Bram en zijn verprutste darmen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bram en zijn verprutste darmen

Bericht door pearlsofpassion »

MarjanR schreef:Neh, ik zou ook alleen de kat die het nodig heeft de laxeer geven hoor.
Rangorde of niet... toedeloe
Ik geef het ook niet om de rangorde he :-)
Als ze ik zou vinden dat het niet moet, dan zou ik de kat die het moet krijgen apart nemen of moeten de anderen maar op hun kin kloppen.
Toen Kleintje verstopt zat moest ze het dagelijks krijgen. Dan kregen de anderen het ook niet hoor (stel je voor).
Maar Kleintje wil het niet meer van mijn vinger likken als er iemand voor haar geweest is, en Luis kan niet tot het laatste wachten... Vandaar dat ik de volgorde aanhoudt.

Ik geef het hier echt maar om de paar weken. Ik vind het wel goed om de darmen eens goed door te laten lopen. Zeker omdat een kat zowiezo al minder balast en vezels binnen krijgt dan hij van nature zou hebben, en dat laat de darmen goed werken.
Als ik zie dat er echt duidelijk meer haar mee naar buiten komt, dan weet ik dat het goed is, het af en toe eens te geven en zo verstoppingen zoals vorige keer bij Kleintje te voorkomen.

De DA raadde aan het tijdens de rui 2 keer per week te geven. Zoveel ga ik misschien niet doen, maar een keertje per week als het haarverlies het ergste is, lijkt me niet slecht...
En het is beschermend voor de darmen.
Ik zou het zeker niet tegen diaree geven (mijn jongen waren ook niet echt aan de dunne) maar hun hoopjes vielen wat meer uiteen dan de mooi gevormde drollen die Kleintje produceert. Sinds ze dat middel gehad hebben is dat bij de jongens ook veel beter (dus ze gaan er zeker niet van aan de dunne). Al kan het feit dat het op lange termijn beter is, natuurlijk ook aan het voer liggen :eshifty:
;-)
Ik denk alleszins dat het zeker geen kwaad kan zolang je niet overdrijft! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie