Nierfalen zonder typische symptomen?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht maar vanuit Odin denk ik heel lief. leven had voor hem als ik je goed lees, geen meerwaarde..
denk even een telefoontje naar medpets, die begrijpen dat en neem aan dat ze wel zo aardig zijn dat..
wens jullie heel veel sterkte in deze verdrietige tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door Cerna »

Ik wens je ook heel veel sterkte!
En ik denk - na wat ik gelezen heb - dat dit inderdaad de beste beslissing is. Odin is zo ziek en dan die aanvallen, dat is geen leven meer voor hem.

MedPets doet niet moeilijk met retourneren, ik had een ongeopend potje Ipakitine van Cochi en dat mocht ook retour (wel voor eigen kosten trouwens).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met deze moeilijke beslissing. Loslaten is ook een vorm van liefde......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door joyvke »

Lieve Odin,

11 jaar lang was jij mijn lieve blauwe beer, mijn kattenmaatje. Wat was je toch een ontzettend lieve kat en wat zal ik je verschrikkelijk missen. 24 mei had je een operatie om je kiezen te verwijderen, je kwam niet goed uit de narcose en we wisten dat er iets mis was. Je zou nierfalen hebben. Acht dagen aan de dialyse en ons twee dagelijks bezoek zorgde ervoor dat je jezelf een stuk beter voelde. Ik voelde dat het niet goed zat en dat het iets anders was. Die angst werd afgelopen woensdag door een echo bevestigd, je had lymfosarcoom, een soort leukemie die in de organen zou slaan. De nierfalen kwamen daarvan. Dat je zo snel achteruit zou gaan had ik niet verwacht. Vandaag gaf je al aan dat je niet meer wilde, je stopte met eten, dronk niet meer, kwam niet meer uit je mandje en lag alleen nog maar in de mand zonder reacties. Ik zal je missen en hoe je altijd om haring zat te schooien. Tot ziens mijn lieve blauwe beer. Mijn maatje van 11 jaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door Chiquita98 »

Hè bah ik zit net het hele verhaal over jou Odin te lezen. Uit alles klonk zoveel liefde voor hem. Hij heeft nu rust. Heel veel sterkte
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door castratenkoor »

Wat een mooi waardig afscheid - er klinkt zoveel wederzijdse liefde in door.
Afscheinemen - het doet pijn.

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door joyvke »

Dank jullie wel, ook voor alle steun. Ik zal hem zo ontzettend missen. Altijd kroepoek, friet of vis schooien en soms zelfs uit de hand happen en dan gauw opeten.

Het inslapen is heel vredig gegaan. Odin zelf was eigenlijk al helemaal op. De DA zei dat hij eigenlijk niet meer reageerde op dreigacties. Bijna was het niet gelukt om hem thuis in te laten slapen. En zouden we of tot de volgende dag moeten wachten of langs moeten komen. Ik wilde om 2 uur al de afspraak maken, ons mam wilde om 4 uur de beslissing nemen. Rond dat tijdstip kreeg hij een aanval waarbij zijn adem stokte. Ik denk dat ze toen zelf ook eindelijk besefte dat het zo niet langer kon. Gelukkig wilde een dierenarts na haar dienst even naar ons komen. Ik geloof dat ze er allemaal van geschrokken zijn, omdat Odin tot het einde toe gewoon hartstikke helder is gebleven.

Normaal zou het 10 minuten duren voordat een dier is ingeslapen. Dit had ze ook bij Odin verwacht, bij Odin duurde het alsnog 20 minuten. Ik zei al tegen haar, zijn lijf is verzwakt, maar zijn hart is erg sterk. We hebben hem nadat het klaar was even op schoot gehad nog. Dit hebben we een hele tijd niet kunnen doen omdat we bang waren een aanval op te wekken. Het leek net of hij gewoon sliep. Daarna hebben we hem opgebaard in een doosje en hebben we hem met zijn poot over zijn oogjes (zo sliep hij altijd) ondergestopt in een dekentje. Gisteravond hebben we hem in de tuin begraven bij de anderen.

Onze hond was in ieder geval compleet over zijn toeren. Hij krabte tegen de doos alsof hij wilde zeggen; "ja joh kom er nu maar uit hoor". Nu hoop ik niet dat hij over een paar weken ook gaat. Normaal gromde hij tegen Odin (nadat zijn tanden zijn getrokken is Blacky heel erg verandert). Afgelopen donderdag kwam hij even bij de mand kijken, gaf Odin een lik op zijn neusje en liep weer weg. Alle dieren hadden het in de gaten.

(11 jaar geleden op 27 juni was onze andere kat overleden, 7 weken later volgde onze hond, het waren de dikste vriendjes. Vandaar een beetje onze angst. Beide zijn 11 en in dezelfde periode gehaald.)
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door Femmel »

Deze beslissingen kun je alleen maken met een hart dat overloopt van liefde... Het doet je meer pijn je maatje zo te zien dan de angst die je voelt voor het naderende gemis.

Zelf heb ik op 04 april 2008 mijn geliefde maatje Spetter* in moeten laten slapen vanwege, zeer waarschijnlijk, maligne lymfoom van de nieren. Dit werd op woensdag geconstateerd en we zouden hem nog een paar goede weken gaan geven. Op vrijdag bleken zijn nieren zo explosief gegroeid en niet meer met een hand te omvatten dat we de beslissing al moesten nemen om hem te laten gaan.

Volgens de dierenarts is dit een erg pijnlijke aangelegenheid, de nieren hangen aan dunne bandjes aan de rug en door het enorme gewicht van de nieren van Spetter moet hij erg veel (rug)pijn hebben gehad. Zo vreemd, tot woendag dacht ik dat hij alleen maar last had van slechte tanden en op vrijdag moesten we hem al laten gaan...

Je hebt het goed gedaan voor Odin. Het is zo vreselijk moeilijk en verdrietig voor jezelf, maar ik hoop dat je er binnenkort ook vrede mee kunt hebben en met glimlach terug kunt kijken op de prachtige 11 jaar die je samen met Odin hebt gehad.

Heel veel sterkte!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Nierfalen zonder typische symptomen?

Bericht door alyda »

Heel veel sterkte.
Plaats reactie