Ik zou hem echt terug even in het kooitje steken.
En ik zie niet in waarom je moet wachten met hen voor te stellen. Dat geeft naar mijn denken enkel maar onzekerheid.
Blazen is heel normaal. Dat hoort erbij en zal wel een paar dagen tot weken zo zijn. Heel normaal. Ze moeten elkaar leren kennen en aftasten en bewaren even de afstand.
Kijk gewoon wat er gebeurt.
Zolang ze elkaar niet in de haren vliegen en beginnen krijsen, moet je niet ingrijpen. Een onderzoekend of uitdagend mepje mag, en zou zelfs super zijn (is speelgedrag), maar dat moet je niet verwachten. Waarschijnlijk gaan ze heel voorzichtig aftasten of negeren en dat is natuurlijk prima.
Het kan ook zijn dat 1 van beide of beide erg bang zijn van de ander, maar dat moet je gewoon even tijd geven. Is ook heel normaal. Hoe minder je ingrijpt hoe beter, dus in die zin kan je weinig verkeerd doen, tenzij dan teveel proberen helpen. Ze moeten het toch zelf doen.
Schrijf gewoon hier even neer hoe het loopt, dan kunnen we misschien helpen.
In die zin zou je kunnen wachten tot vanavond tot de meeste mensen online zijn, als je dat zou willen. Maar er loopt bijna nooit wat fout hoor. Het heeft wel vaak tijd nodig bij katten die ouder zijn dan een paar maand, dus verwacht gewoon geen spectaculaire zaken vandaag.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)