Kattenbak juist NIET met chloor?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Sann
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 dec 2009 22:05

Re: Kattenbak juist NIET met chloor?

Bericht door Sann »

Dats wel een goede! :P Mijn Thor houdt er ook van om acher de dweil te rennen... pfff :P Hoe zachtjes ik ook doe (als ze slapen) hij hoort het toch wel en komt meteen aangehuppelt.

Opsluiten is wel een goede eigenlijk, hoe sneu ook. Straks hebben we een ren en mogen ze daar dan even spelen op die momenten!

dus als het droog is, is het okay? Zitten die stoffen niet nog op de vloer? Soms morsen mijn katten hun waterbakje (al dan niet expres) en dan likken ze het van de vloer.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenbak juist NIET met chloor?

Bericht door Anne »

Als je er zeker van wilt zijn dat katten geen chemische stoffen aan hun pootjes krijgen kun je ook een ecoschoonmaakmiddel te gebruiken, dat is nog beter voorhet millieu ook.
Zelf gebruik ik ecoafwasmiddel van klok, ook voor de kattenbakken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Zandtaartje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2010 11:13

Re: Kattenbak juist NIET met chloor?

Bericht door Zandtaartje »

Ik gebruik ook gewoon afwasmiddel of allesreiniger om de bak schoon te maken. inderdaad, overdaad schaadt; af en toe een klein beetje chloor/ bleek lijkt me weinig kwaad kunnen, zeker niet als je het goed naspoelt.

Wat ik altijd heb geleerd over chloor of bleek, is dat je het vooral NIET moet gebruiken om ongelukjes op te ruimen, of bv stinkende spoeiplekken mee schoon te maken, omdat het juist uitnodigt om er weer te gaan plassen of sproeien! Zo getuige ook de reacties van een aantal mensen hier die de bak met chloor schoonmaken; hun katten worden daar erruggh blij van ;-) .
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kattenbak juist NIET met chloor?

Bericht door Biny »

Ik zei in juni dat kranten mij een goed idee leken, gelukkig nooit gebruikt, ze vinden het fantastisch om in de bak te graven en met grit te gooien haha.. dus blijft vast niet veel van die krant over dan.. Maar ik maak schoon met gewoon wat dreft en een daarvoor bestemde afwasborstel, laat het drogen en doe er nieuw grit in.. werkt prima!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie