Speedy is al een blaasgruispatiëntje. Heeft hier medicijnen voor gehad en staat op dieetvoer.
Laatste controle van de urine (paar weken geleden) was goed, geen gruis meer aanwezig.
Daarnaast heeft hij wel 2 kleine plasje gedaan, en zal waarschijnlijk niet veel gedronken hebben na donderdag. Donderdag bij de DA is rond 17.00 ontlasting handmatig uit de darmen gehaald, op de foto die daarna is gemaakt was te zien dat er nog wel keutels in de darmen zitten. Daarnaast eet hij gewoon goed, dus er móet gewoon ontlasting in zijn buikje zitten, alleen hij krijgt het er, om wat voor reden dan ook, niet uit! En aangezien hij erg veel pijn aangaf aan zijn rug, ben ik toch bang dat dát de oorzaak is.
En wie weet hoe lang hij er al last van heeft gehad. Wie weet kon hij al langere tijd niet goed plassen door de pijn in de rug, en is daardoor gruis gekweekt. Ik weet het niet
Ik weet wat de gevolgen zijn van niet kunnen plassen.
Ik stel je bezorgdheid overigens wel op prijs hoor! Echt wel!
En ik ben blij dat je zo meedenkt. Echter ik denk niet dat het een blaasobstructie is.
Ik ben zelf bang dat het uit de rug komt, en dat tóch een MRI zal moeten uitwijzen of dat zo is.
Maar eerst maar overleggen met een arts straks.
Liever breng ik hem nergens heen het weekend, en ga ik maandag naar mijn eigen DA. Die weet namelijk hoe en wat met Speedy.