Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
Het is alleen raar dat ze het pas doet sinds ze nierfalen heeft. De 18 jaar daarvoor heb ik haar dat zo nooit zien doen. Misschien iets met een combinatie van droge mond of toch last van wat plak op de tanden. Maar ok, ze doet het nu al ruim een jaar en het schijnt het eten niet tegen te houden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Snoet ook pas sinds het nierfalen...maar ze eet er niet minder om gelukkig (zacht voer dan)...dus veel pijn zal het niet doen....ben al blij dat het verder goed gaat nu...ze is ook minder ingevallen...dus durf er niks aan te laten doen.
Wanneer ze veel last met eten zou krijgen bekijk ik het weer opnieuw
Droge mond zou kunnen maar ze wast haar pootjes wel vaak.
Wanneer ze veel last met eten zou krijgen bekijk ik het weer opnieuw
Droge mond zou kunnen maar ze wast haar pootjes wel vaak.
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Meh, even een paar toch wel angstige uren.
Misty had in 4 uur zo'n 20-25 gram brokjes op
En dat was blijkbaar te veel.
Dus ze kotste, nou ja, kan een keer he?
Vriend verveelde d'r een beetje en om het goed te maken een snoepje. Maar die kwam er binnen een paar minuten ook weer uit
Daarna is ze onder de tafel gaan liggen, hoppa weer rare geluiden en wéér een kotsende Misty..
D'r eten een uurtje uitgesteld (natvoer om 7 uur normaal. 07 & 19) en in kleine beetjes gegeven. Zo'n zakje van 85 gram. En dat zit er nu nog in. Ze ging ook zelf om 8 uur op d'r krabpaal zitten mauwen alsof mevrouw vond dat het nu wel tijd was.
Vanavond krijgt ze d'r overgebleven natvoer en de rest van de brokjes. En dan hopen dat we morgen geen kots gaan vinden. Vind dat maar niks hoor zovaak kotsen bah
Misty had in 4 uur zo'n 20-25 gram brokjes op

Dus ze kotste, nou ja, kan een keer he?
Vriend verveelde d'r een beetje en om het goed te maken een snoepje. Maar die kwam er binnen een paar minuten ook weer uit

D'r eten een uurtje uitgesteld (natvoer om 7 uur normaal. 07 & 19) en in kleine beetjes gegeven. Zo'n zakje van 85 gram. En dat zit er nu nog in. Ze ging ook zelf om 8 uur op d'r krabpaal zitten mauwen alsof mevrouw vond dat het nu wel tijd was.
Vanavond krijgt ze d'r overgebleven natvoer en de rest van de brokjes. En dan hopen dat we morgen geen kots gaan vinden. Vind dat maar niks hoor zovaak kotsen bah

♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Nierdieetbrokjes zijn best wel vet....misschien toch wat vaker natvoer geven op een dag in porties?
Maar het kan ook een andere reden hebben...misschien moet er binnenkort een haarbal uit bv....maar wanneer je eenmaal weet dat de nieren niet zo goed meer werken denk je steeds dat het mis gaat...
Maar het kan ook een andere reden hebben...misschien moet er binnenkort een haarbal uit bv....maar wanneer je eenmaal weet dat de nieren niet zo goed meer werken denk je steeds dat het mis gaat...

1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
@ Rik,
Het valt me nu ook op dat ze na het eten niet alleen met haar pootjes en tong probeert iets weg te krijgen, maar ook vaak ervan moet kokhalzen...hoop niet dat het steeds erger wordt..
Het valt me nu ook op dat ze na het eten niet alleen met haar pootjes en tong probeert iets weg te krijgen, maar ook vaak ervan moet kokhalzen...hoop niet dat het steeds erger wordt..
Natvoer was die ochtend allang opNina1967 schreef:Nierdieetbrokjes zijn best wel vet....misschien toch wat vaker natvoer geven op een dag in porties?

En ze heeft niet genoeg aan 2x natvoer.. Dus die brokjes moet ze er wel bij krijgen..
Oh en we voeren ook al 3 weken zo

♥ Chloe & Aylin ♥
Nou nee dus. Weer brokjes op en weer kotsen.. morgen dus maar een ander merk proberen. Dit is Trovet en dat ging goed.. maar het lijkt wel alsof haar maag het nu niet meer binnen wil houden.
Hopelijk gaat het wel gewoon goed met andere brokjes. Met natvoer gaat het ook goed. Dat kwam nu ook niet mee het waren echt de brokjes..
Hopelijk gaat het wel gewoon goed met andere brokjes. Met natvoer gaat het ook goed. Dat kwam nu ook niet mee het waren echt de brokjes..

♥ Chloe & Aylin ♥
@ Samantha
Ik bedoelde juist dat ze van die harde brokjes misschien misselijk wordt (die zijn veel vetter dan nat voer) en dan beter alleen nog natvoer kan geven, wanneer dat niet genoeg is gewoon meer geven?
Tot je een merk harde brok hebt gevonden waar ze niet misselijk van wordt...
Kan ook virusje zijn, maag van streek oid....

Tot je een merk harde brok hebt gevonden waar ze niet misselijk van wordt...
Kan ook virusje zijn, maag van streek oid....
-
- Jaguar
- Contacteer:
Brokjes zijn zwaarder om verteren als ze last van de maag hebben dan kan dat de oorzaak zijn. Als ik jouw was toch even een poosje meer natvoer geven. En het over een paar dagen weer eens probeen.
hoi, Gisteren Heb ik de da opgebeld , die vorig jaar op ons vakantie bestemming (veluwe) de pkd vaststelde
Ik legde uit dat ik bij diverse da's weinig hulp kreeg omdat diverse geen eens wisten hoe pkd eruitzag. En dat vele zoiets hadden van o ze zit al in rest tijd.\
De da stelde voor dat ik kwam, we zijn naar de veluwe gereden Lizzy heeft op de camping rond gehuppeld had het reuze naar haar zin. Jumpte door de caravan helemaal niet van oo ik moet dit weer opnieuw ontdekken.
Bij de da werd mijn angst bevestigd. Er is een echo gemaakt omdat ik alles uit wilde sluiten. gelukkig is lizzy een poes die gewoon rustig blijft liggen.. Misschien had lizzy gewoon wel last van haar maag. Maar de cysten waren enorm gegroeid. Een nier was al niet meer zichtbaar en in de andere nier waarop ik mijn hoop had gericht was ook heel erg achteruit gegaan.
De da kon lizzy nog en vond het een wonder dat ze op een inzinking na in oktober het zo goed had gedaan. ( wat ik hier een paar weken geleden nog liep te zeggen)
Alsof lizzy het voelde. Ze slaapt al 3 weken in de andere slaapkamer ( we dachten dat onze meid ging puberen ) Maar vannacht lag ze gewoon weer in haar mandje op het nachtkastje.
Ik heb een dikke kop van het janken. Er moet een beslissing gaan vallen. Ze heeft nu eindelijk een pilletje tegen de misselijkheid, Maar ook een pijnstiller . Dus we zitten in een cirkel waar ik met niets kan stoppen omdat ze dan ziek word. En zoals ik die nieren zag gisteren en weet dat die eigenlijk niet meer werken ``wil ik niet blijven toezien hoe ze het bijltje er bij neer gooit. Dat is te egoïstisch .
ik moet aan mijn meisje denken. maar och jesus wat is dat moeilijk !!!!
Ik wilde jullie even op de hoogte houden.
Ik legde uit dat ik bij diverse da's weinig hulp kreeg omdat diverse geen eens wisten hoe pkd eruitzag. En dat vele zoiets hadden van o ze zit al in rest tijd.\
De da stelde voor dat ik kwam, we zijn naar de veluwe gereden Lizzy heeft op de camping rond gehuppeld had het reuze naar haar zin. Jumpte door de caravan helemaal niet van oo ik moet dit weer opnieuw ontdekken.
Bij de da werd mijn angst bevestigd. Er is een echo gemaakt omdat ik alles uit wilde sluiten. gelukkig is lizzy een poes die gewoon rustig blijft liggen.. Misschien had lizzy gewoon wel last van haar maag. Maar de cysten waren enorm gegroeid. Een nier was al niet meer zichtbaar en in de andere nier waarop ik mijn hoop had gericht was ook heel erg achteruit gegaan.
De da kon lizzy nog en vond het een wonder dat ze op een inzinking na in oktober het zo goed had gedaan. ( wat ik hier een paar weken geleden nog liep te zeggen)
Alsof lizzy het voelde. Ze slaapt al 3 weken in de andere slaapkamer ( we dachten dat onze meid ging puberen ) Maar vannacht lag ze gewoon weer in haar mandje op het nachtkastje.
Ik heb een dikke kop van het janken. Er moet een beslissing gaan vallen. Ze heeft nu eindelijk een pilletje tegen de misselijkheid, Maar ook een pijnstiller . Dus we zitten in een cirkel waar ik met niets kan stoppen omdat ze dan ziek word. En zoals ik die nieren zag gisteren en weet dat die eigenlijk niet meer werken ``wil ik niet blijven toezien hoe ze het bijltje er bij neer gooit. Dat is te egoïstisch .
ik moet aan mijn meisje denken. maar och jesus wat is dat moeilijk !!!!
Ik wilde jullie even op de hoogte houden.
-
- Jaguar
- Contacteer:
heel veel sterkte ik weet hoe moeilijk deze keuze is probeer nog te genieten van je meisje.
Ach, arme Lizzy
Wel fijn dat je zelf hebt gezien hoe de nieren er nu daadwerkelijk voor staan. Maakt het maken van de beslissing toch 'makkelijker' omdat er geen weg terug is. Hoe moeilijk de beslissing ook altijd zal blijven
Heel veel sterkte!

het zat eraan te komen en wat ongelofelijk goed van je en dapper om die da te raadplegen, je kop niet in het zand te steken en de confrontatie aan te gaan met realiteit.
dat ze het met behoorlijke kwaliteit van leven nog zo lang heeft volgehouden, heeft ze aan jou/jullie te danken. niet aflatende zorg, bezorgheid, alles na zoeken, uitzoeken, proberen.
van pkd win je niet, die cystes groeien gewoon door en verdringen allerlei weefsel.
en dan gaat Lizzy's belang voor, hoe tegenstrijdig dat ook is.
je gaat een aantal moeilijke en zware dagen tegemoet maar je weet dat je alles voor haar hebt gedaan en alles voor haar over hebt.
wens je veel sterkte en moed en hoop dat je omgeving je begrijpt en met je meeleeft.
dat ze het met behoorlijke kwaliteit van leven nog zo lang heeft volgehouden, heeft ze aan jou/jullie te danken. niet aflatende zorg, bezorgheid, alles na zoeken, uitzoeken, proberen.
van pkd win je niet, die cystes groeien gewoon door en verdringen allerlei weefsel.
en dan gaat Lizzy's belang voor, hoe tegenstrijdig dat ook is.
je gaat een aantal moeilijke en zware dagen tegemoet maar je weet dat je alles voor haar hebt gedaan en alles voor haar over hebt.
wens je veel sterkte en moed en hoop dat je omgeving je begrijpt en met je meeleeft.
Je wist het natuurlijk al heel lang maar het lijkt mij toch moeilijk als je weer met je neus op de feiten geduwd wordt. Ik hoop dat ze met de misselijkheids-medicijnen en pijnstilling nog eventjes goed is en kan me ook voorstellen dat je het vreselijk moeilijk hebt om die tijd te zien naderen. Sterkte.
Grtz, Rik
Och jeetje. Dat is geen goed nieuws.. verdikkeme. Zoals Rik zei ik hoop dat het nog een tijdje gaat. Gaat het niet ga dr dan maar gewoon verwennen. Dat wilde ik graag bij Giz maar dat ging niet meer. Geef lekker van alles wat ze eigenlijk niet mag. Ham, kipfilet, slecht natvoer. En als je haar dan moet laten gaan is het met een buik vol lekkere dingen.
♥ Chloe & Aylin ♥