Voor de zekerheid, toch maar wel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Re: Voor de zekerheid, toch maar wel

Bericht door Mickey_Mouse »

De behandelende dierenarts is er donderdag en vrijdag, wat ik in ieder geval voor zeker weet. Planning was dus ook om weer te bellen. Hoop altijd weer dat het toch een eenmalige was zeg maar.

Donderdag is er dus sowieso contact.

Nog weer een keer ophogen en blijven pillen, ik weet het niet. Het is geen heilig middel en de ''gevaren'' zitten gerust in mijn achterhoofd. Op de lange termijn is prednison natuurlijk gewoon niet goed. Hoop was dat die kuur hem er over heen hielp.

Ik begin ook steeds meer naar prins te trekken. Graan en glutenvrije kuipjes en diepvriesvlees wat ie ook prima t smakken vindt. Als ik me niet vergis kwam dat diepvriesspul ook uit de zoektocht naar voedsel voor problemen met de darmen. Hopelijk is er ook een brok van, maar dat weet ik nog niet. Zie prins niet als een vreselijk merk ofzo. Ze ontwikkelen ook steeds meer.

Prins heeft ie al is mee kennis gemaakt als in af en toe een schijf diepvries of een kuipje.
Heb nog kuipjes en anderhalf pak diepvries liggen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Prins heeft al wel graan vrije brok voor de hond, voor de kat is deze nog in ontwikkeling ;-) Vind de huidige brokken van prins beetje te duur :oops:
Maar vind het wel fijn dat het een Nederlands bedrijf is, dat ze investeren in educatie (edupet) en ze een careteam hebben :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mickey_Mouse
Poema
Poema

NEt de dierenarts gebeld, straks weer terugbellen

Drollen waren vandaag weer mooi.
Niet eens over de drollen gesproken ook.

Meneer liep wat te piepen, klagelijk mauwen. Niks voor hem.
Sprong op de bank en dook onder het fleece kleed wat over de rugleuning en stukje zitting hangt.
Ook niks voor hem.
Oren voelde koud, en ook verder niet heel warm ofzo.
Heb hem getemperatuurd. 37.8 (was rond 3 uur)
Dierenarts gebeld. Warm houden en wat voer geven. Straks weer temperaturen en dan weer bellen...
Zorgenkindje

Net getemperatuurd(16.30) en toen 38.6.
Gelukkig weer wat omhoog. Nou liep die zich wel even druk te maken en had in de zon(achter glas) gelegen. Assistente ging het doorgeven. Dierenarts reed visites
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Toen ik gister rond 11 uur van mijn werk kwam, was Mickey wederom aan het spoken. Temperatuur redelijk oke, 38,1.
Wel elke 5 min naar de bak. Steeds druppeltjes en kleine klompjes.

De nacht die 2 uit elkaar gehaald. Even zien wat Mickey zou gaan doen.
Water over zijn brokken zodat er wel goed vocht in ging.
Het ging er met smaak in.

Vanochtend als eerst de bak gecontroleerd. Naast een berg korrels naast de bak (hij speelt in (open) bakken) lagen er in de bak kleine klompjes. En dan bedoel ik echt klein.
Niet goed. Eerst even een snelle douche en aankleden, daarna de dierenarts gebeld. Ik kon met 3kwartier terecht. Prima!

Helaas was Mickey's blaas niet vol genoeg om aan te prikken. Gelukkig wel een goed teken, want hij was dan dus niet verstopt.
Mickey heeft nu antibiotica gekregen en pijnstillers. Voors en tegens afgewogen tegen elkaar. Hij moet weer gewoon gaan plassen. Langwerkende antibiotica voor mocht er een bacterie zitten. Pijnstillers voor als de blaaswand overgevoelig is.
(hoop dat ik het goed onthouden heb)

Nu is Mick weer thuis. Nog niet veel op de bak geweest, wel een klein beetje geplast.
Het blijft even afwachten wat het nu gaat doen. Hopelijk plast hij snel weer normaal, anders moeten we na het weekeind terug naar de dierenarts.

Zorgenkind
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb mrt jullie te doen
Wat een gedoe elke x
Sterkte
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Word er niet goed van. Het is steeds maar weer wat met dat beest.
Beest kan er ook niks aan doen.
Hoop dat we snel op een gezonde manier verder kunnen en mogen met elkaar. Dat hij hier vrolijk en gezond ouder mag worden. Dat ie niet oud wordt misschien, daar hou ik al ergens rekening mee. Zolang die maar lekker in zijn vel zit. Arme kerel.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Pfff wat een gedoe....
Voor de geirriteerde blaas zou je ook cystease kunnen geven (via huisdieren dokter).

Heb zo te doen met jou en mickey maar kan er helaas ook niets zinnigs over zeggen :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie