en met wat extra zorg kan Bruno denk ik nog een heel leven mee... en je weet nog lang niet welke waardes hij volgend jaar laat zien..
wij hebben twee nierfaalkatzels, die fase 2 (van de vier) waren toen we ze overnamen.
dat bleek alle twee acuut nierfalen (dus niet voortschrijdend) en dat is bij beide de afgelopen jaren zover bij getrokken dat Mies en Enzo allebei binnen de referentie zitten, zowel met crea als ureum.
tuurlijk krijgen ze nog wat medicatie maar niet al te zwaar en krijgen ze deels nierdieet en houden we het drinken goed in de gaten (spuitje drinkers) maar verder gaat het prima met ze, zoals je regelmatig in het fotoalbum kunt zien.
en Mies heeft haar matrozenpakje uit de kast gehaald want binnenkort ...
beide bengels zaten in hun eerste levensjaar een eind in fase 1 met verslechterende nierwaardes, iedere 6 weken ging het 10 % achteruit... en heb ik vrij lang gewacht met het laatste bloedonderzoek want de bibbers.. ze zijn uitgebreide ge-echood en nu dan apk en alles is rustig. maar ik behandel ze toch voor de rest van hun leven als tiepjes die zwak op de nieren zijn, dus max voorzorg bij voer en evtl ingrepen.. gelukkig hebben ze beide stralende gebitten, dus daar geen sores à la Enzo..
dus niet alleen maar kommer en kwel bij Pluis bedoel ik te zeggen...
en we hebben hier erg veel info en ervaringen en tips+trucs.. en veel aanmoediging en hoop want we weten allen wat het is om zo'n tiepje in de verzorging te hebben..