Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Probleemkat

Bericht door Cari »

marliesmeershoek schreef:Cari,
ik heb wel een antwoord gerstuurd maar zit nog te kort op KF om precies te weten hoe het werkt, dat pb'tje is dus niet overgekomen. Dat idee van de oude man die een poes wil hebben dat geaaid wil worden is dus geen goed idee, en als je alles gevolgd hebt weet je waarom ik Tim een beter huisje gun dat dat hij nu heeft.
Ik word niet goed van al dat commentaar van mensen die niet kunnen lezen.
Wie leest er hier nu niet goed??? Ik zeg dat ik niet weet hoe hij er tegenover zal staan dat de poes niet geaaid wil worden. Dat heet woorden verdraaien.
Het feit dat Marlies al een aantal probleemkatten heeft gehad, zegt mij op zich niets. Een kat krijgt al gauw dat stempel. Ik wil best geloven dat ze het beste voor haar katten wil, maar veel inzicht zie ik niet. Als je ook maar iets van katten snapt, weet je dan een 11-jarige solo-kat die niets gewend is, niet blij wordt van een drukke kater. In haar eentje is Rakker blijkbaar ook niet happy, want die schijnt de druk te voelen van iemand die toch -als ze eerlijk is - meer van de kat wil dan ze beweert.
Wellicht weten sommigen meer van de situatie en natuurlijk kan dat verschil maken. Ik reageer alleen op wat ik lees. En ik lees goed.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Probleemkat

Bericht door jennli »

Gaat dit nog over het belang van de twee katten?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Cari,

Met alle respect vind ik je reactie's respectloos naar een mevrouw van 76 *!!* die het allebeste voorheeft met haar dieren.
Marlies verdraait geen woorden, Rakkertje wil niet aangehaald worden, Timmie wil daarentegen veel meer aandacht, en wil naar buiten (wat niet kan)
Oordelen vanaf afstand is ZO makkelijk, maar in dit geval niet juist. Marlies heeft haar best gedaan om het Rakkertje naar haar zin te maken door juist er een wat rijpere kater bij te zetten (Timmie) als speelkammeraadje, dit op advies van een "zweefmiep" zoals jij het noemt.

Vergeet 1 ding niet! Zo'n "zweefmiep" kost klauwen met geld wat deze lieve mevrouw dus heeft gespaard om haar Rakkertje gelukkiger te maken.
Beetje meer respect zou je niet misstaan.

En dat Marlies al 3 probleem / traumakatten heeft gehouden verdient volgens mij alle lof?!
En die zijn met liefde oud geworden, geloof me.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Probleemkat

Bericht door Cari »

Ten eerste: respect heeft wat mij betreft niets met leeftijd te maken.
Marlies verdraait geen woorden, Rakkertje wil niet aangehaald worden,
Dat weet ik. Maar jij leest blijkbaar ook niet goed. Ik zeg dat ik niet weet hoe de man gaat reageren op een kat die niet geaaid wil worden. Dat zou ik moeten vragen, maar dat hoeft niet, want mevrouw heeft al besloten dat meneer een poes wil die aangehaald wil worden :???: .
Ik zei al dat ik begrijp dat Marlies het beste wil, maar de goed bedoelde gratis adviezen die ze hier krijgt, worden afgewimpeld, terwijl er wel klauwen met geld, zoals jij dat noemt. naar een zweefmiep gaan. Je weet Rob, dat ik geen blad voor de mond neem, behoorlijk wat inzicht in kattengedrag heb en redelijk goed weet wat kan werken en wat niet. Bij mij staat altijd het belang van de kat voorop en als daarbij mensen gekwetst worden, so be it. Meestal komt dat doordat je de vinger op een zere plek legt en dat wordt meestal niet gewaardeerd. Tim kan prima naar het asiel terug en heeft daar de beste kans om snel een beter passend thuis te vinden. Waarschijnlijk is Marlies dat zelfs verplicht en mag ze de kat niet eens zelf herplaatsen. Nu houdt ze een situatie in stand die voor alle partijen k*t is. Waarom?
Maar goed, ik begrijp dat geen enkel advies hier ingang gaat vinden, dus ik trek me terug. Good luck!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Probleemkat

Bericht door MarjanR »

Oeps, dat is inderdaad waar.
Een asiel kat mag je niet zelf herplaatsen ;)
(Tenminste niet het asiel waar ik Teun vandaan heb.)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door Admin »

Beste mensen,

Ik vind het prima als er wat heftiger gediscussieerd wordt, maar probeer elkaar wel gewoon met respect te behandelen en probeer bij het onderwerp te blijven. Er is wel een verschil tussen 'geen blad voor de mond nemen' en je mening opdringen. Het zou zonde zijn om hiervoor weer eens een topic te moeten sluiten omdat het onnodig escaleert in een ordinair vloek- en scheldtopic.

Alvast bedankt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Asiel is op de hoogte!!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Probleemkat

Bericht door Lovecat »

Oordelen vanaf afstand is ZO makkelijk, maar in dit geval niet juist
En hier zegt Rob iets, wat we allemaal in acht moeten nemen, vind ik.
Er wordt vaak niet goed gelezen hier en wel snel geoordeeld. Het internet is nu eenmaal een plaats waar woorden anders kunnen overkomen en als we dat in ons achterhoofd houden, dan hoeft er volgens mij niet zoveel 'gekibbeld' te worden.

Ik heb hier ook weleens gezegd dat ik dacht dat Dex buiten gelukkiger zou zijn en dat ik hem dan zou herplaatsen, net als Marlies hier oppert voor haar Tim. Daar werd ook behoorlijk heftig op gereageerd en er werd OOK niet goed gelezen; ik ben dan geen 76 (en daar moet ik Cari gelijk geven; respect heeft niks met leeftijd te maken) maar ik vond ook dat er 'raar' gereageerd werd.

Laten we voorop stellen dat we allemaal het beste voor onze katten willen, en niet iedereen heeft 30 jaar ervaring met (probleem)katten, en fouten maken is menselijk, kom op mensen!

Marlies; ik heb geen advies voor je, zoals ik al schreef ben ik zelf een beginneling, maar ik weet zeker dat je het beste voor je katjes wilt, dat LEES IK in ieder geval uit de berichten, heel veel succes ermee. Ik vind het top dat je Rakker wil houden, ondanks dat het met Tim beter klikt, dat zegt toch wel wat! Ik hoop echt dat er een goede oplossing komt voor jullie..
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Dankjewel Natasja, en zo is het, ik heb erg getwijfeld, dat geef ik toe, maar uiteindelijk gekozen voor het meest eerlijke. Rakkertje zou alleen gebaat zijn met een plekje bij een gedragsterapeut alhoewel ik daar nu ook niet meer zo veel vertrouwen in heb. Ik heb gewoon stom gehandeld tegen beter weten in. Het asiel waar Tim vandaan komt heb ik ingelicht en je hebt best kans dat hij terug moet, dat ik niet zelf mag zoeken, dat zou ik vreselijk vinden, maar dan heb ik geen keus. Ik heb er echt slapeloze nachten van maar nu zijn er 3 wezens die het niet naar hun zin hebben en Tim is zo leuk, die vindt wel weer een ander huisje maar Rakkertje niet, dat zou ze ook psychisch niet aankunnen dus die blijft lekker bij mij met haar eigen verstopplekjes en eigenaardigheden.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Cari, even nog één ding. Met respect bedoel ik dat je even in acht moet nemen dat mevrouw afgelopen November / December van zowel haar dochter als zoon definitief afscheid heeft moeten nemen. Voor jou staat het kattengeluk voorop, en zo hoort het ook, en op dit moment voor Marlies ook. De kat(ten) is alles wat ze nog heeft! En dat jij recht voor zijn raap bent, weet ik. Maar als te goed. Maar ga niet voorbij aan onstane omstandigheden die door haar, en mij ook niet voorzien waren.
Respect naar elkaar toe kost niks, en is oh zo makkelijk te onderhouden.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door daantje »

Marlies, dit is echt een probleem :???: . Ik kan je geen kant- en klaar advies geven, daarvoor heb ik te weinig ervaring, maar ik wil je wel heel graag alle kracht en sterkte toewensen om tot een besluit te komen waar je je in kunt vinden. Neem daar in elk geval wel de tijd voor!
Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Mijn besluit staat vast, Rakkeretje blijft.
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Nou ik wil hier toch even iets kwijt. Als jullie goed terug kijken dan zullen jullie gauw merken dat er een bepaalde groep mensen erg veel vragen hebben gesteld. Zo ook Cari! Uit de reacties die van merdere kanten komt lijkt het haast dat het werd uitgelegt als aanvallen. Mijn uitleg is dat Cari, ik en anderen mee hebben geprobeert te denken. Alle adviesen werden beantwoord met nee of maar. Dat geeft niet want zo kan er rekening gehouden worden met de mening van mevrouw en verder nagedacht worden. Maar eerst wordt geadviseerd of hij niet herplaatst kan worden neeeeeeee dat wil mevrouw niet, geen probleem! Dus we denken weer mee over een andere oplossing. En dan mag Tim ineens wel weg. Zo ook dat het een binnenkat is en ineens is het een buitenkat. Tja is het dan gek dat mensen die zich werkelijk gedachten maken er een beetje boos op reageren? En behalve dat vind ik dat in eerste instantie GEEN sprake was van gebrek aan respekt. Misschien ligt het aan mij maar heb ik het idee dat velen zich wel in mevrouw kunnen verplaatsen maar niet in Cari. Ik denk en dacht precies als haar. Ik heb mijn mond gehouden en afstand genomen van dit topic omdat het mij al gauw verspeelde energie leek om nog te reageren.
Als laatste wil ik even zeggen dat de toon misschien niet respectvol was maar was het dat alleen van Cari. Mijn inziens is dat niet zo!!!
Ohja en dan zeg ik toch...ik maakte een paar voorstellen en steeds was het nee ik heb wel ervarin en dat weet ik wel dat kan niet en weet ik veel. Maar wat wil je dan wel horen? Ik had al gauw het idee dat hier NIET geholpen kan worden
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Nadia,

Ik denk dat je het niet goed begrijpt. Marlies heeft Rakkertje al ruim anderhalf jaar, en voelt zich min of meer "verplicht" haar bij haar te houden, juist omdat het een moeilijke, niet sociale kat is, die verder kansloos zal zijn. Tim daarentegen is een gezelligerd, maar die moet ze dus laten gaan, omwille van Rakkertje. Dat is HAAR besluit, en daar moeten we het denk ik maar mee doen, is het niet? Hou er in vredesnaam even rekening mee dat mevrouw 76 is, en overloopt van emoties omtrent het verlies van haar dochter en zoon.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Ik denk dat jullie mij juist niet begrijpen want een van mijn adviesen was om Tim weg te doen. Dat wou zij niet omdat zij er een klik mee had. Ook dat begreep ik heel goed. Maar mijn advies om haar poes (even naam kwijt) dan maar te "dwingen" om haar te vertrouwen zovan eten dicht bij mij of maar niet werd afgewezen en op gereageer van oppakken kan niet derwijl ik juist zij dat als de poes wel eet negeer haar. Ik weet niet maar of ik schrij niet goed of het valt niet te lezen of er werd niet goed gelezen. Ik wou mevrouw altijd in haar waarde laten, haar beslissingen laten nemen maar wist het dan ook niet meer. Lees mijn berichten maar! En dan de reactie. Dan merk je gauw waarom ik geen zin meer had om mee te denken, wat ik echt wel deed hoor!
Wat haar zoon en dochter en leeftijd betreft wil ik er rekening mee houden maar kon ik dat niet want dat kan ik nergens zien. Tenminste niet in eerste instantie.


Marlies, gecondoleerd en veel sterkte met het verlies.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie