Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Featherr schreef:Nope, heb meteen zylkene gehaald. Zag dat Destress wel een stuk goedkoper is! Dus we zouden dat altijd nog kunnen proberen erna. :)
heb afgelopen week van een forumlid/personeeltje veel meer destress teruggekregen :pdtmail: :-D
dan dat ik als probeersel had opgestuurd.
zal ik wat destress naar je toesturen :pdtsndmail: om te kijken of en hoe dat aanslaat? (adres via pb..pse)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja, inderdaad. Dacht ik eindelijk een goede dierenarts te hebben, ze hebben zelfs een diabetes consulent. Nou misschien had hij gewoon zijn dag niet. Met Gizmo's nieren waren ze wel goed. Maandag dus die test..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Misty d'r glucose was vandaag 19.1
Dus we zijn er vrij zeker van dat ze wel diabetes heeft. Fructosamine word getest en opgestuurd, morgen of overmorgen krijgen we de uitslag.
Ze heeft nu ook d'r eten voor diabetes patiëntjes en ze vind het lekker! Ze zat te schrokken dus we hebben hem maar even weggehaald en nu zit mevrouw met d'r neus op tafel haar eten te zoeken :P

Helaas dus toch een diabeetje. Heb al een meter op het oog, dierenarts heeft laten zien hoe het moet. Hij wilde een curve maken en dan zou ze daar een dagje moeten zijn. Doen we niet, we maken zelf wel een curve.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

19,1 bloedsuiker is vrij hoog maar trek daar toch maar een paar stresspunten van af.
gelukkig lust ze haar diabetesvoer ..
is dit een combi nierfaal/suikerkatzel?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door amor »

Hoi Fearther,

Gelukkig dat je een frucosamine test gaat doen, dan weet je zeker. Mijn kat Caesar had ook suiker en ik heb veel aan de suikerkattenforum gehad. helaas weten veel da niet veel over suiker. Je hoeft niet van het dure voer te kopen. Als je naar de suikerkattenforum gaat en je zoekt de naam nynke op zie je bij haar de voedseltabel.

Bij diabetiscentrale kan je goedkoop aan teststrips en lancetten bestellen En als je lantus gaat spuiten kan je bij medic direct diabetis goedkoop aan naalden komen ( wel goed opletten welke soort).

Nieren gaan voor suiker, dus als je een nierkat hebt gewoon je kat niervoedsel geven moet je alleen je kat meer insuline geven.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Adriana schreef: is dit een combi nierfaal/suikerkatzel?
Nee, Gizmo heeft nierfalen dus Samantha heeft nu 2 zieke beestjes rondlopen :(
De nierwaarden van Misty waren goed.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Ja klopt, ik heb nu twee zieke beestjes lopen. Misty d'r nieren zaten netjes in de tabel, urine was ook mooi goed. Alleen suiker dan erin.
En eigenlijk heb ik er 3 lopen. De hond heeft een nekhernia. Maar gelukkig gaat het daar heel goed mee en hoeft die geen medicijnen.
Ze krijgt Royal canin maar ik hoorde al dat dat niet heel goed was..
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Enige dat ik weet van diabetes bij katten is dat het belangrijk is koolhydraten te vermijden/zo laag mogelijk te houden ;-) Wel fijn dat je straks zelf kan meten :-)
Wil je veel sterkte wensen met de kwalen van je beestenboel!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Fearther, Je hebt een bewogen week achter de rug.
Ik heb ooit onze banjer een paar jaar voor suiker gespoten, Ik wist niet dat er speciaal eten was. Is de da nooit over begonnen. Wij hebben er ook voor gekozen om hem daarna nooit meer te laten prikken. Omdat banjer zijn suiker niet te meten was door alle strech. Maar zonder alle bijvoegsels heeft mr het erg lang heel goed gedaan.
In die tijd hadden we ook nog 3 nierkatten rondlopen. Dus ik kan me een beetje voorstellen dat jou huishouden alleen maar met de beestjes bezig is.
sterkte.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Cerna
ik herken het stukje helemaal. Toen ik helemaal in paniek thuis kwam. En toen ik helemaal aan het stuiteren was stelde mijn familie voor om anders te stoppen als ik er zo van onderste boven was. Nu geloof ik echt dat iedereen van alles doet wat in zijn mars ligt om zijn huisdier te behouden.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 weken geleden met het preventieve infuusje, weer de negatieve dokter had en de man moest toegeven dat hij de lizzy er verbazend wekkend goed uit vond zien en verbaasd was dat de dame nu uit zichzelf heel goed eet.
Hij gaf wel de waarschuwing dat het ook van de 1 op de andere dag om kon slaan, En een 2e arts vroeg een dag later of hij de echo,s kon zien. Dit omdat hij niets van pkd af weet alleen uit de boeken.

En ach een druk sociaal leven heb ik toch niet want ik moet toch per dag 3 keer medicijnen geven :-) Dus ook herkenbaar
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Dclizzy. De meeste suikerpatiënten redden het niet met alleen eten. Dus we zullen ook moeten gaan prikken. Dit gaan we doen als we de fructosamine binnen hebben. Dan weten we 100% zeker dat ze diabetes heeft.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Feather,
ik ben bang dat ik wat onduidelijk geweest ben. Ik heb banjer 3.5 jaar met insuline geprikt. WIj hebben alleen zijn waarden nooit meer laten prikken omdat die tot 3 keer aan toe onmeetbaar was. Omdat de kat tegen het plafond zat als hij maar een da rook. De da heeft hem toen een lichte roes gegeven, en toen bloed afgenomen en op een mindere waarde hebben wij toen geprikt. Het ging niet anders.

En bij de nieuwe meting vloog hij iedereen aan en toen hebben wij verder metingen maar gelaten in belang van de kat.


En ondanks ik toen ook niet wist dat je speciaal eten had en de da mijn daar toen ( al jaren geleden ) niet op attent had gemaakt.
Vind ik dat hij het op zijn oude dag nog lang heeft volgehouden :-) ( dat bedoelde ik zonder speciaal eten en metingen) (mijn gedachten gaan soms sneller dan ik typ en dat lees ik dus terug)

Succes met de kat :-)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

oh nee, ik bedoelde ook niet dat je hem niet hebt geprikt. Maar ook al had je hem voer gegeven had je alsnog moeten prikken ;)
Fructosamine was 570 (<365) dus duidelijk. Nu gaan we dus prikken.
We gaan een eigen meter kopen dus gaan zelf prikken om te testen.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door dclizzy »

Toch fijn dat deze dingen tegenwoordig al kan. Dat scheelt een hoop ellende om de kat steeds naar zon enge da te brengen ;-) succes En prik niet zoals ik de eerste keer ( had het bij de da geleerd in een sinaasappel). in je eigen vinger door de vel van de kat. :-)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Featherr »

Haha, ik heb geoefend op de kat zelf met zoutoplossing. Ging in 1x goed en de da vertrouwde erop dat het me wel ging lukken ;D
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie