Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Daar heb ik in de tijd van Noa ook naar gevraagd want je blijft aan het lopen, maar helaas, dat bestaat niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Ik doe met de semintra 1,5 maand. Dan is het weer "goed" dat Bowy nog maar krap 3kg weegt :) Maar ik heb het online ook nog niet gevonden.

Misschien in Duitsland;
https://www.google.nl/search?q=semintra+online+kaufen

Of strikt op recept:
http://www.pharmacy4pets.nl/receptplich ... vkat-30-ml
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Charley weegt 5,1 kilo, ze is een flinke dame die volgens de da mooi op gewicht is ( ze is groot voor een Birmaan meid ). Ze doet precies 3 weken en 4 dagen met een flesje. Ik vroeg het omdat ik om de 3 weken iemand met een auto moet regelen om naar de da te gaan voor 1 flesje. Ik kan en mag zelf geen auto rijden en ben dus echt afhankelijk :-( .

Rik helaas geeft mijn da geen recept of doorverwijzingen als het nodig is.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Wat gebruiken ze voor argument om maar 1 flesje per keer mee te geven? Vind het wel apart.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Inderdaad apart. Ik koop altijd meteen 2 flesjes, want Kasper is ook aardig aan de maat en ik wil niet de kans lopen zonder Semintra te zitten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

En anders gewoon zeggen dat er nog andere dierenartsen zijn. Ik weet niet hoeveel "marge" ze hierop hebben maar misschien zijn ze er gevoelig voor (het tikt op jaarbasis n.l. aardig aan + de gemiste consults in de toekomst).

Ik kan me ergens wel voorstellen dat het alleen op recept verkrijgbaar is maar een beetje meedenken verwacht ik toch ook wel van een DA.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door roosje1984 »

Rik schreef:En anders gewoon zeggen dat er nog andere dierenartsen zijn.
De da weet dat ik niet naar een andere da kan gaan omdat dit voor mij de dichtstbijzijnde is.
Cerna schreef:Wat gebruiken ze voor argument om maar 1 flesje per keer mee te geven? Vind het wel apart.
Hier geven ze geen argument over, ik vraag om 2 flesjes en krijg er maar 1 mee.

Ga het de volgende keer nog een keer vragen of ik er 2 mag, dacht inmiddels dat ze er echt maar 1 mochten meegeven vandaar dat ik opzoek was naar een grotere fles of online bestellen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Kwam tegen dat er nieuwe niervoeding op de markt gaat komen waar ze nog proevers voor zoeken:
http://woobox.com/sme7ha

Wilde het toch even laten weten voor alle nierpatientjes ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Is geen dierenartsvoer volgens mij dus alleen geschikt bij iets verhoogde waardes.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

In de vraag naar het testpanel staat het volgende als voorwaarde:
Voor het nierdieet zoeken we volwassen katten met bewezen chronisch nierfalen. Katten dus die al een speciaal nierdieet krijgen en die graag onze voeding eens willen uitproberen.

http://www.prinspetfoods.nl/artikel/fij ... rs-gezocht

Maar goed, ik kom het ook alleen maar tegen en wil het in elk geval meegeven dat het er is ;-) Is inderdaad geen dierenartsvoer in de zin dat het enkel verkrijgbaar is bij de dierenarts. Wel valt het onder de noemer dieetvoer.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

kweet het, mirjam, je geeft alleen maar door... ;-)
en dat geeft mij de mogelijkheid wat frons :-( -opmerkingen daarbij te plaatsen..

lijkt me doodeng want je weet niet welke ingrediënten, analyse, toegevoegde niet natuurlijke stofjes etc.
lijkt me ook een onderzoek van niks als ik de vragen zie want nergens wordt om nierwaardes/bvk spotchem gevraagd.
en er wordt al helemaal niet gemonitord zo te zien, tenzij dat onderdeel is en pas later wordt bekend gemaakt.
dan zou je van alle deelnemende katten nierwaardes moeten laten bepalen, dan voer toedienen en na max 6 weken weer nierwaardes zelfde apparaat moeten bepalen.
pas dan weet je of het werkt, helpt.
het is natuurlijk makkelijk te zien of het lekker wordt bevonden, blijvend wordt gegeten maar bij nierfalers is dat vooral kwestie van niet misselijk zijn....
over de eventuele interactie met de diverse medicatie heb ik het dan nog niet eens gehad...

en dan bij chronisch nierfalers.. die alleen maar achteruit kunnen gaan....
janboerefluitjes.. echt nierdieetvoer wordt ietsje anders getest...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Adriana schreef:janboerefluitjes.. echt nierdieetvoer wordt ietsje anders getest...
Hoewel je bij zo'n onderzoek natuurlijk wel de nodige kritische opmerkingen kunt/mag/moet plaatsen weten we natuurlijk niet hoe het nu daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik lees in de voorwaarden dat er een selectie-proces aan vooraf gaat en dat deelnemers gevolgd en begeleid worden (misschien horen de bloed- en urine-onderzoek hier ook gewoon bij). Dus of dit nu op zijn janboerefluitjes is weet ik niet. Als ze voor de 200 deelnemers gewoon alleen maar voer toesturen... ja dan ben ik het je eens dat die gewoon proef-konijntjes (uuh... proef-katten) zijn. Maar misschien gaat het wel helemaal anders. Hoe wordt echt nierdieet volgens jou overigens getest...? Zonder uiteindelijk een openbare proef (zoals ze hier doen) en alleen maar met laboratorium-katten? (Ik neem aan dat die fase al geweest is bij hun).

Maar... inderdaad... uit die korte kleine web-pagina voor aanmelding wordt je niet echt veel wijzer.
Deelnemers worden gevolgd en begeleid door het Prins CareTeam en stemmen er mee in hun ervaringen met de dieetvoeding met Prins te delen.
Overigens zou zo'n onderzoek ook niets voor mij zijn hoor, zelfs al zou je het dieet gratis krijgen. Zeker de stress van de onderzoeken, die toch plaats moeten vinden, doe ik Bowy niet aan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

nierdieetvoer door de grote fabrikanten wordt officieel getest met alle toeters en bellen, dus urine- bloedonderzoek en waarsch aanvullend. ik ben daar niet van maar zie teksten op internet voorbij komen.
dat wordt nauwlettend gemonitord in een gecontroleerde situatie wat betreft extra's en bv vochtopname/uitscheiding, hoeveelheid dus.
k blijft erbij.. janboerenfluitjes en griezelig om dat op nierfalers los te laten..

want hoe wil je dat doen met 200 'geselecteerde' katten in belgie en nederland met niet gevalideerde informatie, dus bv geen urine/nierwaardes?
en de fase nierfalen maakt ook nog wel wat uit.
en hoeveel baasjes weten dat hun kat chronisch nierfalen heeft...? dat is op het forum al regelmatig grote spraakverwarring..
nee, driewerf brrrrrr :icon_shifty:

http://www.prinspetfoods.nl/artikel/fij ... rs-gezocht
prins petfoods zelf aan het woord en geen enkele vermelding over bloedonderzoek.
je krijgt het in je brievenbus en dient het op.
intussen vul je de vragenlijst in en het kan niet anders of dat zal weinig objectief zijn.
en prins mag alle quotes en beeldmateriaal rechtenvrij gebruiken.. dat is alzovast voor de testimonials/juichberichten..
begrijp trouwens niet waarom het zo specifiek gericht is op chronische nierfalers, stabiel acuut nierfalen zou denk ik betere testgroep zijn.. chronisch nierfalers zijn al zo kwetsbaar..
en nogmaals, als ze het niet eten dan hoeft dat dus niet aan het voer te liggen....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Adriana schreef:want hoe wil je dat doen met 200 'geselecteerde' katten in belgie en nederland met niet gevalideerde informatie, dus bv geen urine/nierwaardes? en de fase nierfalen maakt ook nog wel wat uit.
...
je krijgt het in je brievenbus en dient het op.
Ik ging uit van intensieve begeleiding waarbij de onderzoeken (urine + bloed) vooraf, tijdens (elke week) en achteraf e.d. ook hoorde. Maar ja... als het zo gaat zoals jij omschrijft dan is dat inderdaad heel griezelig. (borderline crimineel zelfs)
Adriana schreef:en nogmaals, als ze het niet eten dan hoeft dat dus niet aan het voer te liggen....
En dan zit je zelf dus met een kat in etenstaking :evil: :twisted:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Ik sluit niet uit dat ze bij prins 'gewoon' antwoord geven op vragen over het voer qua samenstelling en/of onderzoek ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie