Kleinere plasjes
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kleinere plasjes
Zolang hij plast is het goed. Dus ja als Sherloc Holmes erachteraan blijven gaan en in de gaten houden. probeer hem niet te laten schrikken, dus liefst besluipen op blote voeten en bij wijze van spreken hem niet als hij op de bak gaat op stampende klompen bestormen.
Als je begrijpt wat ik bedoel. En flink prijzen als hij van de bak komt. Kirren dus met hoge stem.
Katten krijgen door deze aandoening nagal eens een afkeer van de kattenbak, want op de bak zitten = pijn.
Dus hij moet het associëren met bak = lief vrouwtje.
Naast het lichamelijke gedeelte niet het psychische gedeelte vergeten is het motto.
Als je begrijpt wat ik bedoel. En flink prijzen als hij van de bak komt. Kirren dus met hoge stem.
Katten krijgen door deze aandoening nagal eens een afkeer van de kattenbak, want op de bak zitten = pijn.
Dus hij moet het associëren met bak = lief vrouwtje.
Naast het lichamelijke gedeelte niet het psychische gedeelte vergeten is het motto.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Goed dat je het zegt van het prijzen. Ik ga erop letten dat ik dit ga doen, want ben soms zo op zoek naar het pasje dat ik vergeet hem aandacht te geven. Hij gaat regelmatig naar de bak voor een mini plasje, maar er blijft gelukkig komen.
Using Tapatalk
Het gaat de goede kant op met Max. Zijn plasjes worden steeds groter en hij plast zonder moeite.
Hij is ook weer lekker actief en ondeugend.
Ik heb nu echt goede hoop dat het ergst voor nu voorbij is. Gister twijfelde ik nog, maar vandaag lijkt het een andere kat qua plassen.
Hij is ook weer lekker actief en ondeugend.
Ik heb nu echt goede hoop dat het ergst voor nu voorbij is. Gister twijfelde ik nog, maar vandaag lijkt het een andere kat qua plassen.
Using Tapatalk
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Fijn dat er vooruitgang in zit.
Kleinere plasjes
Kan wel janken en eigenlijk doe ik dat al.
Ondanks alles wat we doen, feliway stekker, onderhoudsvoer, eurologist, waterfontein, 's avonds soep als diner, regelmatig valeriaan verspreiden, alles wat maar stress kan geven rustig opbouwen en verspreiden over langere periode heeft garfield toch weer wat. Gisteravond na een onwijs grote plas begon hij piemel te likken en toen ik vanochtend beneden kwam leek het alsof hij stond te sproeien in de gang. Het was urine wat er uit kwam helaas. Hierna tijdje rustig maar half uur gelegen begin het weer, persen, niets eruit, likken etc. Etc. Net gelukt om een wat "grotere" plas op te vangen. Hij is nu ook rustig. Hem ook alweer pijnstiller gegeven voor zekerheid. Zo plas weg brengen naar DA.
Ik zie gewoon soort van zout zitten met blote oog. Niet goed...
Ik weet niet meer wat ik kan doen. Voorgoed op blaasgruis oplossend voer is niet goed voor hem.
Iemand ervaringen met uroloog of homeopaat voor katten?
Wat kan ik nog doen?
En dan komt er straks ook nog een baby in huis wat hem stress geeft... Zucht.,
Ondanks alles wat we doen, feliway stekker, onderhoudsvoer, eurologist, waterfontein, 's avonds soep als diner, regelmatig valeriaan verspreiden, alles wat maar stress kan geven rustig opbouwen en verspreiden over langere periode heeft garfield toch weer wat. Gisteravond na een onwijs grote plas begon hij piemel te likken en toen ik vanochtend beneden kwam leek het alsof hij stond te sproeien in de gang. Het was urine wat er uit kwam helaas. Hierna tijdje rustig maar half uur gelegen begin het weer, persen, niets eruit, likken etc. Etc. Net gelukt om een wat "grotere" plas op te vangen. Hij is nu ook rustig. Hem ook alweer pijnstiller gegeven voor zekerheid. Zo plas weg brengen naar DA.
Ik zie gewoon soort van zout zitten met blote oog. Niet goed...
Ik weet niet meer wat ik kan doen. Voorgoed op blaasgruis oplossend voer is niet goed voor hem.
Iemand ervaringen met uroloog of homeopaat voor katten?
Wat kan ik nog doen?
En dan komt er straks ook nog een baby in huis wat hem stress geeft... Zucht.,
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
Kleinere plasjes
Fijne vervangende dierenarts net die er ook niets meer van begrijpt. Struis hoort niet te ontstaan op cd voer en ook niet als we eurologist bij geven ( kende hij). Er is dus iets wat ervoor zorgt dat de gruis ( struviet) terug komt.
Uroloog is direct gebeld en we komen ondertussen toch echt uit op de PH waarde. Terug gekeken naar waardes blijkt dat de PH waarden bij allebei altijd te hoog zijn. Ook als het gruis weg is. Blijkbaar werkt voer alleen en vocht niet genoeg om PH op goede waarde te brengen bij mijn boys.
We geloven er ondertussen niet meer in dat het gruis door stress komt. Niemand in de praktijk meer trouwens.
Wellicht moeten we aan de slag met citraat.
Vanmiddag worden we terug gebeld door een andere uroloog die promoveert op voedsel en citraat.
PH was nu 7. En absurd veel gruis. DA schrok zich kapot.
Wordt vervolgd.
Uroloog is direct gebeld en we komen ondertussen toch echt uit op de PH waarde. Terug gekeken naar waardes blijkt dat de PH waarden bij allebei altijd te hoog zijn. Ook als het gruis weg is. Blijkbaar werkt voer alleen en vocht niet genoeg om PH op goede waarde te brengen bij mijn boys.
We geloven er ondertussen niet meer in dat het gruis door stress komt. Niemand in de praktijk meer trouwens.
Wellicht moeten we aan de slag met citraat.
Vanmiddag worden we terug gebeld door een andere uroloog die promoveert op voedsel en citraat.
PH was nu 7. En absurd veel gruis. DA schrok zich kapot.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door ayla op 20 aug 2014 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Fijn dat de dierenarts wel fijn was
Hopelijk komt er een oplossing voor jou mannetjes!

Kleinere plasjes
Ik hoop het ook. We moeten ervoor zorgen denk ik dat we genoeg de urine aanzuren. Appelazijn las ik al kan werken. Maar eng spul.
Even afwachten wat DA terug koppelt. Helaas eten mijn mannen geen vers vlees. Was anders ook beter geweest denk ik dan brok.
Even afwachten wat DA terug koppelt. Helaas eten mijn mannen geen vers vlees. Was anders ook beter geweest denk ik dan brok.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Vers vlees is al beter dan brok door het vochtgehalte. Maar zoals je al zegt moeten ze het wel eten. Naast appelazijn heb ik ook wel gelezen over cranberry (wat ik ook ken bij mensen dat het verzurende werking heeft). Maar eerst maar eens horen wat de DA/uroloog te zeggen heeft 

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Bij Sjaak bleef het ook hardnekkig terugkomen. Hij heeft uiteindelijk 5-6 jaar op blaasgruisoplossend voer gezeten. Alleen daar deed hij het goed op. Na 5-6 jaar voorzichtig weer eens ander voer geprobeerd, eerst blaasgruisvoorkomend en later graanvrij. En toen ging het wel goed. Ik denk, als het niet anders kan, in de echt taaie gevallen, is het beste wat je kunt doen dan maar blaasgruisoplossend een paar jaar geven. Sjaak is uiteindelijk bijna 16 geworden.
Kleinere plasjes
Dat is geruststellend om te lezen Dinie!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Kleinere plasjes
Uroloog belde natuurlijk maar niet terug.
Vandaag gebeld naar DA. Gevraagd hoe nu verder.
Enkele vragen ook gesteld welke ik weten wil. Vooral over aanzuren urine. Het liefst ga ik als dat mogelijk is uiteindelijk over op "normaal" voer. Desnoods met bij zuren maar met grote kanttekening dan wel op een veilige manier!!
Nu dus eerst weer tijdje op SD voer. Blijf er eurologist bij geven en garfield is na 1 dag pijnlijk plassen en likken van pijnklachten. Speelt als een mal kitten en perst niet op de bak. Pijnstilling ook gegeven maar dat sinds gisteren al aan het af bouwen.
Ben er nog steeds van overtuigd dat eurologist topspul is. Voor hier alleen niet genoeg
Vandaag gebeld naar DA. Gevraagd hoe nu verder.
Enkele vragen ook gesteld welke ik weten wil. Vooral over aanzuren urine. Het liefst ga ik als dat mogelijk is uiteindelijk over op "normaal" voer. Desnoods met bij zuren maar met grote kanttekening dan wel op een veilige manier!!
Nu dus eerst weer tijdje op SD voer. Blijf er eurologist bij geven en garfield is na 1 dag pijnlijk plassen en likken van pijnklachten. Speelt als een mal kitten en perst niet op de bak. Pijnstilling ook gegeven maar dat sinds gisteren al aan het af bouwen.
Ben er nog steeds van overtuigd dat eurologist topspul is. Voor hier alleen niet genoeg

Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Zodra ze van huisdierendokter terug zijn ga ik eurologist ook uitproberen. Ik hoop Max uiteindelijk weer op normaal voer te krijgen, maar zoals jij ook zegt wel op een veilige manier.
Fijn dat het wel de goede kant opgaat, hopelijk vind je een goede oplossing wat wel blijft werken.
Fijn dat het wel de goede kant opgaat, hopelijk vind je een goede oplossing wat wel blijft werken.
Using Tapatalk
Ik kom weer een keer om advies vragen.
Het is nu morgen 3 weken geleden dat Max verstopt was, dus hij zit nu 3 weken volledig op royal canin urinary s/o, zowel droog- als natvoer. Zijn brokken beginnen langzaam op te raken, wat is wijsheid? Urine laten controleren en als deze schoon is, overgaan op normaal, kwalitatief goed voer of voor de zekerheid nog een zak brokken bestellen en nog zeker 3 weken doorgeven?
Het plassen gaat trouwens weer helemaal goed. Mooie grote plasjes, zonder problemen gaat hij naar de bak.
Het is nu morgen 3 weken geleden dat Max verstopt was, dus hij zit nu 3 weken volledig op royal canin urinary s/o, zowel droog- als natvoer. Zijn brokken beginnen langzaam op te raken, wat is wijsheid? Urine laten controleren en als deze schoon is, overgaan op normaal, kwalitatief goed voer of voor de zekerheid nog een zak brokken bestellen en nog zeker 3 weken doorgeven?
Het plassen gaat trouwens weer helemaal goed. Mooie grote plasjes, zonder problemen gaat hij naar de bak.
Using Tapatalk