Oscar misselijk, doet vreemd.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Chiquita98 »

Helemaal gemist. Ach die goeie ouwe Oscar. Hoop dat zijn nieren weer snel ok zijn. Dat hij weer wat levendiger is betekent dat het infuus zijn werk doet. Hopelijk zet dit door als hij thuis is en op niervoer het ook goed gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

We gaan in ieder geval voor hem knokken.
Kan weer eens niet slapen, ben maar aan het nadenken.

Heb ik niet toch iets over het hoofd gezien?
DA denkt dat Oscar zijn plas ophoudt omdat hij gewoon een beetje lui is.
Hij is wel lui ja, maar wat nou als het wat anders is?

Ik wil hem best zelf op de bak zetten, maar ja waarom is me dat dan niet opgevallen?

Als er nog ruimte is in de blaas, kunnen de nieren dan alsnog een klap krijgen?
Ze zeiden dat we op tijd waren en dat zijn blaas nog niet volledig vol zat, maar blijkbaar waren we toch niet snel genoeg.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hee ben niet de enige knerpend vroege. Als de blaas te vol wordt kan het teruglopen naar de nieren. heb ik met Sjaak meegemaakt.

Met het idee van de dierenarts dat hij te lui is om naar de bak te gaan zou ik voorzichtig zijn......dierenartsen komen wel vaker met rare logica en ik kan wel voorbeelden noemen van missers op dat gebied. het op psychisch gooien terwijl de kat blaaskanker bleek te hebben. Uiteindelijk sloot het gezwel de weg helemaal af.

Sterkte en beterschap.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

net als Dinie denk ik niet dat Oscar te lui is.
andere plaats, ander grit, andere kattenbak proberen?

en denkt de dierenarts dat het dus acuut nierfalen was? heeft hij zijn fosfor ip ook gemeten?
urea loopt mooi terug in de waardes, dacht dat creatinine meer langere termijn was dus niet zo snel weer zakt.
sneu dat hij voer gevoerd krijgt wat hij eigenlijk niet lust... maar je hebt hem snel weer thuis..
hartverwarmend dat hij zo dolblij was toen hij jullie zag..

wat voor medicatie gaat hij meekrijgen? denk je ook aan zoiets als MacSam niertonicum?
k zag dat je ook al bij Pluis hebt gepost, zal daar ook verder schrijven.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ze belden steeds mijn man, dus ik heb gezegd dat ze mij moesten bellen.
Met alle respect naar hem toe want hij doet echt zijn best en Oscar is zijn maatje, maar hij snapt dingen op medisch gebied niet zo goed als ik, dus miscommunicaties.
Ze hebben dus geen struviet of oxalaat gevonden, maar hij zat duidelijk verstopt, met name huid cellen.
Hij had ook nog geen persdrang, dat is wat je wel meestal ziet toch bij verstopte katten?

Ik vraag me dus af of hij dat sowieso niet te laat voelt.
Oscar is nu 16 jaar en 7 maanden oud, natuurlijk is hij niet zo aktief als een jongere kat maar ik denk niet dat ie puur lui is.

Ik zag meerdere medicijnen staan, er zat geen novacam tussen in ieder geval.

Ik heb op zijn kaart alleen ureum en crea gezien, maar ze had het over dat we een uitdraai meekregen.

Nu werd ik net gebeld dat hij de deur van zijn hok er zowat uitramde, hij is super actief en enthousiast, hij heeft meerdere keren geplast dus we mogen hem om 17.00 uur op gaan halen.

Ik baal ervan dat ze hem voer geven wat hij niet lust, natvoer krijg ik er bij hem sowieso niet in.
RC renal de normale lust hij wel maar hij had daar hele grote brokken staan en dat was dus geen RC renal, wel had hij RC renal tonijn natvoer, zucht...

Ik heb gevraagd of zijn nierwaardes vandaag niet meer geprikt moesten worden, maar ze zei dat ze dat liever eind volgende week nog eens willen checken.
Ik ga zo naar pluis en dan laat ik als ze dat dus niet gedaan hebben de rest ook bepalen.
Chronisch of acuut hebben ze niets over gezegd, ze denken dat het hierdoor ontstaan is.

Goed ik ga een vragenlijst maken.
Groetjes, Denise
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Mijn man gaat zo nog een kattenbak halen, grind heb ik zelf al gehaald, dan hebben we 5 bakken en 3 soorten grind.
Dan zet ik een bak neer ook dicht bij hem, kan hij kiezen.
Zit er aan te denken er ook nog een 2 e water fontein bij te halen, drinken is goed en hij is gek op die fontein.
Groetjes, Denise
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat hier erg goed in de smaak valt is een betonbak. Veel goedkoper ook nog dan een kattenbak.

En ik stimuleer Sjaak (16) om te drinken door soepies te maken van een beetje blijkvoer met flink water.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Betonbak? Zal FF in je album kijken.
Soepje maken is een goed idee, ik ga sowieso FF wat vragen zodat ik kan dwang voeren als meneer weigerd te eten.
Maar ik denk dat het echt aan het voer daar ligt, we gaan het zo zien.
Alles staat klaar, ook extra waterbakjes etc.
Groetjes, Denise
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hier doe ik inderdaad ook bij het natvoer nog een keer zoveel water waardoor het een soort soepje wordt om drinken extra te stimuleren. Dan wordt het bakje in één keer leeg gedronken/geslurpt ;)

Hopelijk vind je snel nierdieetvoer dat Oscar wel lust ;)
Voor nu een dikke knuffel voor Oscar en genieten van zijn thuiskomst!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik ben niet blij.
Plassen heeft hij gedaan, maar hij wil niet eten en drinken.
Mijn man zegt heb FF geduld, hij is net 2 uur thuis, hij is vanmiddag van infuus afgegaan, hij heeft morfine achtige pijnstillers gekregen.
Geen nsaid.
Hij hoeft nog geen nierdieet, ze willen hem eerst zelf laten eten, acuut nierfalen of chronisch wisten ze niet, ze denken combi.
Maar ja hij wil niet eten, daar wel dwangvoer gehad.
Laatst gewijzigd door Synemios op 08 nov 2013 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Denise
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

bij onze nellie vertelden ze toen dat doordat er veel urine in de blaas heeft gezeten is de wand van de blaas opgerekt en minder gevoelig geworden. daarom ze zij toen op een gegeven moment ook haar plas overal laten lopen of ophouden. klonk toen aannemelijk. (zij bleek echter een flinke blaasontsteking te hebben, was onze vorige beul DA)

zie nu net je bericht dat hij niet wil eten.
ik weet het ook niet maar wil je vooral meegeven ga op je eigen gevoel af. jij kent oscar zo lang en zo goed. als je het niet vertrouwd bellen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Bericht door Adriana »

k snap dat je niet blij bent. heeft hij zoiets als buprenorfine/buprecare gehad, wat je in zijn bekje moet spuiten? en waarom heeft hij een toch redelijk zware pijnstiller?
kijk ook even naar de dosis want sommige middelen hebben als bijwerking een eetstaking en das niet handig..

waarom hij met die waardes geen nierdieet hoeft is me niet duidelijk. hij zit riant boven de referentiewaarde en alles helpt.. geef hem asjeblieft geen a/d aansterkvoer.. niet geschikt voor nierklantjes.
als het mijn tijger was dan zou hij alleen nog maar nierdieet krijgen en hij was toch dol op RC renal brokjes? en je kunt hem extra vocht ingeven met spuitjedrinken..
onze mies krijgt 6x per etmaal vocht via spuitjedrinken want zij drinkt helemaal niet en eet ook geen natvoer. Enzo drinkt erg matig en in vlagen (stress) ook niet/nauwelijks en krijgt een paar keer per etmaal regenwater in een spuitje en jammie jammie.
Laatst gewijzigd door Adriana op 08 nov 2013 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Blaasontsteking is na gekeken dat had hij niet, hij heeft een blaasontspanner en clavubactin gekregen.
Laatste oa omdat er een catheter ingezeten heeft.
Geen pijnstillers meer nu.
RC renal en happycat eet hij dus niet, had ik dus wel in huis, ga geen risico nemen....
Groetjes, Denise
Adriana

Bericht door Adriana »

missch moet hij inderdaad gewoon eerst ontstressen, het is niet niks wat hij heeft meegemaakt en als hij de deur van de kooi er bijna uitgeramd heeft, dan zal hij voorlopig nog wel uit zijn doen zijn.
maar je bent toch wel een klein beetje blij dat je hem weer thuis hebt? en je hebt hem toch al helemaal platgeknuffeld?
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Hij heeft daar die pijnstillers gekregen, had ook grote ogen.
Maar ja we zijn net 2 uur thuis.
Wat voor spuitjesvoer kan ik hem nu wel geven? Als hij blijft weigeren te eten?
Ik heb hem geknuffeld, en hij spint, deed ie maandag ook niet meer.
Ik maak me gewoon zorgen, hij doet niet smakken als ik brokjes aanbied, dus misschien FF geduld hebben.
Hij wilde rust, dus heb hem met katten bakken, water en eten in de slaapkamer gelegd, hij heeft het daar wel naar zijn zin.
Groetjes, Denise
Plaats reactie