Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
- Pisces2202
- Lynx
Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Hij braakte 2x in 1 sessie zeg maar. Verder heeft hij niet overgegeven. Was net op een libelle aan het jagen, dus naast de muizen is dat jachtinstinct toch de laatste week weer volop terug. Het niet lekker willen eten is natuurlijk een ding wat je bij nierfalen vaak ziet, maar dat is echt het enige wat me echt in de stress laat schieten. Voor nu zit er wel weer wat eten in. En heb nog Hills A/D voor als hij het echt nodig heeft.
Bloedwaarden kunnen door braken wel een vertekend beeld geven, maar dat is pas bij vaak/langdurig braken.
Ik begrijp je paniek, ik heb er hier 2 die last hebben ook van allergie en triaditis en Lizzy heeft ook problemen met haar nieren en elke keer als 1 van de 2 overgeeft dan heb ik stress, dan heb ik bij de anderen eigenlijk niet zo,
Maar gelukkig kan het ook iets zijn van een haarbal en die heb je ook gevonden.
Ik begrijp je paniek, ik heb er hier 2 die last hebben ook van allergie en triaditis en Lizzy heeft ook problemen met haar nieren en elke keer als 1 van de 2 overgeeft dan heb ik stress, dan heb ik bij de anderen eigenlijk niet zo,
Maar gelukkig kan het ook iets zijn van een haarbal en die heb je ook gevonden.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
Nou ik plaatste dat Stitch zijn nierdieet niet eet. Heb hem een handje van zijn Trovet gegeven, en die eet hij gewoon op. Je zou een whiplash krijgen van dat heb en weer ge-etter met eten
Maar er zitten brokken in en 1,5 blikje almo. Voor vannacht krijgt hij een bakje brokjes.
Lijkt dat ik meer last heb van zijn nieren dan hijzelf

Maar er zitten brokken in en 1,5 blikje almo. Voor vannacht krijgt hij een bakje brokjes.
Lijkt dat ik meer last heb van zijn nieren dan hijzelf

Grote kans dat het braken puur te maken had met de haarballen die dwars zaten
Klinkt inderdaad dat jij er meer last van hebt dan Stitch 

Ja en dat kan morgen zo weer anders zijn ( dat hij dan toch weer wat anders wil) en zo blijf je aan de gang ( of hij leest stiekem mee) 

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
Voor nu doet het me goed om hem weer te zien jagen. Dat heeft hij echt lang niet meer gedaan. Libelles en muizen zijn favoriet. Merk wel dat hij wat meer wankel op zijn achterpoten staat. Als je hem oppakt lijkt het wel of zijn botjes kraken. Beetje artrose zou denk ik wel bij zijn leeftijd passen. Mijn man gaat van het weekend loopplankjes maken zodat hij makkelijk bij zijn favoriete plekjes kan. Voor nu ben ik weer gerust... eten zit erin.
Fijn dat hier zoveel kennis is. Dat helpt echt wel om weer wat te relativeren. Bedankt!
Fijn dat hier zoveel kennis is. Dat helpt echt wel om weer wat te relativeren. Bedankt!
ja en zoals denise ook schrijft, je moet altijd oppassen met wat je hier typt want die katten lezen altijd mee. heb ik ook. schrijf ik iets, dag later doen ze iets anders. hahaha. maar heel herkenbaar hoor. lijkt altijd alsof wij ons zorgen maken en de kat niet. maar niets mis mee dat je heel alert bent. lief van je buurman dat hij loopplankjes maakt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- Pisces2202
- Lynx
Net zo gigantisch geschrokken... ondanks dat het de afgelopen tijd echt heel erg goed gaat met stitch, qua eten en gedrag, had Stitch net een epileptische aanval. Nooit eerder gezien bij mens of dier, dus ik was gelijk in de paniek. Mijn man heeft hem mee naar buiten genomen, omdat we ook 2 honden hebben die er bovenop doken. Hij begon te kwijlen en te bloeden, waarschijnlijk op zijn tong gebeten. Hij kwam na 2 minuten weer bij. Het leek in ieder geval langer.
De spoed DA gebeld, dat is hier Evidensia (zo niet blij mee) en die zeiden, voor nu met rust laten, en gebeurd het nog een keer of hij komt er niet uit, dan weer bellen. Anders morgen eigen DA bellen. Nou moest hij deze maand toch voor bloedprikken gaan, dus gelijk naar doen. Ik las dat het bij nierfalen voor kan komen. Iemand daar bekend mee? Toch te hoge waardes ondanks dat het goed gaat?
Ik ben me echt rotgeschrokken. Gelukkig is mijn man thuis, anders was ik zelf in mijn paniek blijven hangen.
De spoed DA gebeld, dat is hier Evidensia (zo niet blij mee) en die zeiden, voor nu met rust laten, en gebeurd het nog een keer of hij komt er niet uit, dan weer bellen. Anders morgen eigen DA bellen. Nou moest hij deze maand toch voor bloedprikken gaan, dus gelijk naar doen. Ik las dat het bij nierfalen voor kan komen. Iemand daar bekend mee? Toch te hoge waardes ondanks dat het goed gaat?
Ik ben me echt rotgeschrokken. Gelukkig is mijn man thuis, anders was ik zelf in mijn paniek blijven hangen.
ach jee, geen ervaring mee maar wilde even mijn medeleven tonen. zou sowieso contact opnemen met je eigen DA. misschien kun je iets preventiefs in huis krijgen voor het geval hij nogmaals een aanval krijgt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- Pisces2202
- Lynx
Lief van je. Stitch is nu bij de dierenarts voor zijn bloed, en misschien kunnen ze iets zien, wat de aanval eventueel getriggert kan hebben. Nu heeft hij al jaren FHS en dacht dat hij daar een aanval van had, want de laatste week was hij daar heel erg in. Misschien overprikkeld, of misschien gewoon leeftijd, en blijft het bij deze ene keer. We blijven hopen dat zijn nierwaarden stabiel zijn of verbeterd.
IK heb er bij katten gelukkig geen ervaring mee, maar het lijkt mij heel naar om mee te maken.
Het kan voorkomen bij nierfalen maar het kan er ook los van staan, goed dat je Stitch hebt laten nakijken, en hopelijk was het eenmalig.
Sterkte.
Het kan voorkomen bij nierfalen maar het kan er ook los van staan, goed dat je Stitch hebt laten nakijken, en hopelijk was het eenmalig.
Sterkte.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
Stitch is weer thuis... heel dorstig en hongerig, want van 9 tot 5 bij een dierenarts zitten vindt hij alles behalve leuk... reden epileptische aanval... geen
in ieder geval niks te vinden wat de trigger kan zijn geweest, als hij binnen 6 maandenweer een aanval krijgt dan gaan we medicatie geven... voor de rest is hij nog steeds een nierpatiënt, maar zijn waardes zijn zelfs verbeterd
echt mijn brein is in 24 uur gehusseld en ik snap er de ballen niet meer van, maar onze oude frikadel is gewoon stabiel.
Hij identificeerde zich gisteren gewoon even als fidget spinner
Ureum van 26.8 naar 19.9
Crea van 292 naar 232 en 212 is de bovengrens, dus hij zit er net boven.
SDMA normaal
Opgelucht toch wel. We gaan zo door met de Porus One en hopelijk toch wat meer nierdieet erin krijgen.

Hij identificeerde zich gisteren gewoon even als fidget spinner

Ureum van 26.8 naar 19.9
Crea van 292 naar 232 en 212 is de bovengrens, dus hij zit er net boven.
SDMA normaal
Opgelucht toch wel. We gaan zo door met de Porus One en hopelijk toch wat meer nierdieet erin krijgen.
Dat is dan best positief nieuws, hopelijk geen aanvallen meer, ik ga hard duimen.
Wij geven ook porus-one als Lizzy slecht eet en geen nierdieet wil.
Nierdieet is uiteraard altijd beter, maar ik ben blij dat het er is en het is ook het enige waar Lizzy tegen kan.
Wij geven ook porus-one als Lizzy slecht eet en geen nierdieet wil.
Nierdieet is uiteraard altijd beter, maar ik ben blij dat het er is en het is ook het enige waar Lizzy tegen kan.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
Welk nierdieet geef jij aan Lizzy? Stitch eet by af en toe brokjes van Trovet of de senior brokjes van Royal Canin, maar het liefst eet hij natvoer. Nu geven we renske natvoer of zakjes van Sam's field. Nog steeds niet het beste, maar beter dan de gourmet waar hij eerst op stond. Ik vind het heel moeilijk om nier natvoer te vinden die niet gelijk in dozen met zakjes van 12 gaan. Als hij het niet eet, zit je er weer mee, weggegooid geld, dat we nu niet kunnen gebruiken.
Lizzy krijgt qua brok RC multifunction renal/hypoallergeen.
Trovet venison ( ook renal/hypoallergeen versie) was geen succes.
Het is hier sowieso lastig om voor Lizzy voer te vinden die en kan voor de nieren en hypoallergeen is, en het wordt eigenlijk steeds ingewikkelder omdat ze ook triaditis en een te traag werkende schildklier heeft, door dat laatste eet ze ook slecht.
De Triaditis is gelukkig al best een tijd rustig.
Ze vond de blikjes van Hills lekker ( kidney/stoofpotjes-ragout) die kon ik bij mijn dierenarts kopen per stuk en die waren toen goedkoper dan zooplus, maar helaas zijn die regelmatig niet te krijgen.
Ik zie dat ze er nu weer wel zijn.
Dan blijft als enige nog de kattovit eend over (stukjes) en geen mousse of pate want dat eet ze niet en dwangvoeren gaat niet bij Lizzy, die gaat in paniek stand, gaat van stress braken en zich verstoppen en dat is ook niet goed voor de rest wat ze mankeert.
Daarbij vind ik dat zielig.
Maar dat is ze af en toe ook zat (kattovit)
Ik heb toen zo'n pakket gekocht, maar het meeste at ze niet en wat ze at daar kon ze dan niet tegen.
Dus als ze echt slecht eet, dan geef ik schesir, puur eend van trovet of desnoods kvv eend maar niet nierdieet wel met porus erbij.
Nee niet het beste voor een nierpatient maar beter dan stress en niet eten in haar geval.
Maar zowel medpets als zooplus hebben smaakgarantie, als er niet meer dan 20% gegeten is dan mag het retour en krijg je je geld terug.
En soms hoeft het niet eens retour.
Trovet venison ( ook renal/hypoallergeen versie) was geen succes.
Het is hier sowieso lastig om voor Lizzy voer te vinden die en kan voor de nieren en hypoallergeen is, en het wordt eigenlijk steeds ingewikkelder omdat ze ook triaditis en een te traag werkende schildklier heeft, door dat laatste eet ze ook slecht.
De Triaditis is gelukkig al best een tijd rustig.
Ze vond de blikjes van Hills lekker ( kidney/stoofpotjes-ragout) die kon ik bij mijn dierenarts kopen per stuk en die waren toen goedkoper dan zooplus, maar helaas zijn die regelmatig niet te krijgen.
Ik zie dat ze er nu weer wel zijn.
Dan blijft als enige nog de kattovit eend over (stukjes) en geen mousse of pate want dat eet ze niet en dwangvoeren gaat niet bij Lizzy, die gaat in paniek stand, gaat van stress braken en zich verstoppen en dat is ook niet goed voor de rest wat ze mankeert.
Daarbij vind ik dat zielig.
Maar dat is ze af en toe ook zat (kattovit)
Ik heb toen zo'n pakket gekocht, maar het meeste at ze niet en wat ze at daar kon ze dan niet tegen.
Dus als ze echt slecht eet, dan geef ik schesir, puur eend van trovet of desnoods kvv eend maar niet nierdieet wel met porus erbij.
Nee niet het beste voor een nierpatient maar beter dan stress en niet eten in haar geval.
Maar zowel medpets als zooplus hebben smaakgarantie, als er niet meer dan 20% gegeten is dan mag het retour en krijg je je geld terug.
En soms hoeft het niet eens retour.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise