Ja, dat verwachtte ik al. Filou is veel gevoeliger en die wordt er bang van. Dat heeft dus een averechts effect.
Je moet dus geen hard geluid maken. Ik zou Nanou eerst proberen te leren wat 'nee' betekent. Nou moet ik zeggen dat ik dat een kat nog nooit geleerd heb, maar bij een hond gaat dat heel simpel: Je neemt iets héél erg lekkers in je hand en laat dat zien. Als ze het wil pakken doe je je hand voor haar neus dicht en zegt 'nee'. Dan hoop ik dat Nanou gaat proberen erbij te komen door aan je hand te krabben of te knagen. Terwijl ze dat doet, blijf je je 'nee' regelmatig herhalen, totdat ze het opgeeft en gaat zitten of wegloopt. Dán mag ze het snoepje hebben. Het is in feite trainen van zelfbeheersing. Maar de vraag is dus maar helemaal of Nanou hieraan mee wil werken

.
Mocht ze, in het meest gunstige scenario, dit gaan snappen, dan kan je haar, met tuigje aan, ook een 'nee' (niet hard, wel overtuigend) geven, als ze aanstalten wil maken op Filou af te vliegen. Als ze toch gaat, stopt het tuigje haar en dat is de correctie.
Ik lees net je nieuwe bericht: onmiddellijk ophouden met stampen en hard roepen, je jut ze op en maakt het erger.
Het tuigje moet je proberen om te doen als Filou niet in de buurt is en Nanou rustig is.