Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ach wat een fijn iets!!! GEFELICITEERD NOA!!!!!!!!! nog heel veel jaren!!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Wow Noa meis wat fantastisch en van harte hoor. Geniet maar lekker en nog vele jaren hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door flower1980 »

gefeliciteerd, Noa!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door joyvke »

Hiep hiep hoera! :D
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Dat is met recht een bijzondere verjaardag! Van harte en nog vele jaren. Ach Sjaak gaat richting 16 en voor hem kreeg ik met 4 jaar ook het advies inslapen. En die doet het ook nog steeds.

Dus Noa neem een voorbeeld aan ouwe Sjaak! Kwestie van de aanhouder wint, taaie rakkers.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Namens Noa: bedankt voor de felicitaties en kadootjes; het was een te gek feestje! :pdttsr:

En Noa heeft de boodschap van Sjaak in haar oren geknoopt: zestien daar gaat ze voor!
Gebruikersavatar
AnnieMG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2011 10:30
Locatie: Leiden

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door AnnieMG »

Beste Allen,

Tim en ik zijn terug van de dierenarts. Het bloedonderzoek wees uit dat hij iets achteruit is gegaan, het overzicht heb ik net gepost:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 35#p589635

Tim is nu zestien jaar, heeft best een medisch pakketje, maar doet het toch best goed. Hij is nu twee jaar nierpatient en tamelijk stabiel, lijkt het. :grin: Dus ik ben dankbaar, want het had zoveel erger kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Wanneer ik die waarden vergelijk met twee jaar terug dan ziet dat er aardig stabiel uit inderdaad :)
Hoop dat hij zo stabiel weet te blijven en je nog een tijd van Tim mag blijven genieten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattenbella »

Annet, nog gefelicimiauwd met Noa!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dank je, Bella!
Heb je al gezien dat we twee kittens krijgen (nou ja krijgen; je hebt er een leuke vakantie voor :lol: )
Sydney2003
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2013 15:35

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sydney2003 »

Gisteren naar de dierenarts geweest omdat onze Sydney de laatste weken wat vaker moest overgeven. Verder was er niets aan haar te merken behalve dat ze wat magerder werd. Bloed afgenomen en weer naar huis om de uitslag af te wachten.

Vrijwel direct na thuiskomst gebeld door de dierenarts dat haar nierwaarden extreme hoog waren en ze direct opgenomen moest worden. Ik weet de exacte waarden niet meer, maar ureum dacht ik 67 en creatinine rond 850 of 950, in ieder geval extreem hoog.

Natuurlijk meteen op internet gaan zoeken en zo kwam ik op dit forum terecht. Het is teveel om alles door te lezen, maar ik kreeg wel de indruk dat deze waarden echt extreem zijn. Het vreemde is dat ze verder "gewoon" eet en drinkt (al drinkt ze inderdaad wel meer).

Ze ligt nu aan het infuus om de nieren door te spoelen en afwachten of dit verbetering biedt. Als dit niets oplevert weet ik niet of een nierdieet nog uitkomst kan bieden. Op dit moment lijkt ze nog in goede conditie (vacht,gebit,ogen,ontlasting,eetlust zijn allemaal in orde), maar met deze waarden ben ik bang dat dit niet zo lang meer duurt.

Ze is nu 10 jaar oud en weegt normal tussen de 2,5 en 3 kg (heilige birmaan), maar zat nu al onder de 2 kg.

Groeten,

Sander
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

lijkt op een rare vergiftiging en de dierenarts heeft heel adequaat en verstandig gereageerd.
paar etmalen infuus en nieren doorspoelen..
we hebben ook een topic 'nierfaalkatten' met heel veel informatieve links over voer, info over de div soorten nierfalen, medicatie en de waardes van de bewoners van Pluis.

wat zul je geschrokken zijn en in de war met zo'n bericht..
wens je heel veel sterkte en we beginnen maar met duimen/duimen/duimen..
enne, welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney2003
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2013 15:35

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sydney2003 »

Bedankt, ik zal er eens de tijd voor nemen om mij goed in te lezen.
Ik realiseer me nu wel dat ik geen overhaaste beslissingen moet nemen, ook als de dierenarts zegt dat het beter is om haar te laten inslapen. Dat zal ik alleen doen als ik zie dat ze er onder lijdt, maar daarvan is nu nog geen sprake. In ieder geval de komende dagen afwachten of het doorspoelen verbetering oplevert.
Gebruikersavatar
olcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2011 21:12
Locatie: België

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door olcha »

Wij hebben onze pluisbol, Whisky, laten inslapen op 30/8.
Ze kreeg al enkele jaren Hills K/D. En dat ging heel goed. 2 keer per jaar een infuusje. Werd verhoogd naar 4 keer per jaar. En al heel snel naar elke maand.
Maar na dat eerste infuus van de "eerste maand" merkten we als snel dat het niet goed ging. Ze deed enorm haar best, maar we merkten dat pijn had, zich helemaal niet goed voelde.
Nog een infuusje...
Enkele dagen later (eigenlijk de dag nadien al) hadden we al door dat dat niet geholpen had. Ze probeerde. Ze at enorm veel, maar het ging niet meer. Ze stopte na een paar dagen met eten, kroop weg (in de kleerkast, mocht nu ook wel alles), kwam wel eens fletsen, maar had duidelijk pijn als ze geaaid werd.
Ze moest ook braken, niet het braken zoals vroeger, maar echt vies. Ze zag er van af. Heel haar lijft schokte... Ook als ze naar het toilet ging zag je dat ze echt afzag; tongetje uit haar bekje, en dan leek het alsof ze hoeste.
Terug naar de dierenarts. Infusen konden we nog proberen, die zouden waarschijnlijk ook niet meer helepen, en ze had pijn. En pijn, dat wouden we niet.
We hebben haar dus laten gaan...
Ik denk dat iedereen wel zijn kat kent, en wel ziet als het genoeg is. De symptomen worden erger, anders.
Heb er nog elke dag spijt van, maar voor haar was het genoeg... En ze mocht echt niet afzien.
We hebben aan haar gedacht, niet aan onszelf.
Veel geluk aan iedereen met een nierkat hier! Verwen ze, ze verdienen het :-)
Shimbalaya

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Shimbalaya »

Als ik het bericht zo lees dan hebben jullie alles voor haar gedaan wat jullie konden doen.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Whisky.
Plaats reactie