Hallo, ik ben nieuw op het forum.
Heb vorige week woensdag te horen gekregen dat Snoetje (17 jaar) haar nieren niet goed werken, wrs CNI...uitslag ureum 46 en crea weet ik niet meer, de uitslagen post ik later met referentiewaardes erbij. Het voorstel van de da was om haar aan het infuus te doen tot vrijdagavond (in het weekend gaan alle dieren naar huis) en dan te kijken hoe de waardes zijn.
Het was vreselijk haar achter te laten, ze is zo'n klein angstig katje.....ben helemaal van slag en heb nog nachtdienst ook...
Vrijdag heb ik haar opgehaald, ze at 's nachts en 's ochtends wel gelukkig. Na bloedonderzoek was de
ureum gedaald tot 22 en crea ook flink gedaald, door de shock weet ik de waarde niet meer, was alleen blij dat het wel wat gedaan had. De da die ik vrijdag had was een andere dan die van woensdag, eerst
was ze vrij negatief maar toen de waardes toch goed omlaag waren gegaan, was ze meer geneigd het met me eens te zijn haar alle kansen te geven ipv inslapen.
Ze is nog hartstikke knuffelig en ondanks dat ze niet meer speelt en rent wel happy. Hoe snel zoiets kan veranderen, 2 maanden geleden nog krachtig en speels (wel meer slapen natuurlijk, ze is ook een dagje ouder) naar stram en rustig maar springt nog wel 100x op bed om knuffels te halen. Ook at ze tot vorige week maandag nog prima tot grote verbazing van de da.
Heb wel gevraagd om nog meer bloedonderzoek, ook bv de kreatinine.
Toen ze thuis kwam at ze als een tijger van het dieetvoer dat ik had meegekregen en de Fortekor die ik erin had gedaan ermee. Heb haar zelden zo enthousiast en snel zien eten. Maar sinds gisterochtend heeft ze geen trek meer, likt alleen de saus van de Hills k/d brokjes enz. drinkt wel weer, wat ze de eerste dag na thuiskomst niet deed (wrs nog vol vocht van de behandeling)
Alle bakjes van verschillende merken geprobeerd, met wat lauw water eroverheen heeft ze wel wat gegeten. De Fortekor ging er alleen in met wat maltpasta op mn vinger en dan het pilletje erin.
Ik heb het idee dat ze last heeft van maagzuur. Ze heeft haar hele leven al regelmatig op nuchtere maag gespuugd maar dan kwam toch ook op een gegeven moment een haarbal en was het weer een tijd over dus dacht er nooit iets bij. En daardoor of (hoop het niet) misschien weer verhoogde waardes misselijk? Ze spuugt nu niet en is ook een stuk fitter dan voor de spoeling
Ze heeft ook flink tandsteen en misschien wel andere problemen met haar gebit, maar de da vond het
niet verstandig haar te laten helpen onder narcose met die hoge waardes. Ben ik het wel mee eens en ze is zo gestressed nu dat ik haar dat niet wil aandoen. Maar misschien heeft ze ook wel pijn dus morgen maar weer overleg met de da.
Ik heb geen specifieke vraag maar heb sinds ik het weet haast niet meer geslapen en heb nog nachtdienst ook....ik ben bang en moet het even van me afschrijven. Het nu niet eten baart me wel veel zorgen.
Post later nog even met wat meer info en een foto wanneer ik weer thuis ben

1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo