Ik ben thuis gekomen, samen met filou de hordeur opengezet.. Had een snoepje in de hand en zat gehurkt.. Filou smeken op mijn ene been, Nanou op het andere.. Plots kwam filou tot het besef en liep hij weg onder het bed. Op zich was het gehurkt moment echt super. Beide in koor miauwen
Daarna ben ik met Nanou naar beneden gegaan en na vijf minuten stond ook filou in het deurgat. Nog eens vijf minuten zelfvertrouwen opbouwen om dan wanneer Nanou niet keek naar de keuken te sluipen. Daarop ben ik met Nanou de keuken ingegaan en heb ik filou zitten aaien tot hij gekalmeerd was. Hij hield wel steeds Nanou in het oog. Dan heb ik beslist om hen samen te laten eten, maar voor filou was dit nog een stapje te ver. Hij durfde de kast niet afkomen. Nanou zat volop te smullen terwijl filou haar in het oog hield. Terwijl zaten mijn vriend en ik te eten in de living, dus lieten we hen doen. Plots hoorde ik filou grommen en blazen en toen ik keek zat hij in een moeilijke positie waarbij hij over een kast wilde kruipen maar Nanou zat onder hem te miauwen.. Heb toen Nanou gelokt tot bij mij, en ze kwam mee in de living, plots was ze van iets geschrokken en ging ze uit zichzelf terug naar boven. Filou kwam onmiddellijk uit de keuken en is nu eventjes naar buiten.
Goeie ervaring terug
Voor mezelf was dit wel genoeg voor vandaag ook, ik merkte dat ik heel angstig werd toen ik filou hoorde blazen en grommen.. Dus ik laat het hierbij voor vanavond. Nu nog gezellig wat tv kijken en dan boven nog eens proberen voor het slapen.
Filou zijn zelfvertrouwen beneden moet wel nog serieus aangesterkt worden. Maar ik ben tevreden over vandaag

geen achtervolging
Edit: Nanou is terug in de living en filou achter het gordijn..
Edit 2: eerst heeft filou durven naar de keuken gaan terwijl Nanou hem bekeek. Filou kroop op de kast en Nanou bleef onder hem zitten. Zeker een kwartier lang. Ging filou naar links ging Nanou mee, ging hij naar rechts, ze ging ook mee. Allebei elkaar blijvend aankijken en telkens hun ogen dichtknijpen. Op een bepaald moment hoorde ik 1 van de 2 zwaar ademen alsof die in slaap aan het vallen was

maar dat zal wel niet.
Nanou is uiteindelijk de living mee ingekomen en in de krabpaal gekropen. Daarna sloop filou de living binnen en wilde in zijn hangmand kruipen, maar die is vlak naast Nanou.. Hij had dit niet gezien, Nanou hem natuurlijk wel en ze is hem besprongen. Filou is wel op tijd weggevlucht terug achter het gordijn. Nanou heb ik tijdens haar spurt doen stoppen en terug in de gang gestopt.
Ze laten begaan zie ik echt nog niet zitten.. Uiteindelijk ben ik toch al tevreden van het resultaat van deze avond, ze hebben toch een goeie twee uur "samen" gezeten.