Sanabelle?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Sanabelle?

Bericht door Dinky »

Wat betreft het qouten hapert het inderdaad wel eens bij het laatste bericht maar als je op volledige bewerker klikt dan kan je het laatste bericht wel gewoon citeren ;)

Ik zou me af gaan vragen hoeveel kwaad de nierdieetbrokken kunnen bij Pappie.
De onzekerheid met betrekking tot de achtergrond van het gruis kan ik mij heel goed voorstellen (was voor mij ook enorme stap om op 'normaal' voer over te stappen met Dinky omdat mijn idee was dat het aan de omstandigheden lag en niet zozeer aan aanleg. Gaat nu volgens mij inmiddels ongeveer een jaar goed, niet meer kleine of veel plasjes aangetroffen in de bak). Denk dat je er alleen echt achter kan komen door het te proberen en goed te kijken naar de samenstellingen van de verschillende voeders.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Over de Hills brokken:
Ik heb op alle 3 de zakken gekeken, de stomach, de hills nature best en de hills nature best 7+, op geen van de zakken staat de toevoeging Methionine vermeld (ook niet als ammoniumchloride waarvan ik las dat dat de andere naam is). Wel echt vreemd hoor, op de site van Hills nederland staat wel dat Methionine zit in de stomachbrok en in de hills nature best, bij de hills nature best 7+ staat het niet vermeld. Ik vind het helemaal vreemd dat op de amerikaanse site weer wat anders staat (maar ik zag net oude berichten op dit forum over 2 verschillende productielijnen, een europese en een amerikaanse).
Heb ook nog even op een almo holistic kip zak gekeken, daar staat: DL-methionine: 1120 mg/kg. Maar dat zegt mij niet veel over of dat weinig of veel is.
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet, ik heb dus eigenlijk geen idee wat er in welke hoeveelheid in de brok zit, moet je uitgaan van de site of van de verpakking en hoeveel zit er dan van in, lekker vaag....
Zijn er brokken waar dat DL-methionine niet in zit?
Adriana

Bericht door Adriana »

> 1000 mg per kg vind ik veel.
op mijn laatste Almo holistic zak kip tht 24.03.2015 staat het niet bij de toevoegingen...
dus wat moet je dan aanhouden.. de site van Zooplus of de info op de betr zak?
ik doe maar het laatste, dat lijkt me het meest betrouwbaar en zal de Almo- club mailen.. gedoe gedoe...
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Ik heb Hills zojuist gemaild, als ik antwoord krijg, zal ik dat hier neerzetten. Ik ben benieuwd wat de Almo-club antwoord....
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

@Mirjam

Maar jouw Dinky is een poes, niet?

Als Pappie ook nierdieet zou eten zou hij tekorten kunnen krijgen en zou hij wss teveel verdikken, wat hij niet mag ;-) Een 'beetje' nierdieet is natuurlijk wat anders en zal minder kwaad kunnen denk ik.
Tevens zijn sommige nierdieten ook oxalaatvoorkomend, RC Renal (wat ik nu geef) en Trovet RID zijn daar voorbeelden van. Dus als Pappie dat zou gaan eten dan zou hij van het ene uiterste naar het andere gaan qua invloed op de pH van de urine….

Ik had het gevoel dat ik met Sanabelle Urinary de kerk misschien wat in het midden zou kunnen houden… :???:
Sydney schreef:Over de Hills brokken:
Ik heb op alle 3 de zakken gekeken, de stomach, de hills nature best en de hills nature best 7+, op geen van de zakken staat de toevoeging Methionine vermeld (ook niet als ammoniumchloride waarvan ik las dat dat de andere naam is). Wel echt vreemd hoor, op de site van Hills nederland staat wel dat Methionine zit in de stomachbrok en in de hills nature best, bij de hills nature best 7+ staat het niet vermeld. Ik vind het helemaal vreemd dat op de amerikaanse site weer wat anders staat (maar ik zag net oude berichten op dit forum over 2 verschillende productielijnen, een europese en een amerikaanse).
Sydney, ik denk dat ammoniumchloride en (dl) methionine toch wel heel verschillende stoffen zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Methionine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniumchloride
Ammoniumchloride is salmiak en zit ook in drop.

We moeten wel een onderscheid blijven maken tussen methionine, de natuurlijke stof, die voorkomt in alle voeders en afkomstig is van de eiwitten die erin zitten en DL-methionine, de chemische variant die soms gesupplementeerd wordt.
Ik kreeg ooit van Trovet het antwoord dat de natuurlijke methionine, aangezien niet apart toegevoegd ook nergens bij de ingrediënten vermeld wordt. (Trovet gebruikt ammoniumchloride als verzuurder in hun ASD, en geen DL-methionine).
De hoeveelheid natuurlijke methionine die in een voer zit zal schommelen, afhankelijk van de gebruikte grondstoffen. Het ene voer zal al 'rijker' zijn aan natuurlijke methionine dan het andere.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Klopt, Dinky is een vrouwtje waardoor je iets eerder de gok durft te nemen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Sorry voor de verwarring, ik bedoelde de hele tijd DL-methionine.... dat is ook wat er op de Hills site staat.
Dat van die ammoniumchloride wist ik niet, dan stond dat ergens verkeerd op een site (had ik even moeten checken). Jij schrijft dat Trovet amm.chl. gebruikt als verzuurder, is dat dan minder of niet schadelijk voor o.a. de nieren? Best ingewikkeld :grin:
Sydney
Poema
Poema

Bericht door Sydney »

Ik heb antwoord van Hills, zie hieronder. Zij hebben het alleen over Methionine, terwijl ik in mijn vraag duidelijk de hele tijd DL-Methionine heb geschreven. Ze gaan totaal niet in op mijn vraag waarom er op de verpakking wat anders staat vermeld dan op hun website. En mijn tweede vraag, wat de hoeveelheid DL-Methionine is, beantwoorden ze ook niet. Dat schiet dus niet op....ik zal van het weekend nog eens een mail terugsturen.

"Onderstaand vindt u het antwoord van onze dierenarts over het gehalte methionine in diervoeding.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neemt u dan zeker contact met ons op.

Het is mij niet bekend dat het klinisch is bewezen dat een te grote hoeveelheid methionine schadelijk zou kunnen zijn voor de nieren.
Methionine is een aminozuur en is in alle producten aanwezig.
Alle Hill's producten bevatten optimale gehalten van alle voedingsstoffen. De hoeveelheid methionine per product kan ik u niet doorgeven.
Op de verpakking wordt methionine alleen vermeld als het extra wordt toegevoegd om zo tot een optimaal gehalte te komen.
De (manier van) vermelding van ingrediënten, nutriënten en toevoegingen is bepaald door wettelijke Europese richtlijnen"
Plaats reactie