Advies gevraagd voor het volgende: 3e kat/kitten erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
ayla
Tijger
Tijger

Re: Advies gevraagd voor het volgende: 3e kat/kitten erbij?

Bericht door ayla »

hoi en welkom,

Je hebt totaal geen garantie dat het goed gaat als je een ander poesje uit een ander nest erbij hebt, net zomin dat je dit hebt bij broer en zus. Is altijd maar weer afwachten. We kunnen het gewoonweg niet van tevoren weten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Een kitten heeft een speelkameraadje nodig. Broertje, zusje, vriendje, vriendinnetje, maakt niet uit!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Mariejose
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mariejose »

Ja dan is het gewoon een gok of je het goed doet,niet dat ik veel van huis ben maar als het een keer voor komt dan hebben ze elkaar.Ik zal er eens goed over denken.
Groetjes Mariejose
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Meestal gaat het goed hoor! Het kan natuurlijk altijd mislopen, maar dat is altijd zo met katten combineren.
Met twee kittens komen ze normaal snel overeen maar later kan niemand zeggen. Zelden groeien ze uit elkaar.
2 katers gaat echt bijna altijd goed, een poes durft al eens moeilijker worden.
Laat ze gewoon zowiezo op 6 maand helpen en dan blijven ze wel lief. Niet wachten tot ze krols worden, nergens voor nodig en te veel risico.

Maar gelijk wat je kiest, het gaat met twee kittens bijna altijd goed. Ik zie dus ook niet in waarom je een ander katje zou nemen dat uit dezelfde nest. Twee nestgenootjes zijn toch super leuk?
Je moet natuurlijk zelf kiezen

Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mariejose
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mariejose »

Nu ik ben er uit ik kies voor broer en zus,Ik kan ze 30 of 31 oktober ophalen.
Het is jammer dat ik geen foto kan plaatsen ik ken deze site nog niet zo goed.Maar dat komt nog wel als ik maar lang zat op zit.Ik ben de honden site gewend was wel makkelijker als deze site.Dat katertje dat er bij komt dat lijkt veel op die van jou Valerie.Het poesje heeft veel weg van een lapjes poes.
Groetjes Mariejose
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Veel plezier met de kittens. Lijkt me een goede keuze.
Wanneer je je weg een beetje gevonden hebt op de site kun je veel meer vinden over kittens en hun gedrag (ten aanzien van jou en ten aanzien van elkaar).

Ik ben er ondertussen uit hoe de nieuwe man gaat heten.
Bartje :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

leuk! Moos, Teun en Bart :) klinkt goed!

wat fijn dat je toch voor 2 katjes gaat Marie-Jose. Geniet er maar van! duurt nog een maandje maar lekker vaak kijken en knuffelen maar!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Nog een maand! Ik leef met je mee! Toen ik twee maand op Cuzco (foto ;-)) moest wachten dacht ik dat ik het nooit zou overleven! :-)
Maar je krijgt zoiets prachtigs! 2 kittens! Er is maar 1 ding beter dan 2 kittens.... ... 3 kittens! :lol: :lol: :lol:

Nee serieus! Ongeloofllijk veel plezier ermee. En als het katertje niet alleen van uiterlijk op onze Cuzco lijkt zal je geen moment spijt hebben van je keuze! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mariejose
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mariejose »

MarjanR schreef:Veel plezier met de kittens. Lijkt me een goede keuze.
Wanneer je je weg een beetje gevonden hebt op de site kun je veel meer vinden over kittens en hun gedrag (ten aanzien van jou en ten aanzien van elkaar).

Ik ben er ondertussen uit hoe de nieuwe man gaat heten.
Bartje :)
Ze hebben hem brutus genoemd maar ik denk dat ik dat verander,moet ik over na denken.
Het poesje heet jolleke en dat laat ik zo vind het wel een leuke naam,
Groetjes Mariejose
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

bij mij is het heel goed gegaan ondanks dat ik wat beginnersfouten maakte. heb er zelfs een topic over gemaakt. misschien heb je er iets aan.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... en#p433417
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Hey achtpuntzes, ik heb je topic gelezen.
Thanks. Ik was inderdaad van plan om de kitten in de logeerkamer te laten en het voor m'n andere heren zo "normaal" mogelijk te laten.

Ik weet hoe mijn Moos gaat reageren ivm Teun die hier 6 weken terug kwam.
Ff neusje erin en dan omdraaien en verder gaan met wat de dag te brengen heeft (je ziet hem bijna schouderophalend weg lopen met een denkwolkje "pffff, heb je haar weer. Nah, het zal wel"
Van Teun weet ik het niet, dat is even in de gaten houden.
Denk dat Teun er niet heel veel moeite mee heeft, in het asiel hield hij zich ook een beetje afzijdig van de andere katten. En was hij als enige die dacht dat ik wel lief zou zijn, dus meer op mij gericht dan op andere katten.
Maaaar hij heeft hier nu natuurlijk zijn territorium gevonden. En ik ben benieuwd hoe hij reageert op Bartje. Hij ruikt natuurlijk nog wel naar kitten, dus hopelijk is het geen bedreiging voor hem.
Het zal ook moeilijk sturen zijn als het voor Teun wel een probleem is, aangezien Teun redelijk onzeker is. En dus zal elke ingreep van mij voor hem best angstig voor hem zijn.
Dus ik hoop op een "natuurlijke" acceptatie. En dan zal ik zoveel mogelijk de kitten proberen te sturen, voor zover mogelijk natuurlijk. Want een kitten sturen??? Hahaha.
Bartje is trouwens gek op plastic (het voordeel van kittens die al iets ouder zijn, bij mensen thuis bekijken). Dus ik zal wat plastic zakjes in de knoop leggen, daar kan ik hem mooi mee afleiden als het Teun teveel wordt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Mariejose
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mariejose »

Nu ik heb een naam ik noem hem Boris, er was al een kat die zo hete .Maar mijn man dacht dat we die kat
hadden, hij vind dat een mooi je naam.Nu zit er geen stamboom bij dus als hij hier is noem ik hem gewoon Boris.Groetjes Mariejose
Adriana

Bericht door Adriana »

sommige katten zijn dol op plastic, tja...
ooit een angstig avontuur beleefd met Enzo die (bleek later) van dat doorzichtige plakband van een Zplusdoos had gescheurd en opgekaand. met veel lactulose/laxatract de stukken teruggevonden in de ontlasting, als het in de darmen blijft zitten, oei.oei..
en stukjes plastic van plastic zakken kanen kleuterkatzels ook graag op en ook niet zo handig soms..
sorry voor de onheilsberichten en wil je feestje niet bederven maar missch ander ritselspul zoeken want je kunt ze niet 24 uur in de gaten houden..
leuk! Bart vind ik een geweldig naam voor de kleuterkater, in combi met Teun en Moos heb je allemaal stoere mannennamen in huis!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Bart is inderdaad een leuke stoere naam. In volgorde van binnenkomst heb je dan een MTB-team :pdtvelo: - en maar racen en crossen met zijn drietjes :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
jojo
Poema
Poema

Bericht door jojo »

Bart is een leuke naam zeg! Ik heb ooit ook een Bart gehad, zo gek als een bos uien maar één brok gezelligheid.
Alternatief voor plasticgeritsel: er zijn speelslangen te koop die tussen de stof plastic hebben zitten dus dan heb je wel het geritsel maar ze kunnen niet bij het plastic komen.
Ik ga vast duimen draaien dat de 3 heren het snel eens gaan zijn met elkaar :-)
Plaats reactie