Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Maartje »

Hey hey,

Wij hebben de 2 heren met 8 weken gekregen en hebben bij mamapoes ook altijd houtkorrels gehad, hiermee zijn we nog een poosje doorgegaan. Ik persoonlijk vind houtkorrels niet fijn, ik gebruik ook schep en schoon van de ah maar ff terugkomend op de houtkorrels, toen Kenji en Luca wat ouder waren heb ik een zak van de ah gekocht en er beetje bij beetje doorheen gedaan (dan wennen ze er langzaam aan) je moet het nog wel weggooien zoals het houtkorrels maar op een gegeven moment als de verhouding meer grit dan houtkorrels is kun je overgaan (eventueel nog een paar korreltjes voor de geur ofzo maar uiteindelijk kun je gewoon naar het grit overgaan.

Bij ons heeft dit verder nooit problemen opgeleverd. Gewoon oppassen met ineens veranderen van kattenbak vullingen (ook zelfde soort ander merk, want daardoor hadden wij hier laatst zeer waarschijnlijk een ongelukje door).

succes ermee
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tr1bal »

Ik gebruik nu een aantal maanden Greencat. (http://www.greencat.nl/)

Ideaal spul.. ruikt niet en je kan alles er makkelijk uitscheppen. (Klontvormend)
kost 13 euro voor 20 kilo
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door NaNe »

Zo heel het topic doorgespit, wel verdeeld over een week, af en toe weer wat pagina's lezen :lol:

Wij gebruikte catsan meestal de houtversie, en soms de grit. Maar ben er toch niet helemaal tevreden over, opzich stonk het niet heel erg, de grit wel meer als de houtversie. Maar wou toch even verder expirementeren, ook omdat 1 van mijn katjes ergens allergisch voor is, hoeft niet hier door te komen natuurlijk maar wou toch eens iets anders proberen.

Toen heb ik foetsie bah gekocht, wist echt niet welke ik moest nemen, dacht dan maar deze proberen nou echt niet aan te raden hoor, overal voetafdrukjes in de buurt van de kattenbak en op de gang, plus ze krijgen er rozige pootjes van en het stinkt ook nog eens en stuift heel veel als je de bak vult dus dit was eenmalig en nooit meer :lol: , dus toen ben ik begonnen met dit topic te lezen, en las vrij veel goeie reacties in het begin vooral over Biokat, die heb ik nu dus gekocht de classic. Even kijken hoe dit gaat, even geroken toen ik de zak openmaakte, maar rook bijna niks, hopelijk blijft dit een beetje zo, straks even kijken of ze een behoefte hebben gedaan ;-)

Mijn katjes zijn nu een jaar, en gaan samen op 1 bak al vanaf het begin, dit gaat goed. Ik heb een dichte kattenbak, toen ze nog heuuuul klein waren toen had ik het deurtje eruit gedaan, op een end eens het deurtje erin gezet toen ze al een stuk groter waren, en ze door het deurtje in de kattenbak gezet, en toen snapte ze het al :eclap:
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door TuttiFrutti »

Ik vond biokat wel erg fijn. Maar omdat ik zelf hier de boodschappen doe in huis, en dat lopend of op de fiets doe, heb ik eens de 5 kilo zakjes van albert heyn euroshopper geprobeerd. Ik moet zeggen dat hij wel iets minder is dan de biokat, maar voor dat prijsverschil, en voor mij ook handiger, vind ik het spul echt ideaal. En het kost maar 1,10 per 5 kilo :grin:
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door NaNe »

Deze week in de aanbieding bij Welkoop/Boerenbond Biokat Classic 2de halve prijs :pdtog:
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Leuk om te horen dat Biocat zo populair is. Ik wil daarvan voorlopig de biocat classic van gebruiken. Dat is nogal fijn, op kleibasis. Maar ik las ergens dat dit voor kittens minder goed is omdat ze het soms opeten, kan dit kloppen?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Camoth »

Heb ik ook gehoord ja... maar je kan het proberen. Goed opletten. Als je het ziet gebeuren meteen ander grit erin doen, want als ze zo'n klomp in hun maagje krijgen lijkt me dat gevaarlijk.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Ja inderdaad....blijf ik er gewoon goed bij in het begin. Anders gewoon nog effe een zak ander grit bijhalen inderdaad, dat ze niet zo makkelijk opeten. Kattengrit bederft toch niet?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Camoth »

Voorzover ik weet bederft het inderdaad niet. Het is een soort klei/zand/korrel/houtvezel-iets (afhankelijk van het merk) :eeh: volgens mij vergaat dat niet zo snel.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door spammerhamster »

grit bederft niet. Maar het kan wel z'n effectiviteit verliezen. Als het in contact komt met vochtige lucht neemt het het vocht in de lucht op. En dus klonterd het op een gegeven moment niet goed meer.
Tigerbeauty
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2009 13:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tigerbeauty »

Ik gebruikte voor mijn konijn altijd houtkorrels, omdat deze goed die geur absorberen.
En toen ik Beauty kreeg heb ik gewoon grit gekocht.
Ik schep elke dag haar bak leeg met zo'n poepschep en 1 keer per week verschoon ik de kattenbak.
Maar ik hoef haar bak niet schoon te maken.
Ze hebben bij de dierenzaak van die kattenbakzakken.
Die doe je in de kattenbak, ik leg er een krantje in, want ja ze heeft scherpe nagels dus zou ze dat plastic kapot kunnen maken :grin: , grit erin en klaar.
En als ik de bak verschoon pak ik de punten bij elkaar, knoop erin en weg ermee.
Echt ideaal gewoon :lol:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Sannie,
Ik gebruik ook biokats, bijna vanaf het begin (10 weken) ze hebben er nooit van gegeten. Maar is natuurlijk goed om op te letten. Iedere kitten is toch weer anders.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Nou, ze eten er hier in elk geval niet van.... voor zover ik dat zie. Wel ermee spelen (en erin slapen :roll: Ik ben er nog niet over uit of ik dat eigenlijk wel goed mag vinden? Ik laat het ze nu over het algemeen gewoon doen.... soms als Mouse er heel lang in ligt haal ik hem er wel uit en leg ik hem op de bank. Daar blijft hij dan ook wel liggen. Anders wordt het zo'n vuil beestje :lol: ). Maar het is ideaal spul, dat Biokat!! Je schept alles er dagelijks zo uit, dan blijft het best schoon tussen verversingen door! Ruikt ook niet zo. Fijn zeg :D
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Camoth »

Ze mogen er best in slapen hoor. Dat houdt vanzelf op. Weet niet wat dat is. Kittens vinden het wel vaker lekker om in hun eigen luft te zitten :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Ja, maf is dat! Net zoals dat ze graag met hun kop in mijn schoen gaat als ik die net uittrek :esick: Haha! Ik zal het ze maar gewoon laten doen dan, in de kattenbak liggen.
Plaats reactie