Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jlang84 »

Komsos en Kenzo, mijn 2 lieve katers, mogen overdag en 's anchts overal komen. Als ik de deur van de hal (woon in een klien flatje) openlaat kunnen ze behalve de woonkamer ook nog eens in de keuken, hal en slaapkamer komen. De badkamer deur zit altijd dicht omdat 1 van mijn katten van water houdt... tja snap het zelf ook neit maar als ik die deur open laat en aan het douchen ben, zit hij in no time tussen mijn benen met zijn koppie lekker omhoog :roll: :lol:

Die deur is als ik niet douche altijd dicht. verder komen ze dus overal. Ook 's nachts. Kenzo vidn het heerlijk om in mijn knieholtes onder de dekens te liggen. Vaak komt het dan ook voor dat als ik wakker word, ik op het randje van het bed lig, en meneer lekker in het midden breeduit. Maar ik slaap ondanks dat wel heel goed, dus laat ik het zo maar. Wordt 's morgens altijd uitgerust wakker, met vol energie voor de komende dag. Ik vind als dat geen probleem is, het niet nodig om de katten in een andere kamer te zetten.

Mijn katten wachten dan ook met eten vragen totdat ik mijn ogen open doe en even een sigaret rook. Voorbeeldige katten (wat dat betreft dan ;-) :grin: )
anneke van donselaar
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:41

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door anneke van donselaar »

Onze kat kan door het hele huis lopen,de badkamer deur altijd dicht,en als wij gaan slapen gaat de woonkamer deur dicht,en dan gaat ze naar de kattenkamer daar staat haar kattenbak en water en bedje,en na een tijdje hoor ik ze eerst wat spelen en dan komt ze bij ons op bed slapen,zo heeft iedere kat toch zijn eigen manieren.Groetjes Anneke.
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jlang84 »

zeker heeft iedere kat zijn eigen manieren. ik ben ook wel blij dat mijn 2 katten 2 heel verschillende karakters hebben :lol:
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Uumie »

Wij hebben weinig keus, met ons 2-kamer appartement :lol: Vind het zielig om onze twee mannen in een ruimte op te sluiten aangezien ze al vrij weinig ruimte hebben, dus ze mogen overal komen. George is best wel geniaal, 's ochtends komt hij altijd precies een kwartier voordat de wekker gaat aan ons haar likken om ons wakker te maken :lol: De wekker gaat nu dus gewoon (want wij zijn ook geniaal) een kwartier later.... ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Katrin »

Mijn 3 katten hebben de beschikking over de woonkamer en de keuken, zowel overdag als snachts.
Ik houd er niet van als ze in de slaapkamers komen.
Maar heel af en toe mogen de 2 oudste katten bij mijn zoon slapen, alleen ligt dat niet lekker omdat de oudste kat perse op het hoofdkussen van mijn zoon wil slapen.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Seemy »

Katrin schreef:alleen ligt dat niet lekker omdat de oudste kat perse op het hoofdkussen van mijn zoon wil slapen.
:lol: :lol: :lol:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door JLC »

Mijn katten mogen 's nachts niet in de woonkamer. Ik ben dan toch bang dat ze op mijn nieuwe leren bankstel gaan slapen. In de hal en boven (mijn studeerkamer) kunnen ze wel komen. Soms ook op de slaapkamer. Alleen willen 's nachts nog wel eens gaan spelen en dat verstoort dan de nachtrust.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door moppie »

die van ons heeft heel het huis tot zijn beschikking , en slaapt eigenlijk overal , de ene keer vind ik hem smorgen tussen de lakens van mijn zoontje , en dag later kunnen dat de lakens van mijn dochtertje zijn , of ons bed dat bevalt hem ook goed .
overdag als ie rust wil gaat ie naar de zolder , daar heeft ie verschillende plekjes gevonden waar die lekker kan pitten en zich terug kan trekken .
tegen de tijd dat ik moe wordt en naar bed wil , krijgt onze tijger vaak zijn "dolle 5 minuten "ff door het huis sjezen etc , en als wij dan in bed liggen , wandeld meneer nog door heel het huis door .
smorgens als ik wakker wordt en zodra tijger dat hoort is ie meteen bij mijn , ff kussen kroelen , dan naar beneden , geef ik hem eten verfris zijn water , en als ik dan achter de comp met mun koffie probeer goed wakker te worden, ligt ie altijd bij mijn op schoot , alsof het een soort ochtend ritueel is geworden , smorgens wil ie gewoon ff knuffelen en ge-aaid worden dat kan als het aan hem ligt uren duren , maar ik klaag niet haha :lol:
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door jlang84 »

jlang84 schreef:zeker heeft iedere kat zijn eigen manieren. ik ben ook wel blij dat mijn 2 katten 2 heel verschillende karakters hebben :lol:
ja ik snap het, want ik heb ook alleen de woonkamer en slaapkamer, dus ook eigenlijk maar 2 ruimtes. Nu was ik even voor 2 weken weg en mijn katten slapen nu zelfs beiden bij me in bed. dat is me nog nooit overkomen. ook zijn ze naar elkaar toe veel liever geworden.
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Josje »

Mijn kat heeft t hele huis en s'nachts ligt hij prinsheerlijk bij ons in bed.
Afgezien van een trapmaantje heeft hij nog nooit iets beschadigd.

Groetjes, Josje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Kattenbella »

Hier liggen ze in mijn bed, zodat ik een plek moet zien te veroveren hierin ;-) Verder liggen ze op de grote klimpaal en kunnen ze ook de ren in, maar zoals gezegd, ze willen allemaal hun nachtelijke knuffels halen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Tr1bal »

godverdikkieme :)

Nu springen ze de deur van de kattenkamer open :(
Schrok me vannacht kapot toen de katten ineens op me sprongen. Het raam op onze slaapkamer stond ook wijd open en Tommie is vorige week al uit een raam gevallen.
Die klapte open toen iemand hard de voordeur dichtgooide. (druk denk ik ofzo) Viel hij van 2e verdieping naar beneden. Gelukkig niets aan de hand verder, maar nu controleer ik alles nog beter.

On topic maar weer :)

Ik heb de klink maar omgedraaid.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

wij hebben de afgelopen dagen de raamkozijnen geschilderd.. normaal mag Benthe s nachts ook het hele huisje door, maar nu hebben we haar 3 dagen op moeten sluiten in de slaapkamer.. we hebben het haar zo veel mogelijk naar haar zin gemaakt, maar oh wat was het zielig.. ze wou zo graag bij ons verven..
ik zag het al helemaal voor me.. witte pootjes, en dan :shock: toch maar even doorzetten en haar in de slaapkamer gehouden.. ondanks de zielige miauwtjes en het krassen op de deur.. we zijn af en toe bij haar gaan kijken en even knuffelen..
nog een nachtje in de slaapkamer en dan is het huis weer van haar :)
Gebruikersavatar
marian2778
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:05
Locatie: Almelo

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door marian2778 »

Onze Disney mag overal komen behalve de babykamer. Na het snoepjes en kroel-ritueel voor het slapen gaan, gaat hij gewoon zijn gangetje. Op een of andere manier wil hij absoluut niet op het dekbed slapen. Zo af en toe ligt hij wel eens naast mijn kussen, maar dat is alleen als manlief nog aan het werk is. Zodra hij thuiskomt, is ie weer verdwenen. Net alsof ie op me wil passen.
Sinds kort hebben we parket op de slappkamer, en nu pas kom ik erachter hoe vaak en veel hij rondloopt. Ik hoorde hem wel eens naar beneden hobbelen, de trap af, maar nu hoor ik hem ook lopen in de slaapkamer. Erg schattig, dat getrippel. Vaak komt ie binnen, gaat even slapen op een oude trui naast het bed, en even later gaat ie weer op spoortocht.
"Dogs come when they're called; cats take a message and get back to you later." - Mary Bly
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Umimeis »

Flea mag overal komen, woonkamer met open keuken, badkamer, slaapkamer, hal en hij mag zelfs naar buiten want ik laat het luikje open tegenwoordig.
Maar als ik in bed lig is hij toch meestal wel binnen. Hij gaat pas tegen 6.00 uur naar buiten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie