij lust zijn brokjes op zich wel (heeft er gisteren een handje van gegeten), maar hij eet ze gewoon niet. Of we het hem nou geven of hem zelf erheen laten gaan, hij pakt ze niet. Wel eet hij de restjes Sheba die George en Morisson over hebben gelaten. De volwassenbrokken raakt hij ook niet aan.
Ik heb de kittenbrokjes al gemengd met wat kittenmelk, maar ook daar keek hij niet naar om. :???: Maak me daar toch wel wat zorgen over, heeft iemand hier een tip voor? Zou dit gewoon door de stress kunnen komen?
JLC
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door JLC »

Wat een mooi katertje. Zo te lezen verloopt alles redelijk goed.
En een leuke naam. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
ktje
Poema
Poema

Bericht door ktje »

Wat eten betreft misschien op een schaaltje leggen. Soms willen ze dan wel eten.

Hier eet onze kleine Ziva gelukkig wel en weet al goed de kattenbak te vinden :grin: Zelfs met de kap erop vandaag even geprobeerd.

Hier is het nog wel veel blazen. Lionell is heel even binnen geweest maar wist niet hoe snel die naar buiten wilde. Simba blijft binnen en moet er nog niet heel veel van hebben. Maar geven haar nu wat extra aandacht zodat ze weet dat we haar niet vergeten!

Heel veel plezier met jullie kleine het is een mooie om te zien!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Uumie
Panter
Panter

Bericht door Uumie »

Dank je! :D Ik ben blij dat het met jullie Ziva zo goed gaat! De kattenbak gaat hier gelukkig ook prima, ze delen hem gewoon met zijn drietjes. Wat vaker schoonmaken, maar voor de rest gaat het goed zo. Was dat niet zo geweest, dan hadden we er uiteraard eentje bij gehaald, maar dat lijkt niet echt nodig. Wij hebben er ook een met een kap.
George en Morisson krijgen inderdaad ook wat extra aandacht. George is gelukkig een superrelaxte kat, die vindt alles best. ;) Morisson is wat dramatischer aangelegd, maar ook hij draait langzaam bij zo te zien.

Op een schaaltje heb ik het ook al geprobeerd, maar ook dan blieft meneer het niet. :???: Maar goed, ik laat de brokjes nu gewoon staan. Ergens denk ik ook van; als hij honger heeft dan moet hij wel eten, toch?
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door beestenbende »

He wat een leuk beestje! Ik denk dat het allemaal heel goed gaat komen met je drietal. Eten kan inderdaad nog van de stress zijn, mijn ervaring is dat ze de eerste 2 dagen amper eten...maar vooral dan 's nachts...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gesloten