1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest
Re: 1e ontlasting kittens + moederpoes uit nest
Wat vind ik van iemand die ervoor kiest om vlees te eten: moet ie zelf weten!
Wat vind ik van iemand die ervoor kiest om geen vlees te eten: moet ie ook zelf weten!
Ik eet wel (met mate) vlees en ik zou graag vegetariër willen zijn/worden, maar.....ik ben gewoon te slap of te egoïstisch om vlees van mijn menu te schrappen, en te krenterig om alléén maar biologisch 'verantwoord' , en dus veel duurder vlees te eten, en geen supermarktvlees meer (koop het wel hoor, als ik het zie liggen in de supermarkt). Ik heb wel enorm respect voor vegetariërs die dit er wél voor over hebben, zoals Annet, en het dierenleed belangrijker vinden dan het genot. En ik heb ook heel veel respect voor Dinie; dat ze zoveel katten die normaal gesproken niemand zou willen hebben omdat ze niet de allermakkelijksten zijn, zo goed verzorgd, en ze ook nog eens biologisch duur vlees voorzet, en de katten bij haar op de eerste plaats komen. Zou ik niet kunnen hoor; een huis vol katten (zou er knettergek en doodmoe van worden...), en dat geef ik eerlijk toe, petje af!
Ach, zo dragen we allemaal ons steentje bij in de maatschappij....
Wat vind ik van iemand die ervoor kiest om geen vlees te eten: moet ie ook zelf weten!
Ik eet wel (met mate) vlees en ik zou graag vegetariër willen zijn/worden, maar.....ik ben gewoon te slap of te egoïstisch om vlees van mijn menu te schrappen, en te krenterig om alléén maar biologisch 'verantwoord' , en dus veel duurder vlees te eten, en geen supermarktvlees meer (koop het wel hoor, als ik het zie liggen in de supermarkt). Ik heb wel enorm respect voor vegetariërs die dit er wél voor over hebben, zoals Annet, en het dierenleed belangrijker vinden dan het genot. En ik heb ook heel veel respect voor Dinie; dat ze zoveel katten die normaal gesproken niemand zou willen hebben omdat ze niet de allermakkelijksten zijn, zo goed verzorgd, en ze ook nog eens biologisch duur vlees voorzet, en de katten bij haar op de eerste plaats komen. Zou ik niet kunnen hoor; een huis vol katten (zou er knettergek en doodmoe van worden...), en dat geef ik eerlijk toe, petje af!
Ach, zo dragen we allemaal ons steentje bij in de maatschappij....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
We gaan off-topic, maar ik wil toch nog even reageren.
Juist! En dan zul je weten dat je geen vlees nodig hebt en dat het dode dier wat je op je bord hebt liggen in de meeste gevallen een vreselijk (zeer kort, gelukkig!) leven achter de rug heeft. Een dier is een product geworden, geen levend wezen met gevoel en emoties en dat alles om onze smaakpapillen te strelen.
Tegen zoveel dierenleed steekt het kattenleed in de asiels maar magertjes af.
Onzin! Ik ben al bijna 40 jaar vegetariër en ken veel mensen die het nog langer zijn. Allemaal goed gezond, geen tekorten, geen overgewicht, prima cholesterol.Ik eet zelf zeer bewust wel vlees. 1 Omdat ik er van overtuigd ben dat mensen vlees nodig hebben in hun dieet.
Ook niet waar. Sojaproducten voor vleesvervangers komen van plantages waarvoor geen oerwoud gekapt wordt. Dit itt de sojabrokken die wij aan onze varkens voeren. Niet de vegetariër is verantwoordelijk voor het kappen van regenwouden, maar de vleeseter.2 Omdat ik denk dat er veel vegetariërs zijn die soja producten gebruiken terwijl voor sojaplanten halve oerwouden worden gekapt en dus veel dieren omkomen)
De markt zal niet veranderen; dat is een utopie. De meeste mensen kiezen nu eenmaal via hun portemonnee en niet via hun geweten en biologisch-levende dieren worden nog steeds geslacht voor iets wat niet nodig is.3 Ik niet denk dat geen vlees meer eten de oplossing is voor dit probleem. Je kunt je beter maar heel goed verdiepen in waar je eten vandaan komt en de juist biologische boeren (tegenwoordig wordt er veel biologisch genoemd terwijl dat niet terecht is) ondersteunen zodat de markt verandert!
Ik snap niet wat er niet aan te begrijpen is. Waarom mag je geen katten vermeerderen en wel koeien, varkens, kippen, enz... Wat is het verschil? Waarom veroorzaakt katten vermeerderen dierenleed en andere dieren vermeerderen niet?Ik eet vlees, en ik vind dat er gefokt mag worden tot op zekere hoogte. Cerna ik begrijp je vergelijking niet echt helemaal, of in ieder geval kan ik me er niet in vinden.
Oh, is dat zo? De meeste vegetariërs/veganisten zijn dit zeer bewust. Vroeger stopte je met vleeseten omdat je het zo zielig vond voor de dieren (zo ben ik ook begonnen). Tegenwoordig verschijnen er zoveel boeken, DVD's, internetartikelen, dat niemand onwetend hoeft te zijn. En die "heleboel" waar jij over spreekt, ken ik niet.Er zijn een hoop vegetariërs/veganisten die weten wat ze doen maar er zijn ook een heleboel die dat niet weten.
Weet waar je eten vandaan komt en wat het doet in je lichaam.
Juist! En dan zul je weten dat je geen vlees nodig hebt en dat het dode dier wat je op je bord hebt liggen in de meeste gevallen een vreselijk (zeer kort, gelukkig!) leven achter de rug heeft. Een dier is een product geworden, geen levend wezen met gevoel en emoties en dat alles om onze smaakpapillen te strelen.
Mariska, het is niet moeilijk! Vegetarisch eten is zo lekker, je zult het echt niet missen.Robijn schreef:Ik eet wel (met mate) vlees en ik zou graag vegetariër willen zijn/worden, maar.....ik ben gewoon te slap of te egoïstisch om vlees van mijn menu te schrappen, en te krenterig om alléén maar biologisch 'verantwoord' , en dus veel duurder vlees te eten, en geen supermarktvlees meer (koop het wel hoor, als ik het zie liggen in de supermarkt).
Ik dank je, maar het is geen opoffering en ik geniet dagelijks van mijn maaltijden zonder dierenleed.Ik heb wel enorm respect voor vegetariërs die dit er wél voor over hebben, zoals Annet, en het dierenleed belangrijker vinden dan het genot.
- Livewithlouis
- Poema
Ik ben echt een ster in off-topic gaan. Ik zal op een minder laat tijdstip wat ondersteuning zoeken voor mijn argumenten. Dus zal nu gewoon slechts mijn mening geven.
Het is gewoon een andere manier van kijken naar een probleem. En ik zeg helemaal niet dat je niet mag fokken en dat dat dierenleed veroorzaakt. Ik zeg alleen dat er meer keuzes zijn die in sommige gevallen beter zijn dan een kitten van een fokker.
Met een beetje moeite kom je met wel vlees eten naar mijn mening verder dan met niet vlees eten.
http://www.cvdeterp.nl/NL_adoptie.asp hier een kort voorbeeld. Te weinig om mijn punt goed te maken maar dat moeten we misschien in een ander topic of via pb doen?
Er zijn een hele hoop sojaproducten waarvoor oerwouden gekapt worden. En ik vind van mezelf dat ik aardig wat verstand begin te krijgen van voeding en eet daarom ook geen varkensvlees. Niet eens vanwege de sojabrokken gewoon puur omdat het erg ongezond vlees is!Sojaproducten voor vleesvervangers komen van plantages waarvoor geen oerwoud gekapt wordt. Dit itt de sojabrokken die wij aan onze varkens voeren.
Geen vlees eten verandert de markt ook helemaal niet. Een betere wereld begint bij jezelf. En mijn manier is anders dan die van jou. En laten we wel even duidelijk maken dat JIJ vindt dat biologisch levende dieren onnodig geslacht worden. Dat is jouw mening, geen feit. Ik vind dat vlees onmogelijk kan ontbreken in een gezond voedingspatroon. En als je een beetje moeite doet bezorg je daar dieren geen leed mee. Ik vind echter niet dat je iedere dag vlees of vis hoeft te eten. 2 a 3x in de week vlees is voor mij al veel. Er zijn gradaties in te vinden. Lijkt me meer dan logisch.De markt zal niet veranderen; dat is een utopie. De meeste mensen kiezen nu eenmaal via hun portemonnee en niet via hun geweten en biologisch-levende dieren worden nog steeds geslacht voor iets wat niet nodig is.
Ik snap niet wat er niet aan te begrijpen is. Waarom mag je geen katten vermeerderen en wel koeien, varkens, kippen, enz... Wat is het verschil? Waarom veroorzaakt katten vermeerderen dierenleed en andere dieren vermeerderen niet
Het is gewoon een andere manier van kijken naar een probleem. En ik zeg helemaal niet dat je niet mag fokken en dat dat dierenleed veroorzaakt. Ik zeg alleen dat er meer keuzes zijn die in sommige gevallen beter zijn dan een kitten van een fokker.
De meeste vegetariërs die ik ken, doen dit vooral uit een soort van modegril. Dat zegt niks over jou meer over de groep mensen waar ik me kennelijk in begeefOh, is dat zo? De meeste vegetariërs/veganisten zijn dit zeer bewust. Vroeger stopte je met vleeseten omdat je het zo zielig vond voor de dieren (zo ben ik ook begonnen). Tegenwoordig verschijnen er zoveel boeken, DVD's, internetartikelen, dat niemand onwetend hoeft te zijn. En die "heleboel" waar jij over spreekt, ken ik niet.

Ik weet dat ik vlees nodig heb. Ik zorg er voor dat het vlees wat ik eet van een dier afkomstig is dat een goed en gelukkig leven heeft gehad. Een dier is in mijn ogen zeker geen product, en heeft naar mijn mening vaak meer gevoel en emoties dan sommige mensen.Juist! En dan zul je weten dat je geen vlees nodig hebt en dat het dode dier wat je op je bord hebt liggen in de meeste gevallen een vreselijk (zeer kort, gelukkig!) leven achter de rug heeft. Een dier is een product geworden, geen levend wezen met gevoel en emoties en dat alles om onze smaakpapillen te strelen.
Met een beetje moeite kom je met wel vlees eten naar mijn mening verder dan met niet vlees eten.
http://www.cvdeterp.nl/NL_adoptie.asp hier een kort voorbeeld. Te weinig om mijn punt goed te maken maar dat moeten we misschien in een ander topic of via pb doen?
hùhhh? mensen kunnen heel goed zonder vlees! als dat niet zo was dan waren vegetariers en veganisten allang door hun hoeven gezakt en allesbehalve..
wij zijn bovendien kijk maar naar ons gebit vruchteneters en als je het ruim wilt zien alleseters en niet specifiek vleeseters..
iedereen die vlees eet weet dat hiervoor dieren worden gedood/geslacht en dat is dus een keuze.
en eens dat het hypocriet is om het vermeerderen van katten te becritiseren terwijl diezelfde mensen veestapels/bioindustrie aan de gang houden voor hun lekkere trek.
maar dat krijg je toch niet uitgeroeid en we hebben al heel wat berichten/topics hierover..
de laatste zin van bovenstaand vind ik erg raadselachtig..
niet qua energie,
niet qua kwaliteit van vertering (stinkende ontlasting..),
niet qua helderheid van geest,
hoezo verder en waar heen dan wel??
wij zijn bovendien kijk maar naar ons gebit vruchteneters en als je het ruim wilt zien alleseters en niet specifiek vleeseters..
iedereen die vlees eet weet dat hiervoor dieren worden gedood/geslacht en dat is dus een keuze.
en eens dat het hypocriet is om het vermeerderen van katten te becritiseren terwijl diezelfde mensen veestapels/bioindustrie aan de gang houden voor hun lekkere trek.
maar dat krijg je toch niet uitgeroeid en we hebben al heel wat berichten/topics hierover..
de laatste zin van bovenstaand vind ik erg raadselachtig..
Livewithlouis schreef:Met een beetje moeite kom je met wel vlees eten naar mijn mening verder dan met niet vlees eten.

Ik geef ook even een link:
http://www.vlees.us/
http://www.vlees.us/
- Livewithlouis
- Poema
Adriana dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.Adriana schreef:hùhhh? mensen kunnen heel goed zonder vlees! als dat niet zo was dan waren vegetariers en veganisten allang door hun hoeven gezakt en allesbehalve..
Ik heb nooit iets gezegd over dat mensen specifiek vleeseters zijn. Ik heb gezegd dat naar MIJN mening vlees niet mag ontbreken in een gezond menu. Niet dagelijks, niet al het vlees wat er bestaat op de wereld. Het is zeker een bewuste keuze dat je weet dat er dieren geslacht worden voor je vlees. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je je er bewust van bent waar je vlees vandaan komt en hoe het wordt geslacht. Als je daar niet bewust voor kiest ben je verkeerd bezig.Adriana schreef:wij zijn bovendien ...... niet specifiek vleeseters..
Adriana schreef:de laatste zin van bovenstaand vind ik erg raadselachtig..
Livewithlouis schreef:Met een beetje moeite kom je met wel vlees eten naar mijn mening verder dan met niet vlees eten.
Naar mijn mening: Zeker wel qua energie, zeker wel qua kwaliteit van vertering stinkende ontlasting komt zeker niet juist door vlees eten, en helderheid van geest?....door goede voeding kan je je beter concentreren maar helderheid van geest heeft met meer te maken dan met alleen goede voeding.Adriana schreef:niet qua energie,
niet qua kwaliteit van vertering (stinkende ontlasting..),
niet qua helderheid van geest,
Verder naar een maatschappij waar mensen zich beter bewust zijn van wat voeding doet met een lichaam en wat voorn invloed onze keuzes hebben op onze leefomgeving.Adriana schreef:hoezo verder en waar heen dan wel??
Thanks Cerna voor de link! Erg interessant om te lezen!
nee hoor, dat is niet mijn mening, dat feit is wetenschappelijk al heel heel erg lang bewezen en wordt steeds weer bevestigd.Livewithlouis schreef:Adriana dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.!
er is een verschil tussen feiten en meningen..
Sanne, als je de link van Annet echt gelezen hebt dan weet je dat vegetariers veel meer energie hebben, langer leven, een veel veel betere darmflora hebben (...!!) en nog zowat positieve verschillen tov vleeseters...
en als er mensen zijn die zich bewust zijn wat voeding (soort, combi, volgorde, kwaliteit) doet met hun welbevinden en gezondheid dan zijn het wel veganisten en vegetariers....
en joepie!!
- Livewithlouis
- Poema
Ik moet de overtuigende onderzoeken nog lezen. Zo zijn er ook onderzoeken gedaan die aantonen dat vlees eten wel gezond is.
Ik vind daarom juist dat jij een onderscheid zou moeten maken tussen feiten en meningen.
Uiteraard respecteer ik jouw mening wel volledig en van harte!
Voeding is iets wat ik ontzettend serieus neem en erg interessant vind. Ik verdiep me daardoor zeer in beide gebieden (het wel en niet vlees eten) Daarnaast ben ik er van overtuigd dat je met de juiste voeding een heleboel medische problemen kunt voorkomen en soms zelfs kunt genezen.
Dus Adriana met alle respect je hoeft me niet verder te overtuigen, informeren over jouw ideeën en uitvindingen vind ik echter wel erg leuk en interessant, maar zullen we dat niet hier in dit topic doen? Of wel want de TS is wel klaar volgens mij
Ik vind daarom juist dat jij een onderscheid zou moeten maken tussen feiten en meningen.
Uiteraard respecteer ik jouw mening wel volledig en van harte!
Voeding is iets wat ik ontzettend serieus neem en erg interessant vind. Ik verdiep me daardoor zeer in beide gebieden (het wel en niet vlees eten) Daarnaast ben ik er van overtuigd dat je met de juiste voeding een heleboel medische problemen kunt voorkomen en soms zelfs kunt genezen.
Dus Adriana met alle respect je hoeft me niet verder te overtuigen, informeren over jouw ideeën en uitvindingen vind ik echter wel erg leuk en interessant, maar zullen we dat niet hier in dit topic doen? Of wel want de TS is wel klaar volgens mij

- Chiquita98
- Tijger
Ik lees het nog wel maar word een beetje tureluurs van jullie heen en weer gemotiveer om eerlijk te zijn. Jullie zijn in verschillende topics best wel aan elkaar gewaagd, maar ik vind jullie "strijd" toch ook wel vaak een welles nietes spelletje. Allebei jullie gelijk willen halen. Sorry maar zo zie ik het. Goed dat jullie je goed inlezen in bepaalde zaken hoor, maar tis aan mij niet besteed
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier

k sta al lang niet meer op de barricade en heb nauwelijks de behoefte mensen te overtuigen.
alleen als er kromme info/feiten langskomen wil ik nog wel eens reageren, maar ook niet altijd..
even gegoegeld op 'onderzoeken gezondheid vegetariërs' en er is zat onderbouwende wetenschappelijke info voor wie er voor open staat!
ts hoeft geen kittenstront te ruimen, heeft haar antwoord, vindt ons niet een leuk/gezellig forum en kneutert verder bij haar kittens en waarom niet?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wat mij het meest stoort in de eeuwig terugkomende discussie over vegetarisch eten is: dit is in mijn optiek een kattenforum. Het doel is met elkaar meedenken over de zorg van eigen katten, katten van de andere forumleden, katten in het algemeen.
Ik ben daarom van mening dat ik best tegen het op de wereld trappen van nest na nest mag zijn. Zonder dat ik me dan hoef te verantwoorden of ik vlees eet of niet.
Het is namelijk een kattenforum.
Als iemand lid is van een sigarenbandjes - forum dan wil iemand het hebben over sigarenbandjes. Dan is iemand niet verplicht zich te verantwoorden of hij/zij wel of niet lucifersmerkjes in huis heeft.
Om maar even een plastische vergelijking te maken.
We hebben een prachtig 500 - klets - topic. Daarin mag je neuzelen over alles wat je bezighoudt. Van zere teentjes, zere keeltjes, gekochte bloesjes, wel of geen werk hebben. Noem maar op, is allemaal ok.
Ik ben van mening dat het door iemands strot willen douwen van vegetarisch leven daar thuis hoort.
Met mijn woordkeuze wil ik overigens helemaal niet aangeven dat ik vegetarisch leven niet serieus neem.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik het prettig vind met elkaar mee te denken als er problemen ontstaan met de eigen katten of met andermans katten. We kunnen veel van elkaar leren.
Mijn reactie op topic starter was heel netjes en beleefd, zo ook de reactie op het topic "duur van de zwangerschap". Ik ben van mening dat als je zo nodig katten wilt vermeerderen je je goed inleest en liefst contact houdt met een ervaren fokker en uiteraard met de dierenarts.
Bij een mededeling "de kat is uitgeteld en ik moet maandag de hele dag werken" gaan mijn nekharen omhoog. Dan denk ik wat is dat voor planning. Je zorgt toch dat je 1 of liefst 2 weken vrij bent bij zoiets.
ALS je het dan doet, doe het dan goed en zorgvuldig.
En dat is mijn mening.
Zelfs berichten komen er langs van pasgeboren kittens met vlooien, hoe moet ik ze ontvlooien.
Waar ben je dan mee bezig als klaarblijkelijk moederpoes vlooien heeft?!?
Pasgeboren kittens krijgen snel bloedarmoede door vlooien.
Ik ben daarom van mening dat ik best tegen het op de wereld trappen van nest na nest mag zijn. Zonder dat ik me dan hoef te verantwoorden of ik vlees eet of niet.
Het is namelijk een kattenforum.
Als iemand lid is van een sigarenbandjes - forum dan wil iemand het hebben over sigarenbandjes. Dan is iemand niet verplicht zich te verantwoorden of hij/zij wel of niet lucifersmerkjes in huis heeft.
Om maar even een plastische vergelijking te maken.
We hebben een prachtig 500 - klets - topic. Daarin mag je neuzelen over alles wat je bezighoudt. Van zere teentjes, zere keeltjes, gekochte bloesjes, wel of geen werk hebben. Noem maar op, is allemaal ok.
Ik ben van mening dat het door iemands strot willen douwen van vegetarisch leven daar thuis hoort.
Met mijn woordkeuze wil ik overigens helemaal niet aangeven dat ik vegetarisch leven niet serieus neem.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik het prettig vind met elkaar mee te denken als er problemen ontstaan met de eigen katten of met andermans katten. We kunnen veel van elkaar leren.
Mijn reactie op topic starter was heel netjes en beleefd, zo ook de reactie op het topic "duur van de zwangerschap". Ik ben van mening dat als je zo nodig katten wilt vermeerderen je je goed inleest en liefst contact houdt met een ervaren fokker en uiteraard met de dierenarts.
Bij een mededeling "de kat is uitgeteld en ik moet maandag de hele dag werken" gaan mijn nekharen omhoog. Dan denk ik wat is dat voor planning. Je zorgt toch dat je 1 of liefst 2 weken vrij bent bij zoiets.
ALS je het dan doet, doe het dan goed en zorgvuldig.
En dat is mijn mening.
Zelfs berichten komen er langs van pasgeboren kittens met vlooien, hoe moet ik ze ontvlooien.
Waar ben je dan mee bezig als klaarblijkelijk moederpoes vlooien heeft?!?
Pasgeboren kittens krijgen snel bloedarmoede door vlooien.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik open dit topic vandaag voor het eerst en het eerste wat ik denk ik, wéér die eeuwenoude discussie op een plek waar die niet thuis hoort....*zucht*....Neem elkaar nou eens zoals ze zijn...
Dus Dinie, amen voor jouw bericht.
Zou het nu weer verder kunnen gaan over het onderwerp van het topic??
Dus Dinie, amen voor jouw bericht.
Zou het nu weer verder kunnen gaan over het onderwerp van het topic??
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Prima Ilone. Ik trek de stoute schoenen aan want ik ben de oorzaak van het welles-nietes "spelletje", maar ik blijf erbij dat je niet veroordelend mag zijn naar andere mensen (en dat gebeurt steeds zodra er weer een nestje aangekondigd wordt) wanneer je zelf meewerkt aan het vermeerderen van andere dieren op een manier die vele malen erger is dan kattenvermeerderen.
Dan krijg je die vergelijking van de splinter in andermans oog terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet (staat ergens in het Nieuwe Testament).
Maar ik wil toch graag verder discussiëren want ik ben er nog steeds erg benieuwd naar waarom een mens vlees nodig heeft en dus wil ik voorstellen om verder te gaan in "Hoe ver gaat onze dierenliefde" http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=135
Dan krijg je die vergelijking van de splinter in andermans oog terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet (staat ergens in het Nieuwe Testament).
Maar ik wil toch graag verder discussiëren want ik ben er nog steeds erg benieuwd naar waarom een mens vlees nodig heeft en dus wil ik voorstellen om verder te gaan in "Hoe ver gaat onze dierenliefde" http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=135
- Livewithlouis
- Poema
we moeten sowieso iets minder veroordelend zijn. En zie jou in ieder geval niet als een aanstichter van iets. Ik vond onze discussie ook interessant, zo lang we elkaars keuzes respecteren blijf ik benieuwd naar info over hoe het anders/beter kan! Lijkt me dus een goed idee om verder te gaan in dat andere topic!