Ari liep na de operatie zo te mauwen om eten dat ik het te zielig vond haar niets te geven, ze was immers al bijna 24 uur nuchter!! Ik gaf haar elk kwartier een lepeltje natvoer om ze zien f het binnenbleef en dit ging prima!
yana schreef:Schijnt dat er per DA verschil in zit hóe gesteriliseerd wordt. De 1 haalt beide eierstokken weg en in elk geval deel baarmoerder, de ander niet??
Weet iemand de verschillende methoden en de voor-en nadelen?
Vroeger haalden ze standaard alles weg, maar tegenwoordig binden ze meestal alleen de eierstokken af of halen ze die weg. Dit is natuurlijk veel minder ingrijpend voor een poes en daarom ook beter, maar als een kat (of hond) een baarmoederontsteking heeft of gelijkertijd een abortus ondergaat of al vele nestjes heeft gehad halen ze wel gelijk alles weg, dit is dan voor de gezondheid van de poes. Natuurlijk zijn er ook nog steeds "ouderwetse" dierenartsen die wel gewoon altijd alles weghalen, maar die zie je gelukkig steeds minder.evaleeuw schreef:Ik weet dat bij Ari alleen de eierstokken zijn verwijderd... ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de voordelen kunnen zijn.. Misschien omdat de baarmoeder dan niet kan gaan ontsteken? Of Baarmoederkanker ofzo? (leeft dat uberhaubt bij katten?)
Bij katers zijn er ook twee manieren: vroeger haalden ze altijd de zak en de ballen helemaal weg en werden ze glad van achteren en tegenwoordig laten ze de zak zelf zitten, maar halen ze de ballen eruit en houden ze lege theezakjes overUmimeis schreef:Mijn kat is vandaag gewoon op de normale manier gecastreerd. Hij is op dit moment al wat minder suf als een paar uurtjes geleden.
Ja, ben als de dood dat hij valt, maar ik kon hem niet tegenhouden......z'n personeel moet namelijk ook eten, dus moest ik ondertussen koken. Tijdens het koken is hij de trap opgeklommen.evaleeuw schreef:Ja ik voelde me een ontzettend slecht poezemama toen ik d'r op ging halenZe lijkt het nu alweer helemaal vergeten te zijn (2 weken) Ze is zelfs liever geworden!!
Fijn dat het alweer wat beter gaat met Flea, Houd je je hard niet vast met dat springen??? Dat had ik namelijk wel