Noek valt man aan
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Noek valt man aan
Ik heb geen clicker, ik klik met mijn vingers en dan stoppen ze wat ze doen, ook de katten die op dat moment niks verkeerds doen. Vooral Teske reageert er sterk op.
Maar Rik had er geen boodschap aan.
Maar Rik had er geen boodschap aan.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dat moet je dan wel kunnen, als ik dat probeer hoor je alleen een vaag geluidje
En ja, ik ben ook benieuwd. Ik zal laten weten wat er (niet) gebeurt!

En ja, ik ben ook benieuwd. Ik zal laten weten wat er (niet) gebeurt!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Geef je ze dan ook wat lekkers? Als ze weten dat ze niets krijgen dan komen ze hier nietcastratenkoor schreef: 14 jun 2024 06:20 Ik heb geen clicker, ik klik met mijn vingers en dan stoppen ze wat ze doen, ook de katten die op dat moment niks verkeerds doen.

(En mijn vingersnap zouden ze al helemaal niet horen, boven

Ik vind het wel altijd mooi dat ze dan ook allebei saampjes naast elkaar de trap af komen stormen en dan gebroederlijk naast elkaar voor mij gaan staan, alsof er niets aan de hand was.
Soms pak ik direct na zo'n incident de hengel om even met Yuna te spelen (ipv Bono) om haar ook gewoon weer even uit die mindset te halen van aangevallen te worden. Want ik zou het niet leuk vinden als Yuna daardoor stress krijgt en om Bono heen gaat sluipen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ze mogen hier heel veel, maar over de tv klimmen - nee. Als ik dan met vingers klik, stoppen ze dat gedrag en gaan wat anders doen. Nee ik doe daarna niet aan beloning.
Nee, ok. Dat begrijp ik inderdaad. Maar dan zitten ze ook in een andere mindset dan dat ze tegen elkaar lopen te klieren.castratenkoor schreef: 14 jun 2024 10:28 Ze mogen hier heel veel, maar over de tv klimmen - nee. Als ik dan met vingers klik, stoppen ze dat gedrag en gaan wat anders doen. Nee ik doe daarna niet aan beloning.
En ja... katten weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen

Grtz, Rik
Nee, ik moet het nog gaan uitvinden en ja, het is wel de bedoeling dat het een klik-beloon-situatie wordt. Dat wordt oefenen, maar de andere kant is wel dat meneer Noek de Balloze geheid een beloning verwacht, zo is hij wel. Ze reageren trouwens allebei al heel lang op vertrouwde geluidjes (openmaken containertje met snoepjes, belletje van hengeltjes - waar ik dol van word, maar zij vinden het leuk en komen er dan meteen aangedraafd).castratenkoor schreef: 14 jun 2024 10:28 Ze mogen hier heel veel, maar over de tv klimmen - nee. Als ik dan met vingers klik, stoppen ze dat gedrag en gaan wat anders doen. Nee ik doe daarna niet aan beloning.
The catter the better!
Edwin fluit altijd, maar dat helpt ook niet.
Dat knippen van mijn vingers, horen ze amper.
Enige wat helpt is de snoep kast
Maar ik heb ook een clicker besteld en ga het wel koppelen aan een snoepje.
Dat knippen van mijn vingers, horen ze amper.
Enige wat helpt is de snoep kast

Maar ik heb ook een clicker besteld en ga het wel koppelen aan een snoepje.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Prima, dan kunnen we ervaringen delen! Grappig én bijzonder storend dat ze geluiden koppelen aan iets leuks of lekkers maar luisteren ho maar....
Katten hebben toch zo'n supergehoor? Oké, horen en luisteren zijn twee verschillende dingen.

Katten hebben toch zo'n supergehoor? Oké, horen en luisteren zijn twee verschillende dingen.

The catter the better!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Mijn katten zijn klaarblijkelijk veel "braver". Die kennen de klikgeluiden en stoppen. Ze verwachten er geen lekkers voor. Wel als ik het luik naar de ren dicht wil doen
Dan komen ze braaf naar binnen en dan ruk ik een lekker blikje open. Dus op dat moment zit er wel de wetenschap van lekker aan vast.
Normaal tussen 13 en 14 uur. Gisteren waren ze (gelukkig) allemaal binnen, toen ik zag dat er een aantal jonge onhandige musjes in de tuin rondscharrelden. Toen heb ik het luik al om 11 uur dichtgedaan.
Dan komen ze braaf naar binnen en dan ruk ik een lekker blikje open. Dus op dat moment zit er wel de wetenschap van lekker aan vast.
Normaal tussen 13 en 14 uur. Gisteren waren ze (gelukkig) allemaal binnen, toen ik zag dat er een aantal jonge onhandige musjes in de tuin rondscharrelden. Toen heb ik het luik al om 11 uur dichtgedaan.
We hebben net het eerste rondje click-en-beloon achter de rug. Nu volhouden, maar ze schrikken in elk geval niet van het geluid (kan harder en zachter) en dat is vast wat. Tika is erg schrikkerig. De snoepjes die we al hadden hebben we nog een stuk kleiner gemaakt zodat we iets vaker kunnen oefenen.

The catter the better!
Wat leuk! die van mij komen volgende week pas.
Maar ik heb inderdaad ook gekozen voor clickers met volume regelaar omdat Lizzy best bangig is, maar ja eigenlijk heb ik het voor haar en Luna niet nodig.
De andere 3 is een ander verhaal.
Maar ik heb inderdaad ook gekozen voor clickers met volume regelaar omdat Lizzy best bangig is, maar ja eigenlijk heb ik het voor haar en Luna niet nodig.
De andere 3 is een ander verhaal.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Ook mijn kat(ten) zijn te braaf en luisteren best goed en reageren op mijn stem, dus Ik heb helaas geen oplossing voor dit probleem, maar die clicker lijkt me sowieso een geniaal hulpmiddel!
Ik ben zo benieuwd of het gaat werken.
Belonen met snoep....oei ik ben een flutbaas...
Ik aai hem/haar en zeg dat hij/zij een grote poes is...
That's it...
That's it...
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Ik heb niet echt de indruk dat jij een flutbaas bent, maar zelfs jij hebt recht op een eigen mening

Aaien lost hier niets op, dat doen we de hele dag

Aaien lost hier niets op, dat doen we de hele dag

The catter the better!
Natuurlijk doe je dat! Daar had ik geen seconde aan getwijfeld! Zelfs geen nanoseconde

Maar zeg je dan ook tegen Noek: "goed zo, grooooote poes!"
Dat zinnetje werkt hier namelijk.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dan ben ik ook een flutbaas - ik beloon ook niet met snoepjes.Asse-Poes schreef: 15 jun 2024 18:27 Ook mijn kat(ten) zijn te braaf en luisteren best goed en reageren op mijn stem, dus Ik heb helaas geen oplossing voor dit probleem, maar die clicker lijkt me sowieso een geniaal hulpmiddel!
That's it...
Daar heb ik te veel en te ingewikkelde katten voor ook - dat werkt hier echt niet.
Als ik met lekkere snoepjes op de grond ga zitten, jat Luuk alles. De anderen willen eerst ruiken wat het is en dan komt er een gretige witte snuit - hap slik weg.
Luuk wegsluiten, kamer dicht, dan schiet Teske in de stress, dat doen we niet. Deuren dicht is eng.
Dus nee geen snoepgoed hier.
Zo ook met rauw vlees, iedereen een paar stukjes. Luuk scheurt langs alle bakken vreet al het vlees op en vervolgens kotst hij alles over de vloer. In zijn gulzigheid kauwt hij ook niet.
Dus helaas geen rauw vlees meer. Wel 4 x daags natvoer.