Hi Adriana.
Ik begrijp je felheid absoluut. Je hebt aan de lijve ondervonden wat het met je katzeltje kan doen.
Echter wil ik herhalen wat ik een tijd geleden hier in het topic schreef.
ALLE medicatie heeft bijwerkingen. Niet één medicijn uitgezonderd.
Ik geef een klein voorbeeld; MacSamuel mag ik ABSOLUUT niet aan Moos-e-poos geven.
Daar gaat ie hardstikke dood van ivm HCM.
En dat is nog niet eens een medicijn die artsen voorschrijven
Ik heb de Metacam nu met m'n eigen da besproken.
Hij kwam zelf met de site metacamkills.
Ze zijn er duidelijk wel van bewust wat het medicijn kan doen, en de slechte bijwerking ervan.
Ik heb geen medicijnen gestudeerd. Ik kan dus eigenlijk niet veel zeggen over het hoe en wat.
Maar ik vind de site op 1 manier wel goed, zodat we worden gewaarschuwd voor het gebruik.
Aan de andere kant (en daar zijn ze in de US erg goed in) is het een gigantische opruiende site.
En ja, jij gaat er wel een klein beetje in mee.
Er is precies zo'n site over een medicijn wat ik zelf nu al redelijk lang gebruik.
Het is een opruiende site, en als je dat leest dan durf je zo'n pilletje niet eens aan te raken.
Nou ik kan je vertellen dat ik
HEEL ERG GELUKKIG BEN dat ik dit medicijn ooit het voorgeschreven heb gekregen.
En dat in mijn situatie ik niets, maar dan ook helemaal niets, herken van wat daar geschreven wordt.
En morgen (bij wijze van spreken) wordt er een site opgebouwd met een andere naam.
Bijvoorbeeld aspirinekills.com.
Ik heb zelf m'n conclusie getrokken, en m'n da is het er niet helemaal mee eens, maar begrijpt me wel.
Ik ga geen kuurtje metacam (of wat voor een pijnstiller dan ook) geven aan m'n katten.
Ik ga de oorzaak van de pijn opzoeken en die bestrijden.
Tenzij ze op het einde van dit leven zitten, dan neem ik wel pijnstillers.
Maar dat is een ander verhaal.
Wat ik wil zeggen is; daag je da uit.
Leg hem uit wat jouw idee is mbt metacam, vraag hem waarom hij toch voorstelt om dit te geven. Ga er met open visier in, en ontvang dan ook echt wat er wordt verteld.
Ik heb ook voorgesteld om andere pijnstillers te gebruiken (die met chinese kruiden etc).
En wat ik toen hoorde trok ik wit weg.
Berengal wordt er gebruik in die medicijnen.
Je weet toch wel hoe dat wordt gewonnen, toch?