Kat met melanoom

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

weer een update:

klein maandje geleden inmiddels en met Zorro gaat het uitstekend.
de momenten dat ie weer de oude lijkt te worden komen vaker terug,snapt niet hoe dat kan en ook de da staat verbijsterd.
hij eet ,stoeit,zeurt als gewoonlijks,wat wel blijft is dat ie momenten heeft dat ie afwezig is.
ik zet een bakje eten voor 'm neer en hij kijkt wat ie ermee moet doen :roll: zelfs als ik het onder zijn neus stopt,hij blijft dan naast het eten zitten en plots begint ie te eten,vreemd :?: :?: :?: omdat het buiten verwachting zo goed gaat laat ik binnenkort weer foto's maken,want stel dat het melanoom is gekrompen dan zou ik ook met de dosering van prednison omlaag kunnen,iets wat de da mij op dit moment sterk afraadt.
afijn hoop dat het zo door gaat want het is werkelijk te gek dat ie er zo vrolijk bij loopt :edance:

greetzzz allemaal , cyril
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met melanoom

Bericht door Adriana »

fijn te horen dat Zorro het zo goed doet, k ben hardstikke dol op dit soort berichten en dank je wel dat je even terugmeldt.
je zou voor zijn afwezigheid kunnen kijken bij cholodin bv NML health maar het lijkt me niet hinderlijk, gezien de algehele positieve situatie hihi! knuffels voor Zorro! :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

vandaag heeft mijn da contact gehad met de oncoloog.
dit n.a.v mijn vraag om de prednison dosis te verlagen,helaas zal zorro zeker een jaar lang door moeten gaan met de huidige dosis( 2x daags 5mg ) wat hoog is en pas hierna voorzichtig proberen omlaag te brengen.volgens de verwachting van de da heeft hij +/- 1 1/2 jaar nog te gaan.
als ik bedenk dat ie bij het eerste consult nog slecht 2mnd zou leven,dan is dit een prachtige bericht,kijk ik naar zijn leeftijd,dan word ik wel een beetje treurig. :-(
maar goed voor hetzelfde geld hadden we hem niet meer en als je ziet hoe die nu is ben ik alleen maar blij :grin: op dit moment geen spoortje van pijn en hoop dat dit lang zal weg blijven :epray:
de da en de oncoloog zijn tevreden omtrent zijn situatie :eclap: maar zijn bang wanneer de dosis omlaag wordt gebracht het een te grote impact zal hebben op Zorro en dan wordt het erg moeilijk om het weer te herstellen :-(
dus binnenkort weer een echoscopie laten maken en kijken of het melanoom kleiner is geworden :epray: ,stabiel is of erger..........brrrrrrr
tot zover en laat het weer weten wat er van de echoscopie is geworden.

greetzzz allemaal :cathappy:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat met melanoom

Bericht door Ilone »

Kijk eens wat een verschil, anderhalf jaar of 2 maanden!
Hopelijk heeft hij de rest van zijn korte leventje een heel goed leven bij je, maar volgens mij hoef ik me daar geen zorgen om te maken ;)
Nu maar hopen dat de echoscopie geen vervelende dingen laat zien...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met melanoom

Bericht door Adriana »

poetsie schreef: de da en de oncoloog zijn tevreden omtrent zijn situatie :eclap: maar zijn bang wanneer de dosis omlaag wordt gebracht het een te grote impact zal hebben op Zorro en dan wordt het erg moeilijk om het weer te herstellen :-(
dus binnenkort weer een echoscopie laten maken en kijken of het melanoom kleiner is geworden :epray: ,stabiel is of is gegroeid...
maarre Cyril, wat is er op tegen om door te gaan met tabletjes prednison, nu blijkt dat Zorro het er goed op doet? en dat vooruitzicht van anderhalf jaar, is dat van je da of van de oncoloog? en fijn dat het eigenlijk relatief zo goed met hem gaat.. k duim voor jullie dat bij de echo het melanoom in ieder geval niet groter is geworden.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

klopt ik ben ook heel heel erg blij dat het zo goed gaat met Zorro :edance:
maar weet ook dat op de lange termijn zo'n hoge dosering slecht is voor zijn andere organen :!:
wat de da ook heeft bevestigd

maar voorlopig is het genieten om te zien hoeveel schik die heeft :lol: vooral die nu weer naar buiten mag en zeurt als vanouds.
ook die kleine dingen zijn mij veel waard ;-)

ik houd jullie op de hoogte en dank voor jullie belangstelling :pdthb:

greetzzz cyril

edit:
dat vooruitzicht komt van de da maar ook een andere oncoloog heeft dat mij verteld
denk dat de volgende echoscopie meer duidelijkheid zal geven.
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

Vandaag weer een echoscopie laten maken en wat denk je:

:drum: :drum: :drum: .............

De nieren zijn aan het herstellen jawel jawel jawel :!: :!: :!:

in het kort:
ik had vandaag een andere radioloog en die vroeg mij of de eerste diagnose officieel bevestigd was,wat dus niet was. :???:
afijn na de echoscopie en met de eerste diagnose erbij kwam de radioloog tot de conclusie dat er nog wel vocht achter zijn nieren zat maar dat de nieren toch wel aan het herstellen zijn.
ik denk dat de eerste diagnose ietwat voorbarig was zonder het goed te overleggen met een internist,wat nu wel is gebeurd :grin:
op grond van de echoscopie en de vooruitgangen die Zorro nu boekt,denkt de radioloog en internist dat het een lymfoom of een nierbloeding is en hoogst waarschijnlijk het laatste.
als het een nierbloeding is geweest dan zal Zorro altijd een zwakke nier blijven houden maar wel een lang leven i.t.t. de eerste diagnose.
vandaag of morgen een gesprek met de da over hoe verder,waarschijnlijk voorzichtig afbouwen van de prednison.
morgen als ik meer weet weer een verslagje.
maar eerst :edance: :edance: :edance: want wie had dit ooit durven hopen :multi: :multi: :multi: :stampen: :stampen: :toost: :toost: :thup:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met melanoom

Bericht door Adriana »

hoi Cyril, wat een goed nieuws is dat en goed van deze radioloog dat ie beter heeft gekeken en beter heeft overlegd.
als ik het goed begrijp moet je dus voor de rest van zijn leven zijn nieren heel erg ontzien, dus nierdieet en missch wat medicatie..
heb je zijn nierwaardes? en is ook fosfor ip gemeten en zijn bloeddruk?

en voorzichtig afbouwen prednison...
jeetje, dat had je niet gedacht en wat fijn voor jullie! :pdtura1:

dus we zien poetsie binnenkort terug in de niertopics... voor de tips+trucs en goeie raad en meedenken..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

ga ik zeker doen maar eerst :pdtalc: :pdtalc: :pdtalc: :mmwhistle: :mmwhistle: :mmwhistle: met Zorro

greetzzzz
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met melanoom

Bericht door Adriana »

:pdtura: hi hi hi! vergeet niet, naast al die drank, grote knuffel voor Zorro..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

:lol:
dank je Adriana en vooral jij voor al je goede adviezen en steun :pdthb: :pdthb: :pdthb:
poetsie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2010 22:09

Re: Kat met melanoom

Bericht door poetsie »

vandaag een plan opgesteld met de da en vanaf vandaag lekker afbouwen met de prednison :eclap:
moet ongeveer over een mnd prednison vrij zijn en dan maar :epray: dat het goed gaat
vervolgens hierna nog een test voor de nieren en als dat goed is mag Zorro weer een hoop eten :edance:
morgen mag ie weer lekker genieten van het lente zonnetje :lol: :lol:

greetzzz een hele blije baas :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat met melanoom

Bericht door nellebel »

heeeeerlijk zulk nieuws. Sta er iedere dag van te kijken wat er toc hveel wonderkatjes zijn op dit forum. go zorro go
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat met melanoom

Bericht door Adriana »

ùhh.... hier geen wonderkat maar een niet goed geinterpreteerd echo-beeld en diagnose, die bij nader inzien (oeps en gelukkig!!) niet klopte.
nu maar hopen dat de prednison voor niet al te veel bijwerkingen heeft gezorgd.. let je op Zorro's drinkgedrag...? want een bijwerking kan diabetes zijn.., maar het schijnt vooral bij injecties voor te komen en veel minder bij de tabletvorm.

je da zal er wel op letten en houd zelf ook in de gaten dat bij het bloedonderzoek over een maandje naast de gebruikelijke nierwaardes en fosfor ip ook de fructosaminewaarde wordt gemeten. dat is een langere termijn bloedsuikerwaarde, waaraan je kunt zien hoe de stofwisseling/alvleeesklier het intussen doet en die is niet aan stress onderhevig.
en dan toch de nieren verder niet al te erg belasten met eiwitbeperkt voer en missch wat medicatie om het systeem beetje vrij te houden van eiwitafvalstoffen.

:eclap: leve Zorro en hoop dat je nog heel lang lekker in het zonnetje mag liggen soezen.. :grin:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met melanoom

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws en ik duim dat alles goed blijft gaan! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie