Na radioactief jood behandeling gaat het nog niet goed.
-
- Huiskat
Re: Na radioactief jood behandeling gaat het nog niet goed.
Dat is inderdaad toeval. Ik heb 2 katten. Teigetje is heeft de radioactieve jodium behandeling gehad vorig jaar En Loekie die oud, dement en doof is. met Teigetje gaat het heel goed, alleen is hij veel te zwaar. Hij eet dan ook veel. Pfff hele week wachten op een uitslag. Ik dacht dat ze meteen konden zien of iets kwaadaardig is? Een tumor hoeft niet meteen kwaadaardig te zijn. Laten we duimen en hopen dat het dan ook niet zo is. Ondertussen zit je wel in de zenuwen. Ik heb jouw Loekie voor bij zien komen op twitter. Ik volg de kliniek nog steeds. Sterkte!
-
- Kitten
Wat fijn dat het met Teigetje goed gaat! Maar heeft dat te zwaar zijn dan geen verband met de schildklieren? En dank je het wachten duurde lang. Gisteravond eindelijk de uitslag gekregen en het lijkt een keelontsteking geweest te zijn. Phew! Alleen nu slikt een van mijn andere katten, Snoopy ook opvallend veel en is ook wat slomer dan normaal. Ik vrees dat ze aangestoken is door Kwijlie/Loekie. Morgen de dierenarts bellen met de vraag of dat kan bij katten en wat nu.
-
- Huiskat
Pff gelukkig! Nee, ik denk dat het met z'n schildklier wel goed zit. Hij heeft al een keer gehad dat zijn schildklier te traag liep, maar toen was zijn gedrag heel anders. Traag, mak en en geen interesse. Hij was altijd een buitenkat, maar nadat hij 5 x thuisgekomen is met vechtwonden. Wat dus kwam door z'n schildklier. Hebben we besloten dat hij alleen nog in de tuin mag en niet verder en hebben we de tuin afgezet. Hij krijgt nu dus veel minder beweging en heeft alle tijd om te eten. Volgende maand weet ik het zeker
Sterkte met je katjes. Hier zijn ze ook minimaal 1 keer per jaar heel verkouden en zijn er dan ook sloom van.

Ik houd deze site al een tijdje in de gaten aangezien mijn poes, Puck van bijna 16, een te snel werkende schildklier heeft. 4 maart met haar naar Gent geweest voor een behandeling met radioactief jood.
Ik weet dat het nog maar kort geleden is maar zie tot op heden nog geen enkele verbetering en heb het idee dat ze magerder wordt. Heeft iemand een idee in welk tijdsbestek ik verbetering kan verwachten?
Ik weet dat het nog maar kort geleden is maar zie tot op heden nog geen enkele verbetering en heb het idee dat ze magerder wordt. Heeft iemand een idee in welk tijdsbestek ik verbetering kan verwachten?
we hebben veel meer schildklier-topics en er zijn meer 'gevallen', waarbij het herstel wat langer op zich laat wachten. missch even breder inlezen..
van afstand is een beetje moeilijk, zonder verdere gegevens zoals t-4 bijvoorbeeld, om mee te denken. heeft Gent niks gezegd over herstelkansen en tijdplanning? van het forum weet ik dat ze de baasjes erg goed informeren. heb zelf ervaring met Lingehoeve in de Betuwe.
weet uit de topics dat het erg verschilt. Enzo is paar weken erg moe geweest en heeft er een half jaar over gedaan maar het gaat nu geweldig met hem. hij was een erg zwaar geval..
en welkom op het forum!
van afstand is een beetje moeilijk, zonder verdere gegevens zoals t-4 bijvoorbeeld, om mee te denken. heeft Gent niks gezegd over herstelkansen en tijdplanning? van het forum weet ik dat ze de baasjes erg goed informeren. heb zelf ervaring met Lingehoeve in de Betuwe.
weet uit de topics dat het erg verschilt. Enzo is paar weken erg moe geweest en heeft er een half jaar over gedaan maar het gaat nu geweldig met hem. hij was een erg zwaar geval..
en welkom op het forum!
Hallo May,
Ik heb Pappie eind juli in Gent laten behandelen.
Wat bedoel je met geen verbetering? Puck nam voor de behandeling waarschijnlijk medicatie (tot 2 weken voor de behandeling), was hij daarmee goed ingesteld?
Magerder.... kan je hem wegen?
Waren haar nierwaarden goed?
4 maart is net geen 3 weken. Ik herinner dat Pappie heel veel geslapen heeft die eerste weken maar we zagen toch wel snel verbetering. Elke kat en elk geval is natuurlijk anders maar ik zou nog niet te snel wanhopen, haar T4 waarden zullen de eerste maanden sowieso nog wat schommelen.
Begin april ga je normaliter voor een eerste bloedprik en dan weet je weer wat meer.
Als je intussen twijfels hebt dan zou ik gerust een mailtje sturen naar je behandelende DA in Gent om hun idee te vragen. Ik had een erg goede communicatie met de mensen daar.
Knuf aan Puck!
Ik heb Pappie eind juli in Gent laten behandelen.
Wat bedoel je met geen verbetering? Puck nam voor de behandeling waarschijnlijk medicatie (tot 2 weken voor de behandeling), was hij daarmee goed ingesteld?
Magerder.... kan je hem wegen?
Waren haar nierwaarden goed?
4 maart is net geen 3 weken. Ik herinner dat Pappie heel veel geslapen heeft die eerste weken maar we zagen toch wel snel verbetering. Elke kat en elk geval is natuurlijk anders maar ik zou nog niet te snel wanhopen, haar T4 waarden zullen de eerste maanden sowieso nog wat schommelen.
Begin april ga je normaliter voor een eerste bloedprik en dan weet je weer wat meer.
Als je intussen twijfels hebt dan zou ik gerust een mailtje sturen naar je behandelende DA in Gent om hun idee te vragen. Ik had een erg goede communicatie met de mensen daar.
Knuf aan Puck!