De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

kansarmedieren schreef:Ik heb meegelezen maar nu moet ik toch reageren wat wil je nu eigenlijk laat je het kitten euthaniseren of gun je het kitten nog een kans en als de dierenarts dat wil doen en je kan het niet meer waarom ga je dat niet doen?

Als de assistente haar wil overnemen en verzorgen dat is toch super...

Op jou ga ik niet in.

als je ook heb meegelezen weet je donders goed dat het diertje genoeg kansen krijgt. Laat niet voor niks alsnog een echo maken. dus houd op.

Ik ben weg. Als je mij als dierenbeu lvind bel dan vooral 144
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Nou nou ik snap jouw reactie gewoon niet op het aanbod van de dierenarts wie zegt dierenbeul...ik lees in alles dat je het opgeeft wat begrijpelijk is na zo'n lange tijd zo intensief met het kitten bezig bent geweest en je ziet geen vooruitgang. En daarom ook de vraag waarom niet op het aanbod van de assistente ingaan.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Brittenbolletje schreef:Vanochtend niet meer gebraakt nee en toen ik vertrok naar mijn werk at ze weer... *zucht* vermoeiend. Maar ik houd ziels veel van haar:(
Dat antwoord heeft ze zelf al gegeven kansarmedieren ;) Omdat ze dus zielsveel van Eos houdt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

ja maar dan moet je ook niet denken aan euthanasie tenminste dat lees ik in de laatste berichtjes meer mensen die dat denken aan hun reacties te zien. En dan denk ik waarom dan niet ingaan op het aanbod en zo vreemd reageren ik vind het echt een heel goed aanbod.... als je het zelf niet meer aan kan ik denk alleen maar aan het kitten..
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

@kansarmedieren: ik vraag me af in hoeverre je hebt meegelezen. Hoe Brittenbolletje hierin staat, lijkt me wel duidelijk. Alles is in het belang van Etos, ook al zou dit dan euthanasie zijn.
Begin dus niet over een kans geven, want dat is misplaatst. Je geeft toch zomaar geen kitten aan de DA en assistenten, doe niet zo raar.Ik vind dit van de assistente een heel fout voorstel, ook al is het misschien met de beste bedoeling gedaan

En als er iemand het beste voor Eos wil, dan is het BB wel, dus laat haar in haar waarde !
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik houd zielsveel van haar en ja ze krijgt kans op kans op kans. ook nu weer met een echo om te kijken hoe en wat. Als daar uit komt dat het iets ernstigs is en ze red het niet er is gene uitzicht ga ik haar toch niet meegeven aan een assisitente? Ik ga tot het einde of het nou verbetering word of euthanasie het zij zo. Echo is op dit moment man lief is erbij ik hoor het straks ik kon helaas niet mee.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

BillyJean schreef:@kansarmedieren: ik vraag me af in hoeverre je hebt meegelezen. Hoe Brittenbolletje hierin staat, lijkt me wel duidelijk. Alles is in het belang van Etos, ook al zou dit dan euthanasie zijn.
Begin dus niet over een kans geven, want dat is misplaatst. Je geeft toch zomaar geen kitten aan de DA en assistenten, doe niet zo raar.Ik vind dit van de assistente een heel fout voorstel, ook al is het misschien met de beste bedoeling gedaan

En als er iemand het beste voor Eos wil, dan is het BB wel, dus laat haar in haar waarde !

Waarom vind je het een fout voorstel van de assistente ik vind het juist heel erg goed, als de eigenaar aangeeft het financieel en emotioneel niet meer aan te kunnen dan is het toch prima als ze dat aanbieden om het kitten over te nemen en verder te verzorgen. denk niet dat veel dierenartsen dit doen maar dat is mijn mening heb het nu genoeg uitgelegd dus laat ik het hier maar bij.

Hoop dat het goed gaat komen.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

kansarmedieren schreef:ja maar dan moet je ook niet denken aan euthanasie ........ ik denk alleen maar aan het kitten..
Euthanasie is in dit topic ook alleen maar ter sprake gekomen in het belang van Eos, niet om financiële redenen ;)
Ben het wel met jou eens dat het voorstel van de assistente op zich niet verkeerd is maar kan me wel goed voorstellen dat het bij Mirjam verkeerd valt.

Hoop zo dat Eos zich erdoor weet te knokken!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Als je helemaal op je lamme eind bent, en er heel veel geld aan heb gespendeerd, dan hoort een assistente dit voorstel niet te doen. Emoitoneel is het al heel zwaar, het gaat het gevoel geven van: als jij nietmeer wilt, dan wil ik nog wel
Je geeft geen levend wezen zomaar over, weet jij wat ze er mee gaan doen?? Wat er voor testen op Eos worden losgelaten?? Nooit deed ik dat.

Het voorstel zou alleen van de DA mogen komen, in bep situaties. Ik vind het echt ongepast. Laat de assistente eerst maar eens wat rekeningen wissen, ipv het voorstel te doen de kat aan haar te geven.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Vind t wel ergens aardig van assistente maar ik snap zeker dat je dat niet wilt zou ik ook nooit doen
je vecht zelf voor haar dat zien weer allemaal een als blijkt dat er buks meer is te doen dan snap ik de keus euthanasie ook!! Dit is geen leven ook voor t kitten niet

hkop echt dat ze er mee kan leven en dat ze lekker bij je kan blijven
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

brittenbolletje zou eos nooit laten inslapen om emotionele redenen van zichzelf of financiele redenen. al mag ze die altijd benoemen.
ik weet zeker dat als zij de beslissing zou nemen tot euthenasie zij doet doet omdat het voor eos niet meer te doen is. als het arme beestje zoveel moet lijden dat het niet meer diervriendelijk is. en dan snap ik heel goed dat ze haar kitten niet weggeeft. ze zou de keuze maken voor eos haar welzijn. dan zou ik ook geen kitten langer laten lijden omdat iemand anders dan nog wil aankwakkelen. dat is voor het kitten dan toch ook geen leven.
iedereen die meeleeft weet dat dit geen sprake is van : ik heb geen zin en geld meer om voor haar te zorgen. eos haar welzijn staat voor brittenbolletje voorop en als zij zegt ik geef het op, dan is dat het beste voor eos, daar ben ik van overtuigd.
ik denk alleen niet dat de assistente zich dit heeft gerealiseerd.
brittenbolletje twijfel niet, jij weet en voelt wat het beste voor eos is. heel veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Dinky schreef:
Euthanasie is in dit topic ook alleen maar ter sprake gekomen in het belang van Eos, niet om financiële redenen ;)
Ben het wel met jou eens dat het voorstel van de assistente op zich niet verkeerd is maar kan me wel goed voorstellen dat het bij Mirjam verkeerd valt.

Hoop zo dat Eos zich erdoor weet te knokken!

Nou dit dus. Ik denk niet aan euthanisie om er maar vanaf te komen. Dat proef ik dus wel aan degene die kansarmedieren als nicknaam heeft. Alsof ik niet wil of zo.

Dit kitten kost me nu alleen al aan medische kosten een kleine 800 euro dus zeg nou niet dat ik niks doe en niet probeer(is niet voor dinky bedoeld)

En wat Billyjean zegt (vervelend weet niemand zijn naam :oops: ) Ja je bent emotioneel helemaal uitgezogen het put uit. Heb nergens gezegt dat ik het opgeef om er maar vanaf te zijn.

Uit de echo kwam niks. Geen ontsteking te zien of in ieder geval een dikke darmwand.

Maar degene die de echo deed gaat wel even uitzoeken omdat ze wel iets verdikt ziet bij een nier (verklaart niet haar klachten) of dat tipisch voor dit ras is of iets anders. Maar dat heeft niks met de klachten te maken. Maag en darmen zagen er goed uit op de echo.

Morgen gaat mijn dierenarts weer de internist bellen. Ook qua vragen maagbeschermers of darmbeschermers of iets in die trant. OOk hoor ik waarschijnlijk begin volgende week wat de rest van de uitslagen is van de echo..

Er werd ook gezegt van mocht je bloed willen testen: zo van succes ermee meer in de trant er zijn 1000 en 1 dingen waarop je kan testen en in hoeverre doe je dat. Misschien laten we de vertering nog testen dat is meest logische stap en misschien heeft zij heel veel tijd nodig om weer goed te worden na de giardia die ze heeft gehad.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Tip qua namen: die staan meestal in het onderschrift ;-)

Heeft ze nog gebraakt nadat je dat homeopathische middel hebt gegeven?
Dubbel dat ze op de echo niets hebben gevonden dat de klachten veroorzaakt maar ook niets ernstigs hebben gevonden qua darmen/maag. Hoop dat de verdikking bij de nier ook niets ernstigs is...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

laten we hopen dat het gewoon een moeilijk herstel is van giardia. maar ik hoop we dat ze nu ook stapjes vooruit blijft zetten. kun je nog wel met goed contact met je DA overweg? hoop dat het niet ongemakkelijk wordt want daar heeft eos ook niets aan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

kansarmedieren is geen nickname maar de naam van mijn stichting die ik opgericht heb voor senior en chronisch zieke katten die afgedankt worden of niet meer thuis kunnen wonen door hun ziekte of gedrag. En verder laat ik het rusten want enige vorm van kritiek of een andere mening wordt hier niet gewaardeerd.

Ik hoop echt dat je kitten beter wordt veel succes verder.
Plaats reactie