kat 13 jaar oud wankel
Re: kat 13 jaar oud wankel
Wat fijn! Ik heb destijds niet gereageerd maar het topic wel gevolgd. Is er nog b12 gemeten? En wat is je aanpak geweest van december tot nu? Terugkoppeling is altijd prettig op een forum; dan weet men niet alleen dat het probleem bestaat maar ook dat er een mogelijke oplossing is.
Ik meende te lezen dat je de poezenpil gaf en haar niet hebt gecastreerd; blijft dat zo of laat je haar alsnog castreren?

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
-
- Huiskat
Ik heb een hele tijd renalzin gegeven samen met dieetbrokken.
Toen ik erachter kwam wat er met vlooien speelde (ze had het heel erg!) ben ik meteen gaan behandelen. Dat kan niet met alle middelen, (hart) dus dat was een probleem. Hierna ging het snel beter!
Zelfs nu wordt haar angst met de dag minder.
Ik heb wel het idee dat er iets veranderd is. In de zin van haar cognitieve vermogens. Toch een tia of dementie dus.
Ze eet weer normaal en ook wat vers. Ze drinkt goed, gaat goed naar de bak, alles! Wel let ik op met wat ze eet natuurlijk. geen zware voedingsmiddelen dus, zoals veel orgaanvlees.
Toen ik erachter kwam wat er met vlooien speelde (ze had het heel erg!) ben ik meteen gaan behandelen. Dat kan niet met alle middelen, (hart) dus dat was een probleem. Hierna ging het snel beter!
Zelfs nu wordt haar angst met de dag minder.
Ik heb wel het idee dat er iets veranderd is. In de zin van haar cognitieve vermogens. Toch een tia of dementie dus.
Ze eet weer normaal en ook wat vers. Ze drinkt goed, gaat goed naar de bak, alles! Wel let ik op met wat ze eet natuurlijk. geen zware voedingsmiddelen dus, zoals veel orgaanvlees.
even je topic teruggelezen en oh ja, dat was de cholesterol - anemie-kat!leviathanfd schreef:.....dat b12 tekort lijkt me ook inderdaad. Ik heb gezocht en zag inderdaad ergens dat een hogere MCH een aanwijzing is voor een b12 tekort.
Een b12 tekort bij katten... geeft anemie!
Een b12 tekort kan weer samenhangen met nierfalen. Zeker gezien het kaliumtekort. Ook al volgde dat tekort niet direct uit de test (infuus)..
nu komt de aap uit de mouw en zo ingewikkeld is het niet..... blijkbaar had ze last van heel veel vlooien (hoe kun je dat nou over het hoofd zien...??

-
- Huiskat
Ja, dat vroeg ik me van de vlooien ook af! Maar het was dus echt niet te merken en met vlooienkam eerst ook niet!
Ik denk dat het uiteindelijk een samenloop van dingen is geweest.
Ik denk dat het uiteindelijk een samenloop van dingen is geweest.