Van welk ras is deze "dader"?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door pearlsofpassion »

Leuk he, forummers pesten?

Wel, heb je de stamboom gezien van die kat? Want ik geloof er juist niets van. Heb je al ooit een echte bengaal gezien? Je foto's zijn natuurlijk wel piepklein... maar zijn kop lijkt me te dik.
Een vrouw die haar zogezegde raskat ongecastreerd gewoon los laat lopen, en die geloof je als ze zegt dat hij raszuiver is?
Zo'n kat kost 600 euro, die laten ze echt niet gewoon loslopen zodat hij FIV kan oplopen door poezen te dekken of met buurtkaters te vechten. Om nog maar te zwijgen over verkeer en mensen die raskatten stelen of iets aandoen.

Ik geloof er niets van.


Maar geloof wat je wilt, als je je daardoor belangrijk gaat voelen.
Je kittens zijn net zo goed raszuivere HTK's en daar zitten de asielen al vol van. Dan kan jij hier nog zo luid staan schreeuwen dat je dierenvriend bent, zolang je bewust dierenleed vergroot, komt dat niet echt overtuigend over.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
knetter75
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2011 20:37

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door knetter75 »

here we go again.....


dit was dus niet mijn intensie he....

nou nog een keer maar dan

Ja ik heb de stamboom gezien en in mijn handen gehad.

Nee ik heb geen echte bengaal gezien maar wel veel naar gezocht op internet.

Mijn foto zijn piepklein..... je kan er opklikken he dan komt er een nieuwe pagina en dan kan je er nog een keer op klikken voor de ware grote.... en dat is klein?.... lijkt me sterk....

Ja die mevrouw en ik weten dat die kat geld kost ja en ze heeft er namelijk nog 1 een dame van een 1 ook bengaal en die wilde ze laten dekken door de kater maar ze slaat de kater eraf als die erop kruipt... dus heeft meneer een andere kandidaat gezocht

Ik woon in een autoluwe wijk waardoor er dus bijna geen verkeer in de straat is dus hier kunnen ze makkelijk vrij rond lopen en stelen als ze je spullen willen komen ze ze toch wel halen of hij nu binnenzit of niet....

Kijk ik ben hier niet om te vertellen wat jij moet geloven of niet dat mag jezelf doen, ik ben hier om het tegendeel te bewijzen en dat is het en ik kom hier met feiten en ga daar (ja echt waar) echt niet over jokkebrokken.....

ik sta niet luid te schreeuwen dat ik dierenliefhebber ben ik zeg gewoon dat ik dat ben en er zijn niet door mijn toedoen katten in een asiel terecht gekomen ik zorg erzelf voor... en in je eentje verander je echt de wereld niet hoor!

Het enige waar het mij omgaat is dat de katten een goed huis krijgen of bij iemand anders en anders hou ik ze zelf....


Zo is het nu nog wat duidelijker.....
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door pearlsofpassion »

Je snapt er echt niets van. Ach laat ook maar.

Proficiat dan met je echte halve bengaaltjes. Je kan er trots op zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
knetter75
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2011 20:37

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door knetter75 »

nou zeg,

dat is nou toch nog eens aardig dank je wel passionofpearls...... :eclap:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Adriana »

knetter75 schreef:inderdaad is er een award voor de snelst vertrekkende? ik denk dat ik m win
hoezo dat laatste bericht, dacht dat je al lang was vertrokken en we verlost waren van je ongein. :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Zuri »

Sodeknetter... Ben je er nou nog? ;-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door BillyJean »

wat een ontzettend slechte fokster om haar ongecastreerde katten buiten te laten lopen, dat is echt zo dom.

De kittens zien er ( zoals alle kittens) schattig uit. Ik hoop dat je een goed huisje voor ze vindt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Ilone »

Ik vind het ook een zeer slechte zaak van de eigenaresse van de kater om hem ongecastreerd buiten te laten lopen. Dat noem ik geen waardige fokster.
En van jou vind ik het ook een zeer slechte zaak om je ongeholpen poes buiten te laten lopen, en dat je haar 1 keer een nestje hebt laten krijgen. Je zegt wel dat je niet mee helpt met het overschot in de asiels, maar in feite doe je dat wel.
Voor elke kitten die jouw poes baart, bijven er weer kittens in het asiel en in de opvang zitten.
Tuurlijk is het leuk om een nestje te krijgen, kittens zijn leuk, lief, schattig cute, etc...Maar een kat wil geen nestje omdat het zo leuk is, voor een kat is het zelfs zwaar. Soms té zwaar.
Ik mag hopen voor het beestje dat je je aan je woord houdt en haar daadwerkelijk laat helpen...
Succes met de kittens..

Verder ben ik het overigens eens met Adriana.
Belofte maakt schuld.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Seetje1980 »

Hey knetter,

Succes met je gezinsuitbreiding. Ben blij dat alles goed is gegaan en dat moederpoes en kittens het goed doen. Nu maar snel met mams naar de DA om ze te laten helpen zodra ze hersteld is van de bevalling.

@ alle andere forum lezers. Ik ben het met jullie eens maar denk ook dat de boodschap nu wel is doorgekomen. Ik heb even terug gelezen en er zijn onderhand maar 3 berichten on-topic en de rest is alleen maar modder gooien en verwijten maken. Knetter weet nu wel hoe wij erover denken. En als hij/zij daar niets mee doet en alleen komt met "beledigende" berichten noem ik dat eerder aandachtsgeil dan onwetendheid. Maar goed deze 2 kittens zijn er nu en daar verander je niets meer aan. Nu maar hopen dat ze goed verzorgd worden en een goed tehuis vinden als ze de leeftijd hebben of inderdaad bij Knetter blijven. Mag wel hopen dat deze kittens dan ook geholpen worden, hoewel een nestje van die nieuwe kittens ook interessant is want die heeft dan een bengaalse opa :pdtmad3: .
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door pearlsofpassion »

Aandachtsgeil is wel het juiste woord.
Het eerste bericht was al gewoon uitdagen en de reacties waren vrij normaal en erg rustig als je ziet waarop er gereageert moest worden. Maar meneer moest al meteen gaan sarcastisch doen en uitdagen. Welja, dan krijg je dat soort zaken.
Hij komt er speciaal voor terug en er wordt gewoon duidelijk gemaakt dat we daar niet mee opgezet zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door nellebel »

en wij trappen er nog in ook.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door ayla »

Einde topic dus ;)??
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Seetje1980 »

wat mij betreft wel ayla :eclap:
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door silfje »

wat een mooie kittens!
Ik hoop dat je er een leuk tehuis voor kunt vinden, of ze zelf lekker houdt.
Het lijkt mij ook best leuk om een nestje met schattige kittens te hebben, maar laat dit liever aan de professionele fokkers over.
Een vriendin van mij heeft de pech gehad 2 kruising ras kittens gekocht te hebben met hartproblemen. Zij was helemaal gek van die halve persjes, helaas hebben ze beide de 3 niet mogen halen.

Ik vind dat je als je raskatten fokt, dit inderdaad beter kunt doen door de stambomen goed uit te pluizen en goed te onderzoeken op erfelijke ziektes, of gewoon een lief raskitten te kopen of kitten uit het asiel een tweede kans geven.

Dit is niet gebeurd, maar de kittens zijn er nu. Ik hoop dat ze heel mooi worden als ze groter zijn, en dat jij of het nieuwe baasje heel lang van ze mag genieten. Ik hoop dat je ergens goede informatie kunt vinden zodat je ze alle entingen en dergelijke geeft om een goede start mogelijk te maken. Jammer genoeg kan ik deze informatie niet geven omdat ik niet aan fokken of nestjes opvangen doe. Misschien kan google je helpen.

Het advies dat ik wel kan geven is dat het beter is om je poes te castreren. In de toekomst kun je haar dan met gerust hart buiten laten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Adriana »

knetter75 schreef: Ja die mevrouw en ik weten dat die kat geld kost ja en ze heeft er namelijk nog 1 een dame van een 1 ook bengaal en die wilde ze laten dekken door de kater maar ze slaat de kater eraf als die erop kruipt... dus heeft meneer een andere kandidaat gezocht
dit is denk ik een beetje ontspoorde topic over een vraag van welk ras de kater op de dekkingsfoto en de foto eronder was.
dat is dus een ongecastreerde bengaal volgens de eigenaresse met stamboom, die ze in de buurt los laat lopen.

ts heeft/had? een ongecastreerde poes loslopen en die is gedekt door deze kater.
en verderop zien we foto's van het resultaat van deze paring.
als je het vriendelijk wilt zeggen dan zijn het bastaardbengaaltjes, dus zonder stamboom, maar formeel zijn het htk's.

wij houden ons hier op het kattenforum geloof ik meer bezig met het welzijn en de verzorging van katten, dan het gemiezemuis over rassen en raskatten.. (zoals bijvoorbeeld kreten als halve bengaal of siamees of pers oid) ..

hoe gaat het trouwens met jullie bengalen sifje? tijd voor een foto-album?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie