Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

goh annet lees nu pas dit onderwerp en zie de berichten over noa. ik heb trouwens die mercurius ook nog als je wilt stuur ik je wat op. weet zo even niet welke sterkte want ben nu niet thuis.
hoop dat atjo met die mercurius toch nog wat kan betekenen. wel vervelend als je zo zit te wachten en ze hun afspraken niet nakomen. maakt je zo machteloos, je wilt zo graag iets gaan doen om noa te helpen en het wordt je zo wat onmogelijk gemaakt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Wat duurt wachten op een telefoontje toch lang! Zal ik zelf bellen of geef ik ze nog een kans om mij terug te bellen zoals beloofd? Mijn man zegt dat ik de dierenarts niet zo onder druk moet zetten, maar ik wil die pillen zo graag hebben. Het is mijn enige hoop dat we het proces van achteruitgang nog kunnen stoppen wanneer we niet te lang wachten (de dierenarts die ik gisteren aan de telefoon had zei trouwens dat het niet zo hoeft te zijn dat omdat Noa's waardes nu gestegen zijn, dat door zal gaan, maar het maakt mij zo onrustig).

Wendy, bedankt voor je aanbod, maar ik heb even gezocht welke Mercurius jij aan Gijs gegeven hebt en dat was vivus terwijl ik op MK zit te wachten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Als ze nu nog niet hebben gebeld zou ik denk ik toch even bellen. Vind dat niet onder druk zetten omdat ze zelf belafspraken niet nakomen ;-)
bedoel laat desnoods assistent bellen dat het wat langer gaat duren, dan zit jij niet zo voor niets te wachten...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Heb inmiddels net zelf gebeld en de afspraken lopen lekker langs elkaar heen :-(

Want zonder overleg wilden ze dus toch die lichtere versie van Mercurius toesturen. Gelukkig had ze ook de MK en die stuurt ze nu op zodat ik in ieder geval morgen wat in huis heb en dan kan ik morgen met Atjo overleggen of ik deze korreltjes kan gaan geven of toch moet wachten op de d200.
Ben gestopt met d30 want Atjo zei 2 jaar terug al dat wanneer je Mercurius te lang geeft, het zelfs averechts kan werken (maar ik durfde niet te stoppen omdat ze het er zo goed op deed). Ik weet niet of de korreltjes de oorzaak zijn, maar neem het zekere voor het onzekere.

De stijging van het totaal eiwit baart me ook grote zorgen. Geef nu al wat extra water, maar hoeveel moet je geven zodat het niet verder gaat stijgen?
De dierenarts adviseerde ook nog om van Fortekor over te gaan op Semintra.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Wat verwarrend dat het zo langs elkaar heen loopt...
Ik heb er geen verstand van, van dat Mercurius, maar ik begrijp wel je machteloosheid.
Duimpjes draaien dat er snel duidelijkheid is en dat Noa haar waardes weer binnen de perken zijn!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Annet ga je ook starten met Semintra mijn kater Mormel is aangekomen sinds hij Semintra krijgt heb de waardes daarna niet laten nakijken. Ga ik ook niet laten doen hij eet goed soms dieetvoer en soms gewoon voer. Nierdieetbrokjes staan er altijd. Hij heeft licht verhoogde waardes maar ik weet dat het begin is van het onvermijdelijke maar hij is al 16 jaar.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ja, morgen begin ik (vandaag had Noa al Fortekor gehad) en het heeft me weer wat hoop gegeven. Gisteren was ik zo down toen de da vertelde dat er geen andere behandeling meer mogelijk was (maar hij had Noa 3 jaar geleden ook al opgegeven toen ik met onderhuids infuus wilde beginnen) en vandaag belde ik omdat ik toch advies wilde over het verhoogde totaal eiwit want daar moest ik toch wat aan kunnen doen?

En toen is hij gaan overleggen met zijn collega en zij kwam met Semintra (mijn eigen da kende het niet; tis ook nog vrij nieuw) en gelukkig hadden ze het in de praktijk.
Totaal eiwit krijg ik alleen naar beneden met vocht, vocht, vocht. Het beste zou zijn iedere dag onderhuids infuus, maar dat was 3 jaar terug al zo belastend, dat wil ik niet.
Dus nu krijgt ze naast het vocht wat ik aan het natte nierdieet toevoeg (wat ook al zo'n 80 procent vocht is) nog 4 spuitjes extra met lekker vijverwater. Dat is in totaal ongeveer 135 ml. aan extra vocht per dag.
Daarnaast gaat de Reaktiv weer door het eten voor de extra vitamientjes en krijgt ze dus andere hom. korreltjes. Welke weet ik nog niet; moet morgen tussen 13.30 en 14.00 uur met Atjo overleggen, maar waarsch. heb ik dan al wel Mercurius Corrosivus MK in huis (wanneer PostNL zijn werk goed doet).

Dat passieve "je er bij neerleggen want er is niets meer aan te doen" maakt me zo verdrietig en nu heb ik het idee dat we, Noa en ik, weer aan het werk gaan.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

je doet er alles aan en meer kan je niet doen, maar het is heel hoopvol dat ze nog goed eet en dat er verder nog niets aan de hand is. Wonderlijk eigenlijk met deze waardes, daarom laat ik Mormel ook niet meer testen als hij slechter wordt dan misschien nog een keer spoelen (weet ik nog niet want hij is blind en om hem dat nog aan te doen) maar dat zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

gijs had ook de MK annet, gijs heeft beide types gehad maar begrijp dat het al onderweg naar je is vanuit atjo. anders laat maar weten he, dan stuur ik het alsnog naar je op.
fijn dat je je weer wat gesterkt voelt en gezien het feit dat noa gisteren nog lekker heeft liggen rollebollen op het dak moet je ook goed doen. jij en noa zijn ee ngoed duo dat hebben jullie allang bewezen. mijn duimpjes draaien dat er weer zeker 3 wonderjaartjes voorbij gaan samen met noa
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

De nieuwe therapie voor Noa is begonnen: dagelijks zo'n 70 ml. extra vocht, Semintra ipv Fortekor en Mercurius Corrosivus d200.
En ik moet zeggen dat ze nu alweer anders in haar vel steekt dan een paar dagen terug. Toen was ze toch erg veel aan het slapen en nu heeft ze zeker een half uur door het huis gerend, is op het dak geweest en kijkt weer veel helderder uit haar ogen. Wanneer ik gisteren of eergisteren langs de stoel liep waar ze sliep, bleef ze gewoon slapen en nu kijkt ze onmiddellijk op.

Al die spuitjes (13!) lijken een grote belasting, maar 10 minuten nadat ze gegeten en gedronken had ging ze zelf ook weer eten.
Over 2 weken moet ik wel weer bloed laten prikken om te kijken of deze Mercurius aanslaat. Had ik eigenlijk niet willen doen, maar in dit geval heb ik geen keus helaas.

Ja Wendy, op naar de volgende 3 jaar!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Dat ze toch weer alerter is dan paar dagen terug en helderder uit haar oogjes kijkt lijken mij in elk geval positieve ontwikkelingen :-)
Begrijp heel goed dat het bloed prikken enorm dubbel is. Je wilt het weten dat het goed aanslaat maar je wilt geen negatieve uitslag.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dat zijn hoopvolle berichten en gelukkig ben je er zelf ook weer wat positiever..!
zou het verschil in werking tussen semintra en fortekor zo groot zijn en al zo snel merkbaar?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattebeest »

Cerna schreef: Wanneer ik gisteren of eergisteren langs de stoel liep waar ze sliep, bleef ze gewoon slapen en nu kijkt ze onmiddellijk op.
Dit is ook mijn ervaring maar dan na de start van fortekor. Moet zelfs voorzichtig de trap op als hij boven ligt te slapen want kijkt anders onmiddellijk op :smile:.

Goed bericht dat Noa zich lekkerder voelt!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Hopen dat dit alles weer gaat helpen. Fijn dat ze weer alerter is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Cerna schreef:Toen was ze toch erg veel aan het slapen en nu heeft ze zeker een half uur door het huis gerend, is op het dak geweest en kijkt weer veel helderder uit haar ogen. Wanneer ik gisteren of eergisteren langs de stoel liep waar ze sliep, bleef ze gewoon slapen en nu kijkt ze onmiddellijk op.
Dan zou het bij mij toch ook de Fortekor kunnen zijn, waardoor mijn poes veel dieper slaapt. Dan ga ik, als de Fortekor op is, ook maar eens vragen om de Semintra te proberen. Ik had begrepen van de DA dat ze daar niet standaard op over gaan "omdat het veel duurder zou zijn?" maar als ze daardoor wel beter in d'r vel zit maakt dat natuurlijk niet uit. (Alleen het bloedprikken, om te zien of het nét zo effectief is, is bij haar niet echt een optie meer)

Fijn dat Noa zich lekker voelt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie