Kitten wil niet groeien

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Kitten wil niet groeien

Bericht door eveline1982 »

Het kan soms best lang duren voor ze zich ontlasten, heb wel is 10 min lopen stimuleren voor er wat kwam. Die kitten had wat last van verstoppingen. Je kan het, het beste doen met een watje, even dopen in wat lauwwarm water en rond de anus streek en darmpjes zacht rondjes draaien, je hoeft maar heel weinig druk uit te oefenen. Als ze een keertje niet ontlasten is dat ook niet zo erg hoor, is zo verschillend hoe vaak ze het doen. De meeste kittens hier, poepte zo een beetje om de voeding.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kittenbinky »

Binky poept niet zo veel sowieso 1 à 2 keer per dag. Misschien gaat dit ook wel veranderen met de kmr melk.
Iedere keer als hij drinkt stimuleren we het en mama Luna likt ook nog
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

het is wel goed dat mama hem nog wast en zo, dat houd toch de band, ben hier ook een kitten verloren vannacht, moederpoes had een nest van 8 (in al opgegeten de eerste nacht) en deze zat echt geen leven meer in, er is er nog 1 erg klein maar drinkt nog wel goed
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Wat vervelend dat er 1 is overleden vannacht.
Hoe oud zijn de kittens? En hoeveel weegt de kleinste?
mittenslief
Tijger
Tijger

de kittens zijn nu 5 dagen en de kleinste weegt 114 gr. en de grootste 180 gr. de kleinste start ik nu met voeden......hopelijk gaat dat goed
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Hoeveel voeding geef je de kitten en om de hoeveel uur en welk merk heb je?

Wat een vragen hè hihi
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Binky komt gelukkig nu wel aan. Hij weegt nu 112gram.
Hmr melk doet wonderen!

Alleen nu poept hij niet. Kan dat komen omdat we met hmr maandagavond zijn begonnen. Daarvoor poepte hij ook maar 1 keer per dag. Soms 2 keer.
Vanmorgen vroeg dacht ik dat hij ging poepen maar weet het niet zeker want ik zag een heel klein geel stipje uit zijn anus komen.
Ik stimuleer hem na het drinken natuurlijk en mama poes likt hem ook steeds. Misschien had mama hem schoongelikt toen ik dat stipje poep zag. Maar ik weet het niet zeker.
Kan ik nog iets meer doen dan dit?? Ik las ook een paar keer dat je wat olijfolie op zijn anus kan wrijven... Maar ik weet niet of het goed is.

Wie kan mij hiermee helpen????
eveline1982
Tijger
Tijger

Als zijn buikje soepel aanvoelt is de kans groot dat mamma hem al heeft gestimuleerd. Olijf olie op de anus lijkt mij niet zo een goed middel, als er echt een verstopping optreed dan zou hij een drupje laxeermiddel mogen, maar zou dit niet zonder overleg met de dierenarts doen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Zijn buikje voelt best hard aan. Aan mijn eigen dierenarts heb ik niets. Zegt allemaal verkeerde dingen dus daar vertrouw ik niet meer op.
eveline1982
Tijger
Tijger

Heb je geen andere dierenarts in de buurt? Ik zou nl niet zelf maar wat gaan doen als hij een verstopping heeft. De darmpjes zijn nog zo enorm teer. Je zou voor nu het met warm water kunnen proberen. Ik zet ze hier wel is, met alleen hun kontje, onder de lauwwarme kraan en stimuleer dan met mijn vingers hun anus en darmpjes, als ze moeite hebben met ontlasten. Wel natuurlijk heel goed afdrogen daarna en bij een kruik leggen.
mittenslief
Tijger
Tijger

ik geef ze altijd kittenmelk van FarmFood, dat is op basis van geitenmelk, maar dat is volgens mij het meeste, ik geef ze nu elke 2 uur wat druppels maar leg ze ook daarna aan bij mama, want niets kan natuurlijk op tegen moedermelk
Kittenbinky
Huiskat
Huiskat

Ja er is wel een andere dierenarts in de buurt. Heb ze gebeld en ze zeiden dat ik het melk iets moeten verdunnen met water. Net gegeven en er kwam al een beetje ontlasting, niet veel
paasnini

Bericht door paasnini »

Hoe is het nu?
Plaats reactie