Dankjewel voor de website, ik ga er even over nadenken.
Het gaat nu redelijk, maar voor de zomermaanden zou het een optie kunnen zijn.
Het oefenen met de inhalator gaat gestaag door. Ik mag het kapje van de inhalator op zijn bekje zetten zonder problemen.
Het is wel noodzaak dat het op een rustig tijdstip gebeurd (= vrouwtje rustig, kat rustig), anders ontstaat er al gauw paniek.
Daarna een snoepje en een aai en de woorden; goed zo!
De inhalator en het kapje worden zo beetje bij beetje minder eng.
Echter, hebben Snickers en ik nog een lange weg te gaan, vrees ik.
Snickers heeft Fluticason voorgeschreven gekregen.
In de praktijk resulteert dat in de Flixotide puf, met Fluticason als bestandsdeel (zie foto).
Als je het pufje indrukt, komt daar een geluidje af. Er word namelijk met enige druk inhalatie afgegeven.
Dát geluidje, een soort psssttt! geluid, vind Snickers eng. Zo eng zelfs, dat er paniek uitbreekt.
Ik ben nu met hem aan het oefenen dat dat geluidje niet eng is.
Ik boots het geluidje zelf na en als hij daar niet van schrikt krijgt hij een snoepje.
Daarna laat ik het geluidje horen (opgenomen op mijn telefoon). Schrikt hij niet, krijgt hij weer een snoepje.
Schrikt hij wel, stop ik meteen met oefenen en negeer ik zijn schrikreactie.
Een week verder schrikt hij niet meer van het geluid, maar is inhaleren mét het pufje nog altijd een stap te ver.
Snickers komt er wel, maar het heeft tijd nodig. Iets wat voor een kat totaal onnatuurlijk is, moet ik natuurlijk zien te maken.
Ik kan het hem niet uitleggen dat het goed voor hem is, kon dat maar..
Voor nu gaat het erg goed met Snickers, heb hem nog niet benauwd gezien.
Hoop dat je er iets aan hebt, als je inderdaad overweegt om hier met Safa ook mee te starten!