is ze heel erg gestresst, kun je dat zien?
Goh, met momenten wel ja. Is dat dan ook een symptoom van nierfalen?
Piwi is altijd een speciale poes geweest. Ze had altijd een gebruiksaanwijzing van meerdere centimeters dik

en ze was nooit een katje om zonder de spreekwoordelijke handschoenen aan te pakken. Heel extrovert is ze ook altijd geweest… Het is goed of het is niet goed, ze kan flodderen en ronken (dit is Antwerps voor wat jullie kroelen en spinnen noemen, denk ik?) maar ze kan enorm uithalen als je haar op de verkeerde plek op het verkeerd moment aanraakt of aait. Gelukkig kennen wij na al die jaren haar handleiding door en door, bezoekers jammer genoeg niet

Ze is het type kat dat haar aandacht letterlijk komt opeisen, maar enkel wanneer zij het wil of je krijgt er van langs. Voor ons geen probleem na 17 jaar.
Ze
is de laatste tijd gestresseerd door die excessieve (vers)waterzucht, maar natuurlijk ook wel omdat ze doof geworden is - dat doet wat met een kat, zeker in ons ruime huis met al die verdiepingen en hoekjes, waar ze soms roept om te weten waar we ergens zijn, en of we wel thuis zijn. Ze miauwt nu in het algemeen altijd heel hard door die doofheid, ook wanneer ik naast haar sta of wanneer ze bij me zit want ze hoort zichzelf niet, en dat geeft mogelijk een overstresste indruk…. Niet altijd zo makkelijk om dat juist te interpreteren….
Piwi en Pappie zijn nooit goeie vrienden geweest om het zacht uit te drukken, en Piwi haar doofheid schept daarbij nog eens extra problemen tussen die twee..
Fysiek doet Piwi het vrij goed voor haar leeftijd. Ze rent en ze springt nog, hoewel minder hoog dan vroeger, maar toch.. En haar vacht staat mooi, ondanks haar nierprobleem.
Enkele dagen geleden deed ze iets wat we in jaren niet meer hadden gezien. Ze zat schuin naast de tv waar ze graag zit en we keken naar de OS, skiën afdaling. Ze was helemaal gefixeerd op die mannekes die op dat witte sneeuwvlak afdaalden en ze begon de skiërs met haar pootjes te vangen op het scherm, zo aandoenlijk voor een oude tante niet? Ze kan echt nog heel speels zijn bij momenten…
Maar soms lijkt ze dan weer helemaal desperaat, het gaat alle richtingen uit met ons oude meisje..