Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
SteefenLoekie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2011 12:16
Locatie: beverwijk

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door SteefenLoekie »

inderdaad,

lijkt me ook fijner een maatje maar Loekie wil alle aandacht voor zichzelf!
het is een verwend klein mannetje.. wat wel grappig is me zus heeft 3 honden en daar is ie helemaal verliefd op haha het ziet er zo lief uit zit in te gluren en te knorreporren

maar weetje wat je kan doen, heb ik op tv gezien aan gewoon vragen mag ik me eigen kat een x mee nemen en als ze wennen na een tijdje dat de andere kat bij jou komt,
want je eigen kat denkt nu ook hallo dit is mijn huis dus je kan ze beter eerst aan elkaar voorstellen!

en trouwens soms janken ze echt als Loekie maar even denkt dat hij geen eten krijgt gaat ie toch rare geluiden uit slaan ik kan dat niet miauwen noemen sorry
bij een kind noem je dat toch ook niet praten als ze lopen te huilen voor een snoepje

succes in geen geval!

groet
stephanie en Loekie
Pootje van Loekie
Geepz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2011 10:55

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Geepz »

Ja Stefanie,

Die geluiden bedoelde ik dus ook, en noemde het inderdaad daarom ook janken want miauwen klinkt net wat anders.
Ja ik ga t allemaal rustig bekijken en geef hem natuurlijk de tijd om te wennen.
We zijn ook pas 2 maanden verder dusja wie weet heeft het bij hem wel wat langer tijd nodig.
We zien t wel.
Geepz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2011 10:55

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Geepz »

Ja Stefanie,

Die geluiden bedoelde ik dus ook, en noemde het inderdaad daarom ook janken want miauwen klinkt net wat anders.
Ja ik ga t allemaal rustig bekijken en geef hem natuurlijk de tijd om te wennen.
We zijn ook pas 2 maanden verder dusja wie weet heeft het bij hem wel wat langer tijd nodig.
We zien t wel.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou me er geen zorgen in maken dat het niet zou klikken tussen de katten.
Je gaat gewoon naar het asiel en laat je gevoel spreken welke kat bij de jouwe zou passen. Dan vind je echt wel het juiste, want jij kent je kat het beste.
Hij klinkt ook niet dat hij enkel meer aandacht van je wil, maar juist iets helemaal anders.

In de goede asielen kan je trouwens met een proefperiode werken zodat, je de nieuwe kan terugbrengen als het echt niet zo werken.

Bij volwassen katten kan je best voorzichtig koppelen omdat de eerste kat inderdaad denkt: dit is mijn huis!
Maar bij kittens is dat niet zo. Die zijn veel te erg geïnteresseerd ;-)
Meestal vallen er geen tot een paar blaasjes en wordt er wat afgetast en dan zijn ze vriendjes.
Eens de katten een jaar oud worden, begint het wel vaak moeilijker te worden als de kat geen soortgenoten heeft gekent bij het opgroeien. En na een aantal jaren wordt het dan zelfs onmogelijk om hem er nog aan te laten wennen. Dan zijn het solo-katten geworden.

Cuzco was ook 11 maand toen Luis (14 weken) hier kwam. En op een halve dag waren ze al aan het spelen.
Af en toe hoor je wel eens wat problemen bij koppelingen tussen kittens, maar dan is het vrijwel altijd de nieuwe (die meestal de kleinste is) die wat bang is. Dat trekt meestal na een paar dagen ook gewoon bij.
En meestal worden nieuwe kittens door andere kittens gewoon aanvaard.

Zelfs bij Dinie, waar een kitten bij 7 volwassen katten kwam, was het na 3 dagen blazen over en was Rik aanvaard...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door jennli »

Wij hebben volwassen asielkatten gekoppeld. Hoewel er niet gevochten werd, duurde het wel enkele weken voordat alle katten weer zichzelf waren. het heeft wat tijd nodig om echt aan elkaar te wennen. Al heel snel werd er vrolijk gespeeld.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Anne »

Tja een kind kan janken maar het kan ook huilen...Klinkt net iets meer respectvoller dan janken

In ieder geval, je hebt zelf een dier in huis genomen en je hebt de verantwoordelijkheid daar zo goed mogelijk voor te zorgen, vrijwillig op je genomen.
Ik zou zelf eerst naar het asiel gaan om er een poes bij te zoeken, meest asielpersoneel kent hun katten heel goed en kan jou vertellen of de kat die jij uitzoekt geschikt is voor binnenshuis en voor je andere kat.
De meeste asielen hebben ook en proefperiode, mocht het niet klikken dan kun je de kat weer terug brengen.
Ik zou dat eerst proberen, mocht jouw kater nou echt een sologeval zijn, dan kun je de schuttingen toch ophogen ( hebben wij ook gedaan) en de tuin afzetten? Wat heeft zoiets met je buren te maken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
JohnP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2011 18:34
Locatie: Spijkenisse

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door JohnP »

Een schutting mag niet hoger zijn dan 180cm als erf afzetting dat geld voor de voor en achtertuin.
Ik ken namelijk een schrijnend geval daar over.
De buren van mijn schoonmoeder hadden katten en lopen buiten maar ook in de tuin van de omliggende buren.
Door geklaag van die buren hebben zijn dus deschutting verhoogt het heeft een week gestaan boven de 180cm mocht niet.
Moest special aan gevraagt worden en dat werd ook nogeens afgewezen ze zijn uit eindelijk verhuis naar een vrijstaand huis( dijk woning ) waar de katten en poezen de vrijheid hadden.
Geepz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2011 10:55

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Geepz »

Onze schuttingen zijn lager dan 180 het zijn echt van die schuttingen die je normaal in je voortuin zou zetten.
Het heeft ook niks met de buren te maken maar met de woningbouwvereniging. Daarvan mogen ze niet verhoogt worden.
Dus vandaar dat het zo lastig is om me tuin af te zetten.
Snappie?
SteefenLoekie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2011 12:16
Locatie: beverwijk

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door SteefenLoekie »

je heb wel gelijk maar ik noem het toch echt janken,

een vriendin van mij had ook een kitten die in het begin niets van mensen moest hebben
en opeens in hun armen hing het is gewoon een kwestie van wennen want nu willen ze niets anders dan knuffelen en gek doen..

wat ik me afvraag, kan je beter mannetje mannetje koppelen of vrouwtje vrouwtje of gemengt:p
haha

groetjes
Pootje van Loekie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Nyncke »

Maakt niet zoveel uit of je kater/poes of hetzelfde geslacht bijelkaar zet.

Ik wil zelf geen katers meer omdat ze ondanks castratie toch vaak gaan sproeien of plasproblemen geven.
Katers bijelkaar heb je bovendien wat meer kans dat het dan tegen elkaar op gaat sproeien/plassen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Anne »

Hier heel andere ervaringen met katers. Alleen maar sproei of plasproblemen nadat er blaasgruis was geconstateerd.
Gewoon goed op tijd laten castreren, dan hoef je geen problemen te hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Kattenbella »

Op de schuttingen van toegestane hoogte kan je gaas naar binnen toe schuin aflopend plaasten. De katten krijgen hier geen grip op. Wat ook kan is pvc buis, eventueel draaiend. Ze kunnen er dan niet op springen. In de topic over rennen enz staan hier voorbeelden van.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door castratenkoor »

Nyncke schreef:Maakt niet zoveel uit of je kater/poes of hetzelfde geslacht bijelkaar zet.

Ik wil zelf geen katers meer omdat ze ondanks castratie toch vaak gaan sproeien of plasproblemen geven.
Katers bijelkaar heb je bovendien wat meer kans dat het dan tegen elkaar op gaat sproeien/plassen.
Op tijd castreren en goed verantwoord voer zonder granen en je hebt nergens last van. Ik kan het weten met 8 castraat katers.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door Lovecat »

Ik zit er aan te denken onderzoek (wat ik als afronding van de studie kattengedrag moet doen) te doen over of de combo kater/poes/ poes/poes of kater/kater het minst/meest problemen geeft.

Ik heb alle mogelijk combo's gezien in mijn omgeving en in principe gaat alles wel goed als de karakters goed matchen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar alleen katers. Toen ik mijn moeder mededeelde dat ik een kater ging adopteren zei zei; nee joh, neem een poes, katers zijn sproeiers (kat van m'n ouders heeft heel veel sproeiproblemen gehad, dus is haar angst), niet geluisterd natuurlijk en ben blij met mijn 2 katers; gecastreerd op 6 maanden en 1 is blaasgruiskat; nog geen sproei hier gezien....
SteefenLoekie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2011 12:16
Locatie: beverwijk

Re: Mijn kat wil naar buiten maar dat kan niet

Bericht door SteefenLoekie »

oke,

nou loekie heb als ik het weet nog nooit gesproeit! gelukkig maar.
maar als je ze helpt is dat ook anders voor hun lichamelijke ontwikkeling?
loekie is een klein mannetje vooral als je naar de katers in de buurt kijkt is ie veel kleiner!

groet
Pootje van Loekie
Plaats reactie