Vriendje voor Bella

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Lau88
Huiskat
Huiskat

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Lau88 »

Wat leuk dat je een goede cattery hebt gevonden. Wachten is inderdaad lang maar dan kan je er heel erg naar uitkijken en je krijgt meestal wel fotootjes van hoe ze groeien en zo :)
Het nestje waar wij als eerste uit mogen kiezen, wordt normaal vrijdag geboren dus spannend! Dat is dus ook tot mei wachten voor ons maar er zijn nergens kittens te vinden die nu nog vrij zijn.
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Bibi1
Kitten

Bericht door Bibi1 »

Jantina schreef:Dankzij Annet die zo lief was om de cattery 'onder de loep' te nemen is het allemaal duidelijker geworden.
Er zijn foto's van de vaders van de kittens, en zelfs een opa. Ik ben nu alleen maar meer enthousiast geworden! :-)

Ik heb de mensen terug gemaild en gevraagd of ik in ieder geval een optie kan nemen op een katertje uit het laatste nestje. En als het zaterdag nou niet doorgaat, dan kan ik alsnog bij dat katertje gaan kijken.
Wachten tot mei lijkt me inderdaad wel super lang duren. Maar volgens mij mag je best regelmatig komen kijken en even spelen o.i.d. toch?
Een goede fokker vindt dat, na afspraak, altijd goed maar in principe de eerste weken niet voor zover ik weet. Heb ik goed begrepen dat de kittens een week of twee zijn nu?
Ariane, Bibi, Barney*, Prins* en Nikita*.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Oh Lau 88, dan kunnen we samen wachten! ;-) Ja, er zijn inderdaad geen kittens te vinden die binnenkort al weg mogen. Dan zit er niks anders op dan wachten.

Inderdaad Bibi, ze zijn nu 2 weken. De fokker gaf aan dat ik over 2 weken zou mogen komen kijken. Dus dat zit inderdaad wel goed volgens de regels.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Je kan de fokker altijd vragen om foto's te sturen in de tijd dat je moet wachten ;)
Verder gewoon de vragen die je hebt qua bezoeken en dergelijke gewoon aan de fokker vragen want dat zal niet bij iedereen helemaal gelijk zijn. Bij een kleine cattery zal je eerder en vaker op bezoek kunnen komen waarschijnlijk dan bij een grotere.

Duim voor je dat je voor het eerste katertje kan gaan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Bericht door Cerna »

Katertjes uit het andere nest zal qua karakter een betere keus zijn (is een combi van effen en tabby Brit en wat rustiger dan combi tabby-tabby). Moet ze alleen een paar weekjes langer wachten.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ja dat is de overweging die ik moet maken inderdaad. Uit dat tweede nestje heb ik in ieder geval eerste keus, mailde de fokkers mij.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

De fokker heeft gemaild en ik heb de keus uit het tweede nestje. Dus de keuze op dat gebied is al gemaakt. Alleen nu ben ik na gaan denken...
Als ik toch tot mei moet wachten, zitten er dan geen kittens in het asiel die ik dan beter zou kunnen adopteren? Tuurlijk is een bkh heel mooi en het karakter zal goed bij Bella passen, maar een kitten uit het asiel heeft minder kans want er kwamen ook al andere mensen kijken voor het katertje dat over blijft (als ik er een van kies) en bovendien speelt de prijs ook wel mee als ik heel eerlijk ben..
Nu weet ik dus niet goed wat ik zal doen. Vraag is dus eigenlijk; zullen er in mei, en misschien wel in april kittens in het asiel zitten?
Iemand advies verder? Weet dat ik zelf moet kiezen, maar adviezen/meningen zijn welkom! :-)
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Grote kans. :) Veel open poezen die naar buiten kunnen zijn al vroeg drachtig, mede ook door het zachte weer. En anders zijn er altijd nog de katten die op zolder het hele jaar door nestjes krijgen.

Of je 'beter' kittens uit het asiel haalt is een persoonlijke afweging. Ik heb een asielkat, een oepskitten dat verwaarloosd werd en een kitten uit een kittenopvang (bij Eveline vandaan, zij zit hier ook op het forum). Voor mij hoeft het niet, een raskat. Sommige rassen zien er prachtig uit hoor :) maar doe mij maar een 'kansarm' dier haha. En dat de prijs meespeelt begrijp ik ook heel erg goed. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Ja, het is een heel persoonlijke keuze.

Heb zelf alleen maar ervaring met htk en hth (=hond). Na een paar cursussen kynologie helemaal genezen van ras. Maar goed, zat daar ook tussen het 'crème de la crème' van hondeneigenaren met uiteraard allemaal een of meerdere rashonden en allemaal de ambitie keurmeester te worden.

Denk dat als je op een speciaal uiterlijk of karakter uit bent een raskat een veiliger optie is. En verder denk ik dat, als je eenmaal op een bepaald type gevallen bent, het heel moeilijk loslaten is. Iedere keer als er weer een britje op het forum voorbij komt krijg je dat onbestemde heimwee gevoel...

Hoe dan ook, je haalt en vriendje voor het leven in huis en daar moet je 100% achter staan ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ja pffft, moeilijk....
Dus er is grote kans dat er sowieso kittens zijn in april/mei?
Dan twijfel ik nog meer...
Wat ik lastig vind is dat ik gewoon een goede match wil voor Bella. En ik denk dat ik met de bkh kat meer kans daarop heb. Wat kennen de mensen in het asiel een kitten nu? Tuurlijk kan ik dan vragen naar terug breng garantie, maar daar ga je niet voor natuurlijk..
De bkh vind ik een fijn ras, rustig, zich aanpassend en niet de moeilijkste als ik me goed heb in gelezen. Tuurlijk blijven kittens kittens.
Ik weet dat ik net zoveel zal houden van een htk dan van en bkh. Voor een zekere match, voor Bella, heb ik zeker wel het geld over. Maar wie zegt dat het niet goed kan en zal gaan met een htk
Pffft...ik word gek geloof ik haha
Laatst gewijzigd door Jantina op 16 feb 2014 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

nou ik kan je vertellen dat heel veel asielkittens in pleeggezinnen zitten, ik kan de mensen altijd het karakter van het kitten vertellen als ze komen kijken en ophalen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

trouwens de 1e buitenkittens zijn al geboren...dus nog een week of 8-9 kunnen ze weg..en het zal niet lang duren voordat ze binnenstromen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

In pleeggezinnen weten ze natuurlijk meer, maar echt in een asiel is de kans kleiner.

Ik ga gewoon kijken bij die mensen volgende week en beslis dan. Dan heb ik nog even.
Het heeft gewoon allebei voor en nadelen.
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb ervaring met beide, HTK tjes en een Maine Coon. Voor mij zijn ze allemaal even lief.
Dit is een keus die je met je hart moet maken, en ook weloverwogen want het is een keus die je jaren en jaren (als het goed is) met je meedraagt.
Ook hier in het asiel zit de eerste kat met pasgeboren kittens al weer...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Als de keuze lastig is zou ik bij meerdere nestjes langs gaan. :) Dan zit je later ook niet met 'had ik maar' of dergelijke gevoelens.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie