heb nog eens nagedacht over die lage t-4 en de reactie van de dierenarts. voorzover ik weet heeft Cochi geen hartklachten dus als het systeem wat actiever wordt en met wat hogere hartslag, dan worden afvalstoffen ook wat beter afgevoerd.Cerna schreef: Wat betreft de T4: ik was juist zo blij dat het laag was want een te snelle schildklier zorgt voor nog meer afvallen. Hij krijgt nu 2 dagen 10 mg en 1 dag 7,5 mg en ik heb net even met de dierenarts overlegd en we gaan nu naar dagelijks 7,5 mg. Zodra ik merk dat hij rusteloos wordt en grote pupillen krijgt, moet ik de dosering weer verhogen, maar de dierenarts verwacht niet dat dat zo snel gaat gebeuren.
Bedankt voor de tip!
als je het idexx overzicht toegemaild hebt gekregen dan zie je op pag. 2 bij de opmerkingen een opmerking over oudere katten en acceptabele t-4 en die is 59! 15 lijkt me bizar laag en ik denk dat dit geen enkel doel dient en eerder averechts werkt.
ik weet ook dat het instellen van een schildklierkat heel erg voorzichtig moet gebeuren en gelukkig wordt de felimazole al wat geminderd.