Volgens mij is het inderdaad heel vaak dat direct na een bloedonderzoek en verhoogde nierwaarde gelijk de conclusie chronisch nierfalen is (dat was hier in ieder geval wel). En verder niet onderzocht wordt. Ook niet het eiwitverlies via de urine (wat eigenlijk wel gedaan zou moeten worden om semintra o.i.d. voor te schrijven).Synemios schreef: 25 sep 2020 08:20 Weet iemand hoe vaak er eigenlijk bij het constateren van verhoogde nierwaarden er een echo gemaakt wordt van de nieren? Volgens mij gebeurd dat niet zoveel.
Ik denk dat heel vaak dus de conclusie vrij 'gemakkelijk' gesteld wordt. Dit kan ook liggen aan het feit dat de baasjes geen verdere onderzoeken willen of kunnen betalen (of niet om vragen). Bij de meeste baasjes hier op het forum wordt de onderste steen omgedraaid maar ik denk dat dat bij de gemiddelde baasjes wel anders zal zijn.
Dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Zeker als je ziet dat sommige nierfalertjes het nog jaaaaren (relatief) goed doen en bij andere (waarbij de waardes niet eens zo hoog waren) al na een paar maanden afscheid genomen moet worden.Synemios schreef: 25 sep 2020 08:20 Ik vraag me nu wel af in hoeverre het specifiek voor Lizzy veilig is om haar met een iets hogere waarde te laten lopen en tot welke waarde is dat dan veilig?. ( gezien haar leeftijd met al nierschade en en geschiedenis van nierinfarcten)