Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Heeft eerder te maken met dat ze al wat ouder is, ze heeft dr hele leven al op fabrieksvoer gestaan en dan hoef je over het algemeen niet te verwachten dat ze je dankbaar zijn voor een verse hap :lol:
Het vergt veel geduld en tijd, met Missy de oudste, nu inmiddels 7 jaar geweest, ben ik zeker 6 maanden bezig geweest om ze volledig over te krijgen.
Runderhart moesten ze hier ook niet hoor, niks wat rund is vinden ze lekker.
Probeer anders is kippemaagjes en hartjes om mee te beginnen, maar met mate omdat het orgaanvlees is alhoewel hart feitelijk spiervlees is, maar daar zijn de meningen nog over verdeeld :icon_shifty:
De maagjes zijn overigens wel heeeeel erg lastig snijden..maar het blijft dus gewoon een uitproberen wat ze geneigd zijn te eten en van daaruit kan je het opbouwen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Bedankt!

Ja, rund hoef ik echt niet mee aan te komen. Heb ook een stukje biefstuk geprobeert, ho maar.
Voordat ik dit forum had gelezen wist ik niet dat varkensvlees slecht was, maar ik gaf haar af en toe een mini stukje (ongeveer zo groot als het topje van je pink) spek of ham als ik een broodje aan het maken was. Daar deed ze dan weer zo ongeveer een moord voor. Vreemd. Maar dat krijgt ze nu niet meer hoor. Ik probeer morgen nog wat kipfilet!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

sandy schreef:De maagjes zijn overigens wel heeeeel erg lastig snijden..
Tip ! Ik heb een scherpe huishoudschaar gekocht ( speciaal gekocht voor alleen het vlees) waarmee ik vlees knip.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Ik had Flea eergisteren wat gekookte kip gegeven. Ik wou een kip ontdooien voor de Paella en toen had ik hem dus ietsje te lang in de magnetron gedaan, waardoor een klein stukje al gaar was en de rest nog rauw.
Ik heb het gedeelte wat al gaar was eraf gesneden en in Flea zijn etensbak gedaan.
Nou, dat vond hij lekker!!! Ga ik dus vaker geven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Camoth »

Kan ik mijn kat ook een keertje een stuk zalm geven (klein gesneden)? Ik heb haar vandaag een mini stukje gegeven en dat was meteen miauwen voor meer, maar ik wist niet of zalm wel goed is voor katten (rauw uiteraard).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Volgens mij mag dat wel.
Ik geef mijn kat ook wel eens een paar stukjes haring, eens in de zoveel tijd.
Dan koop ik er 2 waar hij een kwart van 1 haring krijgt en de rest eet ik zelf op.
Maar haring is nogal zout dus geef ik hem dat niet zo vaak.
In vette vis zit veel omega 3 en 6 dus dat is wel gezon en goed voor hun vacht.
Laatst gewijzigd door Admin op 07 mei 2009 13:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Zalm mag wel hoor. Er zijn mensen die zalm in een samengesteld menu verwerken.
IK heb ooit eens zalmkoppen gehaald voor mijn hond ( hij barft ook) maar dat was geen succes. Voor de katten had ik stukjes zalm eraf gesneden , helaas lustte ze het hier niet. Experiment zalm was hier dus mislukt voor zowel mijn hond als katten. :cry:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Katrin »

Ik heb ook maar eens een pakje smuldier kip gekocht, was erg benieuwd wat ze er van zouden vinden.
Helaas Tommie en Co moesten het echt niet, terwijl eten voor Tommie zo belangrijk is, dit weigerde hij, na wel wat geproefd te hebben.
En wat ik dus helemaal niet verwachte Mien heeft zich helemaal rondgegeten terwijl dat juist zo'n moeilijke eter is.
Het was in een mum van een tijd op en daarna ging ze verder met Co's bakje leegeten. :smile:
Vind het wel erg grote porties voor 1 kat, als het ontdooid is moet het toch snel op lijkt mij.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Smuldier heel snel ja, het is van de versvoedingen wel de allerslechtste kwaliteit wat ook heel snel bederft.
Hier kreeg ik het er zelfs niet in toen ik het mengde met blikvoer.
Haaksbarf wat ik nu geef is wel redelijk aan de prijs maar in elk geval goed voer ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Katrin »

Oke, heb even hun website bekeken, maar de verkooppunten zijn voor mij echt te ver weg.
Het voordeel van smuldier is dat je het gewoon bij de AH kunt kopen.
Maarja zal dat dus niet zo snel doen voor 1 kat.
Mientje ligt nu wel helemaal uitgeteld te slapen heb dat beest nog nooit zo snel zien eten. :smile:
Kan natuurlijk nog wel eens bij een dierenspeciaalzaak kijken wat die hebben.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Hier bij de appie verkopen ze wel rodi, ook pas sinds kort hoor, dat gaf ik ze eerst omdat het goed betaalbaar was, maar uiteindelijk vind ik het grovere voer zoals haaksbarf beter voor de tanden.
En rodi is eigenlijk voor honden dus had rijst erin en dat hebben katten dus niet nodig.
Ik laat het aan huis bezorgen, maar dat kan alleen als je boven de 50 euro besteld, ja daar kom ik wel aan met 4 katten, maar als je het wil voor te proberen een beetje te prijzig :lol:
Een dierenspeciaalzaak heeft meestal wel aardige keus.

Ze komen wel bedelen hier als ik vlees sta te snijden, meestal met de kipfilet en dan gooi ik wel eens een stukkie toe, niet handig want dan blijven ze komen, maar ach ze vinden het lekker ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Hier gaat het echt zo heerlijk met de katten. Ze vreten. De carnibest gaat echt geweldig! Ik bestel straks weer 100 kilo, scheelt ruim 100 euro en het komt wel op. Ik weet zeker dat dit volledige voeding is. Verder geef ik er van alles lekker bij zoals rundertartaar, kippenvleugels of nekken, maar de carnibest blijft de basis.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Beste S. de Jong,



Hartelijk dank voor uw mail.

Onze producten bestaan uit dermate weinig rijst, dat wij niet eens verplicht zijn dit te vermelden op het etiket.
Een klein deel rijst hebben katten zeker wel nodig. Een goedkoop vulmiddel is rijst absoluut niet, de rijst die wij gebruiken is parboiled rijst, welke nog vitaminen en mineralen bevat.

Deze rijst is dus zeker niet goedkoop.
Dat Carnibest relatief veel orgaan bevat kunnen wij volledig ontkrachten. Dat is absoluut niet waar.
Ons voer bevat als hoofdbestanddeel spiervlees.
Als u nog vragen heeft horen we het graag.

Fijn weekend
Met vriendelijke groet,
Corine Bunschoten

Kan iemand mij vertellen waarom katten wel rijst nodig zouden hebben? Volgens mij is dat namelijk een fabeltje omdat katten obligate carnivoren zijn?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

San, geen idee, maar er is zoveel wat ik niet snap en dit komt er voor mij als de beste uit. Perfectie blijft echt dan zelf dieren fokken en slachten ennuh :oops: dat durf ik niet :oops:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Ik denk dat rijst gebruikt wordt om de brok lichter verteerbaarder te laten zijn. Veel allergie brokken bij zowel de hond als kat bevatten rijst.
Verder kan ik het niet verklaren
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie