Ben op dit moment een beetje lam geslagen. Heb Koetje net bij de dierenarts achter moeten laten

.
Het begon allemaal een paar dagen geleden met slechter eten. Eergisteravond had zij zich verslikt en begon een beetje vreemd te doen met haar bekkie (kopje schuin houden en bekje beetje spastisch open houden). Hierna heeft zij dus niet meer gegeten, terwijl zij voor de verslikking nog best redelijk gegeten had. Gisteren was het kopje niet verbeterd alsmede haar eetgedrag. Ook had ik t idee dat haar oogje licht dikker was. Ik kon gisteren dus bij de DA langskomen. De Da vermoedde dat er iets klem zat en dat dat er vanzelf uit zou komen. Gezien ik er toch was, heb ik meteen bloed laten prikken.
De laatste keer bloedprikken was 4 maanden geleden. Al die tijd daarvoor zijn haar bloedwaarden stabiel gebleven (laatste keer crea 252 ref. 212 en ureum 12.3 ref 12.9). Ook is er toen een röntgenfoto gemaakt, waarbij in beide nieren een wit puntje zat en bij haar blaas ook iets wits te zien was. Gezien dit geen haast had en zij op dat moment volgens de DA een virusje te pakken had, vond de DA het belangrijker om haar eerst weer goed te laten eten. Met het nodige gestoei waren wij hiermee al goed op weg. Tot een paar dagen geleden dus.....
Omdat het dus gisteren een zondagdienst was, zijn wij met Koetje naar huis gegaan en de DA zou de waarden doorbellen. Dit heeft hij ook gedaan, waarbij haar crea 422 ref. 212 en ureum 17.8 ref. 12.9 was. Buiten dit was haar calcium ook verhoogd, nl. 3.18 ref. 2.83. Ook haar ontstekingseiwitten was verhoogd. De rest van alle andere fosfaten en andere waarden waren goed.
Vandaag vond ik haar wat achteruit gegaan en zij at helemaal niet meer en heb haar moeten dwangvoeren. Ook wilde zij niet drinken. Haar oogje is dikker geworden en het derdeooglid is bij dat oogje te zien. Ik heb uiteraard meteen de DA weer gebeld en kon weer langskomen. Deze heeft mbt het calcium meteen weer bloed geprikt en op mijn verzoek ook de nierwaarden nog een keer.
Het calcium was weer verder gestegen. Ook haar crea en ureum. Crea 572 ref. 212 en ureum 22.3 ref. 12.9.
Ik was gisteren al geschrokken door de ineens gestegen waarden, maar na 1 dag zijn ze nog verder omhoog geschoten

. De DA wist het op dat moment ook even niet. Maar de DA wil zo snel mogelijk een echo maken en in haar bekje kunnen kijken. Dit gezien zij ook niet weet waar de calcium stijging vandaan komt. Dit moet onder sedatie. Daarom is Koetje opgenomen en licht zij nu aan het infuus. Volgens de DA is het in ieder geval belangrijk om 24 uur te spoelen alvorens zij een sedatie geven.
Ben behoorlijk lamgeslagen op dit moment en snap eerlijk gezegd niet dat haar waarden ineens zo gestegen zijn, na deze stabiele periode

.
Heeft iemand toevallig hier een verklaring voor? Of zou dit misschien een andere oorzaak kunnen hebben?