Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Featherr
Jaguar
Jaguar

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Yes! Jullie duimen hebben geholpen! Snoopy zijn waarden waren allemaal goed. Ik ben zo enorm blij.

Nu op vakantie! :D
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

:multi: :edance: :multi: :edance: :multi: :edance:

:boot: Prettige vakantie
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn! Fijne vakantie!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

Lizzy eet weer niet ik heb een afspraak bij de da vanavond
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Oooo.... :-( en het verschil tussen wél eten en niet eten is zo klein.

Kom Lizzy, gewoon even wat eten. Dan voel je je lekkerder en krijg je ook weer meer trek.

Sterkte straks... de duimen draaien hier door.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Wat fijn dat Snoopy's waardes goed zijn!!!!!!!
Fijne vakantie Samantha en lekker even bijkomen van de afgelopen tijd...

En dan toch de zorgen om Lizzy....meissie ik duim voor je dat het beter gaat en je weer lekker gaat eten!!!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

Ik kon vanavond dus nog bij de da terrecht. Lizzy heeft 1 eetlepel brokjes op.
De da heeft bloed afgenomen , eerst gaat ze de nieren bekijken. Ze wilde ook de lever maar zei zelf als de nierwaarden zo hoog zouden Ijn dan heeft dat ook weinig nut.
Morgenochtend om half 9 kan ik bellen voor de uitslag. En na mate het erg een behandeling. Of het moet zo ernstig zijn.
Lizzy heeft vandaag wel ff op balkon gezeten en ligt nu naast me. Ze kruipt niet weg of zo.

Hopelijk hopelijk redelijk nieuws morgen.

Ze spuugt niet geen diaree plast niet veel drinkt niet veel .
Tot morgen.

En samanta fijne vakantie , heb je wel verdient na al die jaren intensive zorg voor je 4 voetjes
snorrebaard
Poema
Poema

Bericht door snorrebaard »

Ik volg het hier ook allemaal en duim mee!! Ik weet maar al te goed hoe die zorgen je uitteren, en je van niets kan genieten.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Dian ik duim voor jullie :epray:
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

De uitslag is binnen.
Vorig jaar augustus was de crea 232 nu 399
De urea 13.8 nu 18.2
De bloedplaatjes zijn zorgwekkend. De da begon over tumoren, of door de slechte nieren.
Ze vond het toch niet zo om te zeggen we laten lizzy inslapen.

In hoeverre word een uitslag door stress beinvloed. Ik moest haar gisteren in een tuigje hijzen bij de da om bloed te prikken. Toen moesten we nog 2 minuten wachten tot ze haar nekspieren losliet zodat ik haar kopje opmhoog kreeg...vande week is de da 3 minuten bezig geweest om haar te kunnen temperaturen omdat ze zich helemaal stram kan houden. Ze vliegt niemand aan maarziet eruit alsof ze lijkstijfheid heeft als ze bij de da is

Ze krijgt 3 oppvl infuusjes en fortekor, waarop ik zei dat ze al simintra had.

Ik zit nu te denken als lizzy iedere maand spoelinkjes krijgt en qua medicijnen is er niet iets anders,ik geef
Simentra,
Pronefra,
2 homeopatische pilletjes,
En viatminne
En nierdieet,

Wat zijn haar kansen en ben ik het niet aan het rekken?? Ik ben zo verzot op mijn meisje maar wil haar niet laten lijden. Nu heb ik nog niet echt het idee dat ze lijd . Maar je weet natuurlijk niet hoe ze zich voelt..
Ze eet wel een felix snoepje, dan word ze gek, moet ik anders inpaktine met water verlengen en dat met een pipet geven en gewone brokjes??
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Uhm. Het klinkt heel rot maar we zijn allemaal aan het rekken. We willen ons beestje zo lang mogelijk bij ons houden en een zo goed mogelijk leven. Dat geeft ook niks ;) de waarde is wel rot..

Kom op Lizzy meid je baasje heeft je nodig.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

tja daar stond ik dan met Lizzy. Ik had mijn hele handeltje mee genomen wat lizzy allemaal kreeg. Zelf gebruikten ze geen simentra in de praktijk maar fortakor. Ik had een bijsluiter uitgeprint en meegenomen. Daar kwam het nieuws. Alles wat kan aan medicijnen heeft lizzy al.

voorgesteld werd om lizzy 4 dagen te spoelen oppervlakkig en dan een paar dagen wachten om dan toch de waarden te meten.
Ik ben een beetje boel verdrietig naar huis gegaan. ik spoel lizzy al iedere maand. Dus die misschien dip waar de da het over had. ( wat zou kunnen) trek ik mijn twijfel over.
Ik wil lizzy niet kwijt maar als ik 1 + 1 optel.. zie ik het redelijk somber in.

Wil niet zeggen dat ik meteen die naald er in heb laten gaan voor een infuus. Maar die pkd stopt niet met groeien. zucht heb al heel wat tranen gehad vandaag en ik ben bek af. ....
Lizzy heeft vandaag wel weer 4 keer gegeten 4 afgestreken eetlepels ...

@ feather je hebt gelijk..... we rekken allemaal. Maar je kent het gevoel. als het een tijdje goed is gegaan vergeet je dat ze ziek zijn en stop je het heel diep weg :-)
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Misschien toch een echo om te kijken of het erger is geworden?
En probeer een tijdje Fortekor ipv semintra, sommige katten doen het daar beter op.....en gewoon voedsel wat ze lekker vindt met ipakitine of Pronefra ....eerst weer eten en dan af en toe weer wat dieetvoer.....Pronefra denk ik sowieso erbij want daar zitten ook stofjes in die in het dieetvoer zitten.
Misschien is het een tijdelijke dip...Snoet had een crea van bijna 500 en zit nu op 195
Dikke knuffel voor jullie
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

@nina bedankt voor je berichtje, dat van die fortakor zei mijn zus ook al. Dus dat ga ik morgen even voorstellen.
Ik voel me ook een beetje schuldig. Ik had lizzy 4 maanden pronefra gegeven . Maar ze werd er misselijk van dus ik ben er 2 maanden geleden mee gestopt. Nu ben ik er vorige week weer mee begonnen.
Lizzy bleek zaterdag toch hele zware pep middelen te hebben gehad. Deze da wilde daar niet aan ze had dextametason gehad dat maakt ruimte in organen. En een ontstekingremmer maar O slecht voor de nierschors.
De da die ik vanmorgen aan d lijn had wilde de zelfde techniek als van het weekende doen en de da van vanmiddag dus niet.

Ik ben bang om een echo te maken ..een da zei zaterdag, dat je daar wel op zag hoe eng de nier eruit zag maar niet hoeveel functie die nog had.

@nina, kreeg snoet ook nog medicijnen of alleen spoeling . Want de sementra is al in de aanval gebruikt...... We wachten maar af ..
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Hoi Dian.....Snoet heeft 3 dagen (alleen overdag want 's nachts is er niemand dus werd infuus verwijderd en 's morgens opnieuw aangesloten) aan het intraveneus infuus gelegen met fysiologische zoutoplossing. Dit was eind januari. Direct daarna waren de waardes sterk verbeterd. Crea 215 en ureum (van 47) naar 22.4.
Fortekor 2.5 mg en nierdieet (eerst Hills later RC) mee. Ben op Fortekor 5 mg Flavor overgegaan (en dan een halfje) omdat het minder poeder door het eten is en ze dit opeet en niet lijkt te proeven.

3 weken erna weer bloed geprikt.
Crea 242 en ureum 24.1
Lichte stijging maar kan in het begin door de Fortekor komen.

2 weken geleden geprikt en
Crea 195 en ureum 18.8
Steeds met Spotchem gemeten ref crea bovenwaarde max 168
en ureum 5.7 - 13.5
Volgens de da komt dit door de Fortekor....minder eiwitverlies via de nieren.
De electrolyten zijn aldoor binnen referentie geweest.
Plaats reactie