De problemen met het kitten
-
- Tijger
Re: De problemen met het kitten
Hier word het gebruiks als nickname.
Maar ook jij leest niet goed, maar ga me daar niet druk om maken heb Eos al en die verdiend alle aandacht.
Ja hoor contact met de DA verloopt nog steeds wel goed. We wachten vol spanning af nu op uitslagen van enigerlei. Ben benieuwd. Word vervolgt.
Maar ook jij leest niet goed, maar ga me daar niet druk om maken heb Eos al en die verdiend alle aandacht.
Ja hoor contact met de DA verloopt nog steeds wel goed. We wachten vol spanning af nu op uitslagen van enigerlei. Ben benieuwd. Word vervolgt.
Ik vind dat wij met zijn allen wat vaker onze mening voor ons moeten houden.
Zeker in het geval van Euthanasie.
Euthanasie is een gevoelig onderwerp, of het nu een dier of een mens betreft.
Het is een beslissing over een leven(tje), die je niet uit kunt wissen.
Een beslissing die voor altijd in je hart blijft zitten.
Ik vind ook dat wij de keuze(s) van Mirjam moeten respecteren.
Ik lees in haar berichten een onvoorwaardelijke liefde voor Eos en ik weet zeker dat zij alles zal doen voor Eos.
En ik kan goed begrijpen dat in het geval van Eos euthanasie voor haar hoofd zal spelen.
Het is niet gezegd dat zij dat zal beslissen, maar alles in het belang van Eos.
Je mag er een mening over hebben, die zal iedereen hebben, maar we zijn hier toch om elkaar te steunen?
Respecteer dan ook elkaars keuzes, zeker als je weet dat dit in het belang van het diertje is.
Wij zien Eos niet, wij zien Mirjam en weten waarschijnlijk maar de helft van de situatie waarin zij zich bevind.
Wie zijn wij dan om daar dan zo'n stellige mening over te hebben?
Mirjam is fokker van Britten, die het hart op de goede plek heeft.
Je komt af en toe wat kort door de bocht, Mirjam, maar je doet alles voor je diertjes.
Wie niet?
Laat het hierbij rusten en laat elkaar in elkaars waarde.
Ruzie is niet nodig, niet zinvol en verspilde energie.
Zeker in het geval van Euthanasie.
Euthanasie is een gevoelig onderwerp, of het nu een dier of een mens betreft.
Het is een beslissing over een leven(tje), die je niet uit kunt wissen.
Een beslissing die voor altijd in je hart blijft zitten.
Ik vind ook dat wij de keuze(s) van Mirjam moeten respecteren.
Ik lees in haar berichten een onvoorwaardelijke liefde voor Eos en ik weet zeker dat zij alles zal doen voor Eos.
En ik kan goed begrijpen dat in het geval van Eos euthanasie voor haar hoofd zal spelen.
Het is niet gezegd dat zij dat zal beslissen, maar alles in het belang van Eos.
Je mag er een mening over hebben, die zal iedereen hebben, maar we zijn hier toch om elkaar te steunen?
Respecteer dan ook elkaars keuzes, zeker als je weet dat dit in het belang van het diertje is.
Wij zien Eos niet, wij zien Mirjam en weten waarschijnlijk maar de helft van de situatie waarin zij zich bevind.
Wie zijn wij dan om daar dan zo'n stellige mening over te hebben?
Mirjam is fokker van Britten, die het hart op de goede plek heeft.
Je komt af en toe wat kort door de bocht, Mirjam, maar je doet alles voor je diertjes.
Wie niet?
Laat het hierbij rusten en laat elkaar in elkaars waarde.
Ruzie is niet nodig, niet zinvol en verspilde energie.
-
- Tijger
Dank je wel Renate.
Ja klopt dat ik af en toe wat kort door de bocht kom. Dat weet ik ook van me zelf. Ik probeer in sommige teksten ook vaak smileys te zetten zodat het (hopelijk) niet zo gelezen word. probeer tekst te verzachten. blijft platte tekst.
Het klopt dat ik nergens heb geschreven dat ik ging euthaniseren. Heb het wel ter sprake gebracht ja. Je weet niet waar je uit komt. Kwam er bij de echo een tumor of zo iets uit heb ik weinig keuze en dan had ik het wel gedaan. Nu er tot op heden nog niks engs is uitgekomen gaan we nog wel evendoor.
Ja klopt dat ik af en toe wat kort door de bocht kom. Dat weet ik ook van me zelf. Ik probeer in sommige teksten ook vaak smileys te zetten zodat het (hopelijk) niet zo gelezen word. probeer tekst te verzachten. blijft platte tekst.
Het klopt dat ik nergens heb geschreven dat ik ging euthaniseren. Heb het wel ter sprake gebracht ja. Je weet niet waar je uit komt. Kwam er bij de echo een tumor of zo iets uit heb ik weinig keuze en dan had ik het wel gedaan. Nu er tot op heden nog niks engs is uitgekomen gaan we nog wel evendoor.
Ooh, daar heb ik dan overheen gelezen! Wat fijn! Ik duim voor jou en Eos!
-
- Tijger
Dank je wel. We bekijken het nog even. Even zien of mijn middel ook gaat aanslaan. ga ik de komende dagen verschil merken dan ga ik het weken lang geven over het voedsel.
- BloemTetsu
- Tijger
We blijven hier duimen voor Eos en sterkte Mirjam!
ps. goed gesproken Renate
ps. goed gesproken Renate

Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik lees elke dag mee en bemoei me er niet mee maar mijn mening over de tacktiek van de zorg om Eos wil ik toch geven. Wat ik steeds lees is "ze eet wel, maar niet de hoeveelheden die ik gewend ben."
Bij kittens met zulke maag / darm problemen moet je de wens haar te laten groeien loslaten. Dat is nu even minder relevant. Al snap ik uiteraard de wens.
De tactiek die ik bij Bob toepaste was beginnen met 1 theelepeltje natvoer om de 2 uur - dag en nacht. Ja je moet er heel wat slaap voor opofferen als je dit echt onder de knie wilt krijgen.
Gaat dat een week goed, dan opvoeren naar 2 theelepeltjes om de 3 uur. En zo heel langzaam vermeerderen. Het geven van veel eten na een lange nacht werkt niet, zoals je al meermalen hebt gemerkt.
Het schreeuwen om meer eten ging me vaak door merg en been maar het was voor zijn eigen belang.
Omdat dit lichamelijk en psychisch heel zwaar is en je ook moet werken, leek mij persoonlijk het aanbod van de assistente niet verkeerd, daar kunnen ze wel 24 uur per dag om de twee uur beetjes voer geven.
Het heeft bij Bob een half jaar geduurd voor ik hem normaal kon voeren.
Je hebt er een heel lange adem voor nodig maar het is het waard, Bob wordt deze maand 8.
Zijn enige medische probleem is vetzucht, verder nooit meer wat.
Bij kittens met zulke maag / darm problemen moet je de wens haar te laten groeien loslaten. Dat is nu even minder relevant. Al snap ik uiteraard de wens.
De tactiek die ik bij Bob toepaste was beginnen met 1 theelepeltje natvoer om de 2 uur - dag en nacht. Ja je moet er heel wat slaap voor opofferen als je dit echt onder de knie wilt krijgen.
Gaat dat een week goed, dan opvoeren naar 2 theelepeltjes om de 3 uur. En zo heel langzaam vermeerderen. Het geven van veel eten na een lange nacht werkt niet, zoals je al meermalen hebt gemerkt.
Het schreeuwen om meer eten ging me vaak door merg en been maar het was voor zijn eigen belang.
Omdat dit lichamelijk en psychisch heel zwaar is en je ook moet werken, leek mij persoonlijk het aanbod van de assistente niet verkeerd, daar kunnen ze wel 24 uur per dag om de twee uur beetjes voer geven.
Het heeft bij Bob een half jaar geduurd voor ik hem normaal kon voeren.
Je hebt er een heel lange adem voor nodig maar het is het waard, Bob wordt deze maand 8.
Zijn enige medische probleem is vetzucht, verder nooit meer wat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Tijger
Het geven van veel eten snap ik niet echt.
Ik zei dat ze minder ging eten omdat ze braakte. Ze kreeg bij de da op dezelfde manier eten als bij mij. Ze kan dus eten wanneer ze zelf wilt. Ze eet het nooit op.
Ik zei dat ze minder ging eten omdat ze braakte. Ze kreeg bij de da op dezelfde manier eten als bij mij. Ze kan dus eten wanneer ze zelf wilt. Ze eet het nooit op.
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
Hoi Renate,
wijze woorden.Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Op en buiten het forum leven veel mensen mee, en iedereen denkt er het zijne van.
Ieders persoonlijke ervaringen tellen mee in het vormen van een mening. Het nemen van de juiste beslissingen is al moeilijk genoeg en hier zal veel en lang over worden nagedacht.
wijze woorden.Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Op en buiten het forum leven veel mensen mee, en iedereen denkt er het zijne van.
Ieders persoonlijke ervaringen tellen mee in het vormen van een mening. Het nemen van de juiste beslissingen is al moeilijk genoeg en hier zal veel en lang over worden nagedacht.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
Dinie (castratenkoor) probeert volgens mij aan te geven dat braken kan komen door teveel eten in één keer. Ze spreekt uit haar eigen ervaringen met Bob waar ze het eerste halfjaar last heeft gehad van darmproblemen en geeft dus aan hoe zij het toen heeft aangepakt 
Wat zou het fijn zijn wanneer dat homeopathische middeltje aanslaat bij Eos
Hopelijk is ze de nacht doorgekomen zonder te braken.

Wat zou het fijn zijn wanneer dat homeopathische middeltje aanslaat bij Eos

Hopelijk is ze de nacht doorgekomen zonder te braken.
- Chiquita98
- Tijger
Ik snap Dinie haar verhaal ook wel over het eten. Want je hebt het inderdaad vaak over dat Eos niet groeit als ze eet en weer braakt. Maar dat ze eet is juist wel positief. Ik heb dat ook wel vaker gezegd.
Ook snap ik het aanbod van de assistente wel. Ze zien iemand die emotioneel aan de latten is. Maar dat het niet leuk is kan ik me ook voorstellen. Eos is gewoon jouw kittentje en blijft jouw kittentje. Die geef je niet weg. De binding die je met zo'n kittentje hebt is zo sterk!
Qua euthanasie sluit ik me bij Renate aan. Dat is ieder zijn eigen persoonlijke keuze en wij zien het kitten niet en Mirjam wel. Die is er 24 uur mee bezig. En euthanaseren doen wij uit liefde voor ons diertje!
Heel veel sterkte en hopelijk zet het positieve allemaal door!
Ook snap ik het aanbod van de assistente wel. Ze zien iemand die emotioneel aan de latten is. Maar dat het niet leuk is kan ik me ook voorstellen. Eos is gewoon jouw kittentje en blijft jouw kittentje. Die geef je niet weg. De binding die je met zo'n kittentje hebt is zo sterk!
Qua euthanasie sluit ik me bij Renate aan. Dat is ieder zijn eigen persoonlijke keuze en wij zien het kitten niet en Mirjam wel. Die is er 24 uur mee bezig. En euthanaseren doen wij uit liefde voor ons diertje!
Heel veel sterkte en hopelijk zet het positieve allemaal door!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
-
- Tijger
Hoe is t???
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
-
- Tijger
Naar omstandigheden redelijk.
Hierbij foto's van vandaag. Zo ook foto van die blote geschoren buik van de echo.

Hierbij foto's van vandaag. Zo ook foto van die blote geschoren buik van de echo.

- Chiquita98
- Tijger
Ach bekend gezicht dat kaalgeschoren buikje. Wat een mooierd is ze zeg. Ik hoop toch zo dat ze het gaat redden!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
-
- Tijger
Wauw wat is ze mooi!!!! Vind haar er el prachtig uit zien
hopen dat goed komt allemaal
hopen dat goed komt allemaal
groetjes en knuffels van Cindy