Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Fingers crossed voor Noa!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Net terug van de dierenarts en het is foute boel.
Het infuus heeft helemaal niets gedaan, de waardes zijn zelfs gestegen naar creatinine 432 en ureum 26.3. Ook TE was verder verhoogd wat betekent dat ze aan het uitdrogen is. En dat na 700 ml. vocht.
Wanneer dat zelfs niet meer helpt, dan kan ik haar wel extra water gaan geven, maar dat is dan ook behoorlijk zinloos.

Jezus, wat is dit moeilijk! Steeds zag ik nog wel een lichtpuntje, maar nu blijkt er dus geen behandeling meer mogelijk te zijn. Mijn enige hoop is gevestigd op de zwaardere Mercurius die ik eind van deze week hoop te krijgen.
Ruim drie-en-een-half jaar houd je rekening met dit scenario en nu je er voor komt te staan, weet ik niet hoe ik er mee moet om gaan.

Maar aan Noa merk je niets en gisteren heeft ze haar eerste bakje Specific met smaak opgegeten en daarna galoppeerde ze door het huis net als drie jaar geleden. Toen werd ze ook zo levendig van Specific.
Had ik geen bloed laten prikken dan wist ik niet beter dan dat het goed gaat met Noa :cry:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ms Maaike »

Hier heb ik geen woorden voor... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ook beterschap. Ik denk aan jullie.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Merkwaardig dat de waardes zo achteruit zijn gegaan ook na het infuus....
Daardoor zou je gaan denken dat er accuut iets met de nieren is. Klinkt het logisch als er ontsteking bij de nieren zit en zou dan AB kunnen helpen? (Weet niet hoe noa is met pillen maar je zou het voor kunnen leggen bij DA?). Slechts hersenspinsel van mij namelijk.

Heel veel sterkte met deze nare wetenschap!
En Noa, blijf maar lekker van het leven genieten!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattebeest »

Ook geen woorden voor Annet, wat erg.
Heeft de da nog iets gezegd waar je wat aan hebt?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Bedankt hè mensen, doet me goed!
Nee, de da heeft alleen gezegd dat er geen behandeling meer mogelijk is. Wanneer een infuus niet meer aanslaat is het afwachten hoelang een kat het nog volhoudt.
Het kan best zijn dat ze al een jaar met deze waarde rondloopt, maar omdat ik geen reden zag heb ik ook geen bloed laten controleren.

Vanmiddag belt Atjo Westerhuis mij. Ik zou zwaardere korreltjes krijgen, maar hij heeft ook een nog zwaarder alternatief die hij voorlopig achter de hand wil houden. Misschien is het in dit stadium toch beter om hier nu al naar over te gaan.
Hij zei ook nog dat wanneer je te lang doorgaat met een bepaalde sterkte, dit wel eens een averechts effect kon hebben. Of dit met Noa aan de hand is?

Atjo heeft Noa er ruim 3 jaar geleden doorheen gesleept en mijn hoop is nu weer op hem gevestigd want de reguliere dierengeneeskunde kan dus niets meer voor haar doen.
Kreeg via facebook wel de tip om kalium in de gaten te gaan houden. Zodra ze haar kop laat hangen, gaan we dat meten.
We blijven knokken!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BloemTetsu »

Nou :(
Woorden schieten te kort. Ik denk aan je.
Onze duimen draaien. Veel sterkte.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Tuurlijk blijf je knokken zolang Noa zelf zo levendig is!
Benieuwd wat Atjo te zeggen heeft ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Sterkte nogmaals Annet. Als er niet veel meer aan te doen is had je het misschien toch beter niet kunnen weten?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dat denk ik nu ook: had ik maar niet laten prikken (waarom zijn vrouwen zo nieuwsgierig?) dan was alles op de oude voet verder gegaan en was Noa nog steeds mijn wondertje (is ze toch wel!).

Ik voel me nu weer net zo als in nov/dec 2010: steeds maar weer zoeken op internet of er nog iets mogelijk is, onrustig gevoel in de buik, tranen. En dan kijk ik naar Noa en vraag me af hoe lang nog? Hoe lang heeft ze deze waarde al en zit er een stijgende lijn in? Vorige week 416, nu 432 en niets wat je kunt doen om het te stoppen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een rotsituatie en het is zo moeilijk te zeggen of je het nu wel of niet had willen of moeten weten..
nú met de wetenschap kun je proberen er alles aan te doen
straks zonder die wetenschap met de verrassing had je missch nog heel lang gedacht: 'had ik het maar (eerder) geweten..'
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Moeilijk hoor Annet :-(
Wat Adriana al zegt, als je niks zou weten en ze dendert ineens ongeneeslijk achteruit denk je misschien, had ik het maar geweten! Het is in ieder geval duidelijk dat je er alles aan doet wat in je macht ligt, daar ligt het absoluut niet aan.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat je veel zult hebben aan Atjo Westerhuis.
Knuffel vanuit Dordrecht!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Heb je al meer van Atjo gehoord Annet?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Nee helaas, Atjo zou tussen 5 en 6 bellen en om 5 voor 6 heb ik zelf maar eens gebeld. Toen bleek hij al naar huis. Zijn collega had van hem doorgekregen dat Noa MacSamuel niertonicum moet hebben, maar wanneer Atjo in het medisch dossier van Noa zou hebben gekeken dan zou hij hebben gezien dat Noa hier heel slecht op reageerde begin 2011 en dat dat de reden was waardoor ik bij hem terechtgekomen ben.

En toen wist die collega het ook niet meer en zou Atjo thuis bellen om te overleggen en mij daarna (vanavond) terugbellen. Het is nu half 10 en ik heb nog niets gehoord. Fijn, zulke afspraken.
Wanneer ik morgenvroeg nog niets heb gehoord, bel ik zelf maar weer.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Getver, dat kan je er niet bijhebben...laten ze gewoon duidelijk zijn en zich aan de afspraken houden....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie